«Γουρούνες», κίνδυνος - θόρυβος | Του Π. Δημόπουλου

> Απόψεις

 

Καθημερινά αποδεικνύεται, ότι οι «γουρούνες» αποτελούν έναν άμεσο κίνδυνο για τους περαστικούς αλλά και για τους αναβάτες τους. Πολλές κάμερες ασφαλείας καταγράφουν καθημερινά απίστευτα περιστατικά. Ανατροπές, συγκρούσεις, ακυβέρνητες (μετά από πτώση του αναβάτη) τραυματίζοντας όποιον βρεθεί στον δρόμο τους και άλλα πολλά περιστατικά.

Η «γουρούνα», σου δίνει την ψευδαίσθηση ότι στέκεσαι χωρίς να πέφτεις, αλλά μόνο όταν είσαι ακίνητος. Όταν όμως κινείται, στέκεσαι πολύ ψηλά στο κέντρο βάρους της. Γι’ αυτό είναι πολύ εύκολο να σηκωθεί και με μικρή ταχύτητα να ανατραπεί. Το πρώτο πράγμα που θα χτυπήσει μετά από σύγκρουση με όχημα, είναι το σώμα του επιβάτη, με αποτέλεσμα ο τραυματισμός να είναι αναπόφευκτος. Ιδιαίτερα στον τόπο μας, τα παιδιά ανεβαίνουν στις «γουρούνες» με μαγιό, χωρίς κράνος, ξυπόλυτα πολλές φορές, έχοντας πιει καμιά μπύρα, καθιστώντας τα πιο ευάλωτα. Οι δε κακοτεχνίες των δρόμων, η έλλειψη φωτισμού, και η ελλιπή οδική σήμανση επιδεινώνουν την κατάσταση.

 

Ο καθ’ όλα έμπειρος πρωταθλητής αγώνων, Τάσος Ιαβέρης, αποκαλεί αυτά τα μηχανάκια «εξολοθρευτές». Σε συνέντευξή του αναφέρει: «Είναι ένα πραγματικά εξολοθρευτικό μηχάνημα με τέσσερις ρόδες. Παλαιότερα υπήρχαν και τρίτροχες που ήταν πραγματικά καρμανιόλες και απαγορεύτηκαν παγκόσμια. Κόβανε πόδια στην κυριολεξία. Κατέβαζες το πόδι και το πάταγε η πίσω ρόδα. Παρ’ όλα αυτά συνεχίζουν να υπάρχουν». Και υπάρχουν, γιατί οι τοπικές κοινωνίες εθελοτυφλούν και δεν λαμβάνουν προληπτικά τα μέτρα τους.

 

Πρέπει επιτέλους να μπει ένα φρένο, στην ξέφρενη πορεία που έχουν πάρει οι ενοικιάσεις αυτών των μηχανών, με τακτικούς ελέγχους και αυστηρά πρόστιμα.

 

Πάνω από όλα όμως ενημέρωση του πολίτη, για την επικινδυνότητα των δρόμων και πόσο προσεκτικά πρέπει να οδηγεί. Γιατί όλα ξεκινάνε από την παιδεία. Τα αυτοκίνητα καθώς και τα δίτροχα μηχανάκια, περνάνε ΚΤΕΟ υποχρεωτικά, ενώ τα μηχανάκια τύπου «γουρούνας» δεν περνούν ΚΤΕΟ, λόγω του ότι οι ειδικές ράμπες των ΚΤΕΟ είναι κατασκευασμένες να δέχονται μόνο δίτροχες μηχανές, καθώς τα ράουλα ελέγχου έχουν σχεδιαστεί μόνο για δίκυκλα. Παρ’ όλα αυτά μερικά ΚΤΕΟ κάνουν τυπικούς ελέγχους για θόρυβο, φώτα, καυσαέρια και οπτικό έλεγχο, αλλά στοιχεία όπως τα φρένα δεν μπορούν να ελεγχθούν. Ποιος θα πάει λοιπόν να πληρώσει για τεχνικό έλεγχο όταν δεν τον κατοχυρώνει και υποχρεώνει το κράτος;

 

Ο νέος Κ.Ο.Κ. απαγορεύει την κυκλοφορία τους στην άσφαλτο. Οι τετράχρονες μηχανές μέχρι 125 c.c. δεν θα επιτρέπονται πλέον να κινούνται σε κεντρικούς δρόμους. Περιμένουμε να δούμε λοιπόν… θα τηρηθεί ο νέος αυτός νόμος στο νησί μας;

 

Καλό ξέφρενο καλοκαίρι και φέτος λοιπόν, με τις «γουρούνες» ξέφρενες και τον δημότη και επισκέπτη του νησιού να παρακολουθεί ευάλωτος και αμήχανα, εικόνες και καταστάσεις απείρου κάλους.

 

Παναγιώτης Δημόπουλος