Σε απεργιακές κινητοποιήσεις προχωρούν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία της χώρας, με την ΟΛΜΕ να ανακοινώνει 24ωρη απεργία την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου αντιδρώντας -μεταξύ άλλων- στις ενέργειες του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης για τη διαδικασία της αξιολόγησης.
Στην αυριανή προγραμματισμένη απεργία θα συμμετέχουν ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πάρου-Αντιπάρου «Π. Καλλιέρος» και η ΕΛΜΕ Πάρου-Αντιπάρου, ενώ θα πραγματοποιηθεί και συγκέντρωση, στις 11.00 π.μ. στην πλατεία «Μαντώ Μαυρογένους», στην Παροικιά.
Παγκυκλαδική ενημέρωση και ανακοίνωση Συλλόγων Εκπαιδευτικών
«Ενημερώνουμε όλες και όλους τις / τους συναδέλφους ότι η παγκυκλαδική διαδικτυακή ενημέρωση της 10ης Φλεβάρη που διοργάνωσαν όλοι οι κυκλαδικοί εκπαιδευτικοί σύλλογοι της Α/θμιας χαρακτηρίστηκε απ’ τη μεγάλη συμμετοχή τόσο των συναδέλφων που την παρακολούθησαν όσο και των μελών του ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας που παρέστησαν ως βασικοί ομιλητές.
Δεύτερο ενθαρρυντικό στοιχείο η κοινή γραμμή που εξέφρασαν όλοι οι βασικοί ομιλητές ενάντια στην εφαρμογή της αντιδραστικής αξιολόγησης, ανεξαρτήτως παράταξης, δηλώνοντας με αυτόν τον τρόπο την ενότητα κι αποφασιστικότητα του κλάδου για την ακύρωσή της.
Με τα επιχειρήματα που διατυπώθηκαν, αποδομήθηκε όλο το κυβερνητικό αφήγημα περί δήθεν βελτιωτικής αξιολόγησης που θα απογειώσει την εκπαίδευση και υποστηρίχθηκε ότι πρόκειται ουσιαστικά για βαθιά οπισθοδρόμηση, επιστροφή στον επιθεωρητισμό και κατηγοριοποίηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι αποτελούν τον εύκολο στόχο για να φορτωθούν όλα τα κακώς κείμενα της εκπαίδευσης
Επισημάνθηκε η αιτιώδης σχέση μεταξύ των τριών μορφών αξιολόγησης (σχολείων, εκπαιδευτικών, μαθητών) και η μελλοντική πρόθεση του υπουργείου να συνδεθεί το μισθολόγιο των εκπαιδευτικών με την ατομική αξιολόγηση και τις επιδόσεις των μαθητών τους. Τονίστηκε η κακή εμπειρία χωρών που έχουν προβεί στην εφαρμογή παρόμοιων πρακτικών και οι χιλιάδες παραιτήσεις εκπαιδευτικών που τις συνοδεύουν. Επίσης υποστηρίχθηκε ότι η ατομική αξιολόγηση είναι υπόθεση όλων των εκπαιδευτικών κι όχι μόνο των νεοδιόριστων, αφού με τις συνεχείς και περιοδικές αξιολογήσεις βρίσκεται υπό συνεχή αίρεση όχι μόνο η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων αλλά και η μονιμότητα των μόνιμων, γι’ αυτό ο αγώνας αποτροπής της πρέπει να ενιαίος, μαζικός κι αποφασιστικός.
Τέλος παρουσιάστηκαν τα βήματα ακύρωσης της ατομικής αξιολόγησης, τα οποία συμπυκνώνονται στα ακόλουθα (εκτενέστερη καταγραφή τους παρατίθεται στην απόφαση της ΔΟΕ):
– Από τη Δευτέρα σε ΟΛΑ τα σχολεία ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί (μόνιμοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές) τη δήλωση συμμετοχής της ΔΟΕ στην απεργία αποχή σε ένα ΕΝΙΑΙΟ έντυπο και το καταθέτουμε στο πρωτόκολλο του σχολείου.
– Δεν συμμετέχουμε σε καμία εξωδιδακτική διαδικασία σχετική με τη ατομική αξιολόγηση (ραντεβού με Σύμβουλο Εκπαίδευσης, ενημέρωση ψηφιακής πλατφόρμας κ.τ.λ.).
– Αξιοποιούμε ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί τις 3ωρες στάσεις εργασίας της ΔΟΕ (καλύπτουν όλο το εργασιακό) για να μην μπουν οι αξιολογητές στις τάξεις μας.
– Απαιτούμε με όλα τα μέσα (παραστάσεις στις διευθύνσεις, εξώδικα διαμαρτυρίας κ.α.) να μονιμοποιηθούν άμεσα ΟΛΟΙ οι νεοδιόριστοι. Να μπει τέρμα στην ομηρία.
– Την Τετάρτη 15/2 απεργούμε ΟΛΟΙ, να μην ανοίξει κανένα σχολείο. Με ένα μεγάλο απεργιακό ποτάμι που θα κατακλύσει όλη τη χώρα βροντοφωνάζουμε: Δάσκαλος σκυφτός – αμόρφωτος λαός.
Το δελτίο τύπου συνυπογράφουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών: Άνδρου – Κέας – Κύθνου – Σερίφου «Θ. Καΐρης», Θήρας και Νήσων, Νάξου – Αμοργού – Μικρών Κυκλάδων, Πάρου – Αντιπάρου «Π. Καλλιέρος» και Σύρου – Τήνου – Μυκόνου».
Συμπαράσταση της Ένωσης Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Πάρου
«Αγαπητοί βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου που ψηφίσατε το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση…
Πώς μπορείς να αξιολογείς τους δασκάλους / καθηγητές των παιδιών σου; Πώς μπορείς να έρχεσαι για άλλη μια φορά αντιμέτωπος με την σκληρή πραγματικότητα χωρίς ΕΣΥ Έλληνα βουλευτή να γνωρίζεις τα προβλήματα και τις ελλείψεις των δημοσιών σχολείων;
Πώς τολμάς να στέλνεις συναδέλφους να έρχονται αντιμέτωποι όταν ΕΣΥ Έλληνα βουλευτή δεν έχεις πράξει ώστε τα σχολεία μας να είναι λειτουργικά, χωρίς κτηριακά προβλήματα και χωρίς ελλείψεις;
Πρέπει να καταλάβετε ότι δεν θα ψηφίσετε για τη βελτίωση της εκπαίδευσης αλλά για την εκπαίδευση της υποτίμησης μίας κοινωνίας που δεν έχετε εντολή να πράξετε.
Γιατί επιμένετε στην αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών όταν τα παιδιά μας στριμώχνονται σε μία αίθουσα το πολύ 20 τ.μ.;
Γιατί επιμένετε στην αξιολόγηση όταν δεν εφαρμόζετε ήδη έτοιμους νόμους αναπλήρωσης όλων των εκπαιδευτικών κενών συμπεριλαμβανομένων και των κενών παράλληλης στήριξης;
Γιατί επιμένετε στην αξιολόγηση όταν δεν δημιουργείτε περισσότερα τμήματα ένταξης ως οφείλετε;
Γιατί επιμένετε στην αξιολόγηση όταν δεν έχετε επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς με συναδέλφους τους της ίδιας ειδικότητας;
Γιατί επιμένετε στην αξιολόγηση όταν δεν υπάρχουν όλοι οι αξιολογητές στη θέση τους ενώ οι αξιολογήσεις εφαρμόζονται κατά περίπτωση και ανά περιοχή;
Γιατί επιμένετε στην αξιολόγηση όταν δεν εφαρμόζεται η ουσιαστική δωρεάν παιδεία;
Γιατί επιμένετε στην αξιολόγηση όταν τα κτηριακά προβλήματα των σχολείων είναι πολλαπλά και κινδυνεύουν ακόμη και οι ζωές των εκπαιδευτικών και των παιδιών μας;
Γιατί επιμένετε στην αξιολόγηση όταν δεν υπάρχει μόνιμο προσωπικό καθαριότητας και σε πολλές περιπτώσεις εκπαιδευτικοί και γονείς παίρνουν αυτό το ρόλο;
Με την ψήφο σας επιλέξατε το διαχωρισμό των σχολείων σε καλά & κακά που αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε ιδιωτικοποιήσεις και κλείσιμο των σχολικών μονάδων.
Ο Βίκτωρ Ουγκώ έλεγε ότι εκεί που ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή… Εμείς αναρωτιόμαστε πόσες φυλακές θα ανοίξουν αν κλείσουν τα “κακά” σχολεία…
Αν λοιπόν πρέπει κάποιος να αξιολογήσει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, αυτοί είμαστε εμείς.
Όσο το αγαθό της εκπαίδευσης δεν εξασφαλίζεται δημόσια, δωρεάν, καθολικά για όλα τα παιδιά, ΕΜΕΙΣ οι γονείς θα είμαστε στη πρώτη γραμμή των αγώνων για τη μόρφωση που δικαιούνται τα παιδιά μας.
Συμπαραστεκόμαστε στη απεργία των δασκάλων / καθηγητών και βρισκόμαστε στο πλευρό τους στην απεργία της Τετάρτης 15 Φεβρουαρίου 2023».
Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης
«Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σε συνέχεια της απόφασης που έλαβε η Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ στις 11/2/2023 ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, ανακοινώνει τα παρακάτω βήματα οργάνωσης του αγώνα και συγκεκριμένα:
1. Θα κατατεθεί άμεσα στο Υπουργείο Παιδείας, στο Υπουργείο Οικονομικών, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στο Ελληνικό Δημόσιο εξώδικη γνωστοποίηση της απεργίας-αποχής, δηλώνοντας, έτσι, επίσημα την κήρυξή της.
2. Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν δυναμικά και μαζικά στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης.
– Καλεί όλους/ες τους/τις συναδέλφους εκπαιδευτικούς – μέλη των συλλόγων διδασκόντων/ουσών και κάθε συνάδελφο που εμπλέκεται με κάθε τρόπο στη διαδικασία της αξιολόγησης («αξιολογητές» και «αξιολογούμενους») να δηλώσουν τη συμμετοχής τους στην απεργία αποχή της ΟΛΜΕ.
– Η δήλωση αυτή θα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι (σας αποστέλλεται συνημμένα), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία αποχή. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους/τις συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.
– Οι ΕΛΜΕ επικοινωνούν με τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών, οι οποίοι ενημερώνουν για τη συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή.
Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη».