Αλλεργία ενοχλητικών ειδήσεων | Του Δ.Μ.Μ.

> Απόψεις

Μετά το τέλος του Β’ παγκοσμίου πολέμου, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, κατακλύστηκαν από ανησυχία για την απειλή του κουμμουνισμού.

Ο Τζόζεφ Μακάρθι (Αμερικάνος γερουσιαστής), κατήγγειλε ότι στις ΗΠΑ περισσότεροι από 200 κομμουνιστές, είχαν διεισδύσει στο κρατικό σύστημα, στον κινηματογράφο και τα ΜΜΕ. Λόγω εκείνου του φόβου πολλοί καλλιτέχνες και δημοσιογράφοι υπέγραψαν δηλώσεις ότι δεν είχαν καμία σχέση με κουμμουνιστικά κινήματα. Η εποχή του Μακάρθι ονομάστηκε περίοδος του ερυθρού τρόμου.

Έτσι, σχεδόν από τη δεκαετία του ’50 οι ειδήσεις από την Αμερική ήταν «φιλτραρισμένες» και έδιναν τον «τόνο» και τρόπο παραγωγής ειδήσεων στα μη κομμουνιστικά κράτη. Σήμερα, το 90% των τηλεοπτικών προγραμμάτων και ο τρόπος παραγωγής τους είναι αντιγραφή από τις ΗΠΑ. Είναι χαρακτηριστικό δε, ότι για τις χώρες οι οποίες δεν ανήκουν στην καπιταλιστική οικονομία υπάρχει συνεχής ροή καταγγελιών εναντίον τους για θέματα που κυριολεκτικά κατασκευάζονται από τα πρακτορεία ειδήσεων που εξυπηρετούν τα τραπεζικά - κρατικά συμφέροντα της λεγόμενης «ελεύθερης» οικονομίας.

Ένα από τα «θύματα» της παραπάνω προπαγάνδας ήταν το Ιράκ, που ακόμα και σήμερα «ψάχνουμε» τα πυρηνικά του όπλα… Ακόμα πιο χαζοχαρούμενη ιστορία των παραπάνω πρακτορείων «ειδήσεων» είναι η Βόρειος Κορέα, που ό,τι «είδηση» γράφεται γι’ αυτήν είναι από τις ΗΠΑ! Στην πατρίδα μας «μεγαλοδημοσιογράφος» έγινε ρεντίκολο όταν για να αποδείξει το απειλητικό καθεστώς για τον «ελεύθερο» κόσμο, παρουσίασε ως «αποκλειστικό» θέμα από τη Β. Κορέα, ένα απόσπασμα από σήριαλ (!) και το παρουσίασε ως ντοκουμέντο τρόμου!

Το 1958 ο Αμερικάνος δημοσιογράφος, Έντουαρντ Μάροου (εις εξ αυτών που αντιστάθηκε στον  Μακαρθισμό), δήλωνε σε εκδήλωση δημοσιογράφων τα παρακάτω:

«Η πολύπλοκη δομή των καναλιών, των διαφημιστικών εταιρειών και των χορηγών, δε θα κλονιστεί ούτε θα αλλάξει. Με ευθύτητα για όσα συμβαίνουν στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση σας λέω, και είμαι υπεύθυνος για όσα λέω, ότι η ιστορία που αφήνουμε είναι αυτή που μας αξίζει. Και αν υπάρχουν ιστορικοί σε 50-100 χρόνια και έχουν διατηρηθεί τα προγράμματα ειδήσεων, θα διαπιστώσουν την παρακμή, των τάσεων φυγής και της απομόνωσης από την πραγματικότητα του κόσμου όπου ζούμε.

Σήμερα είμαστε άνετοι και αδιάφοροι, και έχουμε αναπτύξει αλλεργία σε κάθε δυσάρεστη και ενοχλητική είδηση. Τα μέσα αντικατοπτρίζουν την κατάσταση που ζούμε… Αλλά μόνο αν αποτινάξουμε το πλεόνασμα λίπους και αναγνωρίσουμε ότι η τηλεόραση χρησιμοποιείται κυρίως για να μας αποσπάσει, να μας παραπλανήσει, να μας διασκεδάσει και να μας απομονώσει, τότε η τηλεόραση και αυτοί που τη χρηματοδοτούν, αυτοί που την παρακολουθούν και αυτοί που εργάζονται σ’ αυτήν, ίσως δουν μια διαφορετική εικόνα, πριν είναι πολύ αργά».

Τέλος, σε ό,τι αφορά τη στήλη μας, σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι, καλά πανηγύρια και μακριά από κάθε δυσάρεστη και ενοχλητική είδηση, που προκαλεί αλλεργία στον εφησυχασμό μας…

Δ. Μ. Μ.