Με αφορμή το σιδηροδρομικό δυστύχημα έχει αρχίσει μία συζήτηση περί του αν οι Αρχές στη χώρα μας λαμβάνουν τις προειδοποιήσεις που κατά καιρούς αναφέρουν οι συνδικαλιστές ή αν τελικά τα πάντα -μπροστά στον βωμό του κέρδους- προσπερνιόνται, με αποτέλεσμα να έχουμε θλιβερά γεγονότα και απώλειες ζωών, όπως συνέβηκε στα Τέμπη. Ακόμα, απορίας άξιο είναι για το αν αυτές οι καταγγελίες είναι σε γνώση των τοπικών Αρχών και το τι κάνουν προκειμένου τα προβλήματα που αναφέρονται να επιλυθούν.

Λιμένας Πάρου

Κάθε χρόνο η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού ενημερώνει με έκθεσή της το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με κοινοποίηση στις αρμόδιες Υπηρεσιακές Αρχές «για τον εντοπισμό προβλημάτων που προκύπτουν σε κάθε δρομολόγιο των πλοίων με τις γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες λιμενικές υποδομές και για την ευαισθητοποίηση –ενεργοποίηση των αρμόδιων αρχών προκειμένου να δοθούν λύσεις».
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ και γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Μανώλης Τσικαλάκης: «Κάνω έκκληση σε όλους τους εμπλεκομένους φορείς για αναβάθμιση των λιμανιών και των λιμενικών υποδομών στη χώρα μας, αλλά και για την κατάργηση των αναχρονισμών που κρύβουν τα προβλήματα κάτω από το χαλί και δεν λύση. Τα πλοία εκσυγχρονίζονται και κατασκευάζονται όλο και πιο μεγάλα». Και προσθέτει: «Οι απαιτήσεις υποδοχής και φιλοξενία τους αυξάνονται. Πολλά λιμάνια μας όμως έχουν παραμείνει με υποδομές του περασμένου αιώνα. Οι θαλάσσιοι δρόμοι είναι καθοριστικοί για τη διακίνηση των αγαθών μέσω του εμπορίου, για τη μεταφορά των νέων ενεργειακών πηγών για την ανάπτυξη του τουρισμού για τη στήριξη των νησιών μας. Ας μην χαθεί άλλος χρόνος».
Για τον λιμένα στην Παροικιά, η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού επισημαίνει για τα προβλήματα που υπάρχουν.
– Στον προβλήτα στη Νο.2 θέση εξέχουν οι ράγες με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει.Επιπλέον, υπάρχει κίνδυνος ζημιάς σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη ή νυχιού καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες.
– Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο / έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο, με αποτέλεσμα να επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία κατά την είσοδο – έξοδο – χειρισμούς πρόσδεσης των πλοίων.
Υπάρχει έλλειψη μπαλονιών πρόσκρουσης (Fender).
Ακόμα, για τη βελτίωση στον λιμένα Πάρου προτείνουν:
α) Εκβάθυνση πέριξ θέσεων Νο 4 (γαρμπής) έως Νο 8.
β) Διάλυση υφάλου «Σπίθα» και απόσυρση της σημαδούρας.
γ) Οι μπίντες μεταξύ των θέσεων 6 έως 8 να γίνουν χωνευτές ώστε τα πλοία να μπορούν να προσδένουν και συγχρόνως να γίνεται χρήση όλων των καταπελτών των μεγάλων πλοίων.

Ασφάλεια αεροδρομίων

Συναγερμός υπάρχει και για τα αεροδρόμια της χώρας μας. Από τον Ιούλιο του 2022 η Κομισιόν έχει παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για κενά στην ασφάλεια πτήσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι αερολιμένες με μεγάλη κίνηση διαθέτουν μόνο έναν τεχνικό τηλεπικοινωνιών όπως καταγγέλλουν οι συνδικαλιστές της ΥΠΑ, οι οποίοι μάλιστα κάνουν λόγο για υποστελέχωση ακόμα και στον εθνικό αερολιμένα της χώρας («Ελευθέριος Βενιζέλος»). Χαρακτηριστικό είναι ακόμα ότι σε Ικαρία και Αστυπάλαια γίνεται έρανος από τους κατοίκους για την αγορά ηλεκτρονικών οργάνων εκεί! Έτσι, ζήτημα για την ασφάλεια των αεροπορικών πτήσεων που πραγματοποιούνται στη χώρα, λόγω της σοβαρής υποστελέχωσης του κλάδου που παρέχει υπηρεσία πληροφοριών πτήσης, θέτουν οι συνδικαλιστές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών (FISO) της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γιώργος Κωνσταντινάκης, λέει: «Ας μην κοροϊδευόμαστε, δεν υπάρχει προσωπικό αυτή τη στιγμή και φανταστείτε ότι κάθε χρόνο αποχωρούν περίπου δέκα άτομα για συνταξιοδότηση. Η τελευταία πρόσληψη έγινε το 2010 και από τότε δεν έχει έρθει άνθρωπος. Αυτή τη στιγμή είμαστε 111 άτομα και πρέπει να καλύψουμε 40 αεροδρόμια». Ο ίδιος επισημαίνει ότι τα τελευταία 13 χρόνια η μοναδική ενίσχυση στο έμψυχο δυναμικό έγινε το 2022, με τη μετάταξη τεσσάρων ατόμων από το εσωτερικό της ΥΠΑ.
Επίσης, με αφορμή τη μοιραία σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιών (FISO) ΥΠΑ κρούει τον κώδωνα του κίνδυνου για τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των τηλεπικοινωνιακών υπαλλήλων στα ελληνικά αεροδρόμια και τονίζει ότι εγείρεται πρόβλημα ασφάλειας πτήσεων. «Η υποστελέχωση του κλάδου δεν ισχύει μόνο για τα κρατικά αεροδρόμια, αλλά και για τα αεροδρόμια τη διαχείριση των οποίων έχει αναλάβει η Fraport».

Κυκλάδες – Πάρος

Ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιών, Γ. Κωνσταντινάκης, αναφέρει: «Πέρυσι, η Πάρος, το διάστημα από τον Ιούνιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, είχε 1.541 κινήσεις αεροπλάνων κατά μέσο όρο μηνιαίως. Η Νάξος είχε 1.089, η Κάρπαθος 562, η Μήλος 531, η Σύρος 468. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, η Πάρος είχε δύο άτομα για όλο αυτό το πλήθος των κινήσεων και από τα μέσα Ιουλίου και μετά προστέθηκε και άλλο ένα άτομο και έγιναν τρία. Η Κάρπαθος είχε τρία άτομα, η Μήλος ένα άτομο και σε κάποιο χρονικό διάστημα έγιναν δύο και η Σύρος το περισσότερο διάστημα ήταν με ένα άτομο. Μάλιστα, στη Σύρο είχαμε και περιστατικά λιποθυμίας από τον συνάδελφο, ο οποίος δούλευε 24 ώρες το εικοσιτετράωρο».

Ερώτηση στη Βουλή

Σαράντα ένας βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία των βουλευτών Συρμαλένιου και Γάκη, κατέθεσαν ερώτηση στη βουλή και επισημαίνουν για τις καταγγελίες των συνδικαλιστών της ΥΠΑ:
– Η ασφάλεια και η ζωή των πολιτών προέχει από οτιδήποτε άλλο.
– Η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί με κίνδυνο να θρηνήσουμε κι άλλες ζωές.
– Είναι απαράδεκτο αλλά και επισφαλές να λειτουργούν αεροδρόμια χωρίς ή μόνο με ένα εξουσιοδοτημένο υπάλληλο στην παροχή υπηρεσιών πληροφοριών πτήσεων.
– Είναι τραγικό και επικίνδυνο το προσωπικό του αεροδρομίου να εργάζεται στα όρια της φυσικής του αντοχής και χωρίς δυνατότητα ξεκούρασης.
– Είναι απαράδεκτο να κλείνουν αεροδρόμια εξ αιτίας ασθένειας του ενός και μοναδικού υπαλλήλου του πύργου ελέγχου για παροχή πληροφοριών πτήσεων.
– Οι ασφαλείς μεταφορές αποτελούν το βασικό συστατικό στοιχείο στην τουριστική διαδικασία σε μια χώρα με τόσο έντονη νησιωτικότητα, καθώς και τεράστια παγκόσμια φήμη και έσοδα από την τουριστική ανάπτυξη των νησιών».
Τέλος, οι βουλευτές ζητούν να προχωρήσει το υπουργείο σε άμεσες μόνιμες προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού.

FLEXCAR

bluestarferries