Texting, social media και φωτογραφίες οι αγαπημένες ασχολίες μας στο smartphone

Τεχνολογία - Επιστήμη

Είστε από εκείνους που στέλνουν μηνύματα μέχρι την ώρα που θα κοιμηθούν; Μήπως το πρώτο πράγμα που κάνετε το πρωί μόλις ξυπνάτε, είναι να κοιτάξετε το κινητό σας; Δεν είστε οι μόνοι.

Σε έρευνα που διενήργησε η Huawei σε συνεργασία με την IPSOS σε 12 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, αναλύοντας το 24ωρο του μέσου χρήστη smartphone, φαίνεται ότι οι παραπάνω ενέργειες αποτελούν καθημερινότητα της πλειοψηφίας των χρηστών.

Πιο αναλυτικά, το 74% των Ελλήνων διαβάζει τα emails του, πλοηγείται στα social media και στέλνει μηνύματα πριν πάει για ύπνο. Το 58% ελέγχει το smartphone του αμέσως μόλις ξυπνήσει. Πρόκειται για έναν εκ των βασικών λόγων που το 53% των ανθρώπων παίρνει το κινητό του στο κρεβάτι με τον 1 στους 10 μάλιστα να παραδέχεται πως τον παίρνει ο ύπνος με το smartphone στα χέρια.

Η έρευνα με τίτλο «Smart(phone) Relationships» της Huawei προσπαθεί να αναλύσει τη σχέση του μέσου χρήστη με το τηλέφωνό του. Η έρευνα δείχνει ότι το 54% των Ελλήνων χρησιμοποιεί το smartphone του αρκετές φορές κατά τη διάρκεια μίας ώρας. Όσο για τους λόγους; Πέραν της ψυχαγωγίας, αναζητά πληροφορίες, αλληλοεπιδρά στα social media, διαβάζει τα τελευταία νέα, συνδέεται σε υπηρεσίες e-banking και πλοηγείται στο Internet. Η έρευνα καταδεικνύει με πλήρη ακρίβεια το πόσο δεμένοι είμαστε με τις συσκευές μας.

Ο μέσος Έλληνας χρήστης χρησιμοποιεί το smartphone του για την ανταλλαγή μηνυμάτων σε ποσοστό 78%, το 84% το χρησιμοποιεί για τη λήψη φωτογραφιών και το 79% για πρόσβαση στα social media. Το 44% των συμμετεχόντων στην έρευνα της Huawei παραδέχτηκε πως έχει το smartphone μαζί του για περισσότερες από 13 ώρες ημερησίως. Το 27% των ανθρώπων μάλιστα το χρησιμοποιεί ενεργά για 3-4 ώρες.

Όπως σημειώνει η κα Χρύσα Παπακυργιάκη, Ψυχολόγος/ Ψυχοθεραπεύτρια Εφήβων & Ενηλίκων, Ειδική παιδαγωγός Msc Εγκληματολογίας: «Η ανθρώπινη επαφή έχει κρυφτεί πλέον πίσω από μια οθόνη, όμως τι θα λέγατε να βλέπαμε την άλλη όψη του νομίσματος; Τι γίνεται εάν δούμε το κινητό ως μέσο επαφής και όχι ως εμπόδιο της; Χάρη σε αυτό οι αγαπημένοι μας είναι συνεχώς κοντά μας, οι αγαπημένοι φίλοι, η οικογένεια εάν είσαι σπουδαστής, ο σύντροφος που δουλεύει πολλές ώρες, ο αγαπημένος τραγουδιστής, η οικογένειά σου. Τα smartphones είναι μέρος της ζωής μας και η σωστή χρήση τους μπορεί να βοηθήσει στην βελτίωση της ποιότητάς της καθώς και στην ενίσχυση των συναισθηματικών δεσμών μεταξύ των ανθρώπων. Εκεί βασίστηκε και η έρευνα της Huawei όπου φάνηκε πως οι κυριότεροι λόγοι χρήσης του smartphone είναι για texting (ανταλλαγή μηνυμάτων) και για λήψη κάποιας φωτογραφίας κάτι που φανερώνει ότι πράγματι το κινητό είναι ένα μέσο επικοινωνίας και επαφής. Η φωτογραφία υπήρξε ανέκαθεν ένας τρόπος μη λεκτικής επικοινωνίας, εξάλλου είναι κάτι που ενισχύεται πλέον μέσω των smartphones και των αντίστοιχων εφαρμογών σε όλα τα κινητά τηλέφωνα». Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός πως ελέγχουμε τα smartphones μας παντού: στο σπίτι, τη δουλειά, τις μετακινήσεις μας. Αυτό που έχει ενδιαφέρον ωστόσο, είναι πως το 37% των Ελλήνων παίρνει το κινητό του στο μπάνιο, το 25% το έχει μαζί του ακόμα και όταν κάνει μπάνιο, το 41% δεν το αποχωρίζεται ούτε στην κουζίνα ενώ το 18% το χρησιμοποιεί στο παιδικό δωμάτιο».

«Έχοντας το κινητό ως μέσο ενδυνάμωσης της ανθρώπινης επαφής και όχι μόνο ως μέσο προσωπικής χαλάρωσης ή διασκέδασης (μέσω παιχνιδιών ή άλλων εφαρμογών) μπορούμε να πούμε πως τα smartphones βοηθούν στην γεφύρωση των ανθρωπίνων σχέσεων. Αυτό ακριβώς μας δείχνει και η Huawei με το βίντεο της καμπάνιας #AddictedToΥou, ενώ παράλληλα μας βάζει στη διαδικασία να σκεφτούμε πώς όπως σε όλα έτσι και εδώ απαιτείται μια ισορροπημένη χρήση. Αφιερώστε λοιπόν λίγη ώρα της ημέρας χωρίς κινητό τηλέφωνο, αποφύγετε την υπερφόρτωση του κινητού με εφαρμογές που δεν σας χρησιμεύουν, μην ξεχνάτε τους καλούς σας τρόπους όταν βρίσκεστε με παρέα και αντιμετωπίστε το κινητό ως πολύτιμο εργαλείο επικοινωνίας και όχι απλά ως αξεσουάρ» συμπλήρωσε η κα Χρύσα Παπακυργιάκη.

Η έρευνα διεξήχθη από την IPSOS κατ’ εντολή της Huawei, τον Ιανουάριο του 2018 στις ακόλουθες αγορές: Αυστρία, Βουλγαρία, Δανία, Ελλάδα, Κροατία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβενία, Τουρκία και Τσεχία.

 Πηγή: pestaola.gr