Οι μικροί και μεσαίοι επιχειρηματίες του αυτοκινητιστικού κλάδου βρίσκονται αντιμέτωποι με μια νέα ρυθμιστική αλλαγή που απειλεί να ανατρέψει τη λειτουργία τους: την υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου.
Η συζήτηση στο «Paros Voice» και στην εκπομπή «Πρωινή Φωνή» ανέδειξε τις βαθύτερες ανησυχίες των επαγγελματιών, οι οποίοι θεωρούν το μέτρο δυσανάλογο, δαπανηρό και τεχνικά ακατόρθωτο για τις πραγματικές συνθήκες εργασίας τους.
Οι βασικές απαιτήσεις και οι επιπτώσεις
Το ψηφιακό πελατολόγιο, όπως περιγράφηκε στη συζήτηση, θα απαιτεί από τα συνεργεία να καταγράφουν ηλεκτρονικά κάθε επέμβαση σε οχήματα, από την απλή αλλαγή λάμπας έως τις πολύπλοκες μηχανικές επισκευές.
Η διαδικασία θα πρέπει να πραγματοποιείται σε πραγματικό χρόνο, με σοβαρές κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης: πρόστιμα από 5.000 έως 10.000 ευρώ.
Οι ομιλητές τόνισαν ότι αυτό σημαίνει αναγκαστική πρόσληψη γραμματειακού προσωπικού για τα συνεργεία που δε διαθέτουν ήδη υπάλληλο με τεχνολογικές δεξιότητες. «Ο άνθρωπος που είναι μαθημένος να χρησιμοποιεί κατσαβίδια και εργαλεία, τώρα θα πρέπει να γίνει και ειδικός σε λογισμικά», ανέφερε ο ένας ομιλητής, υπογραμμίζοντας την παραγωγική διακοπή που θα προκύψει.
Η οικονομική πίεση και ο φόβος της εκροής
Για πολλά μικρά συνεργεία, το πρόσθετο κόστος της ψηφιακής τήρησης αρχείων (αγορά λογισμικού, εκπαίδευση, μισθοί) μπορεί να αποδειχθεί απρόσμενο. Ειδικά σε νησιωτικές περιοχές όπως η Πάρος, όπου οι επιχειρήσεις λειτουργούν με στενά περιθώρια κέρδους, η αλλαγή φαίνεται καταστροφική.
«Ένα συνεργείο μπορεί να δαπανήσει ώρες για να εντοπίσει μια βλάβη χωρίς να εγγυηθεί πληρωμή. Τώρα θα πρέπει να προσθέσει και το κόστος ενός υπαλλήλου μόνο για να ενημερώνει βάσεις δεδομένων», σχολίασε ο ομιλητής
Τεχνολογικά εμπόδια και πραγματικές συνθήκες εργασίας
Η συζήτηση ανέδειξε και το ανθρώπινο στοιχείο της εξίσωσης. Πολλοί ιδιοκτήτες συνεργείων, ιδιαίτερα ηλικιωμένοι, δεν έχουν βασικές ψηφιακές δεξιότητες. «Ακόμα και η έκδοση χειροκίνητων αποδείξεων ήταν πρόκληση για κάποιους. Τώρα τους ζητάμε να χειρίζονται πλατφόρμες σε πραγματικό χρόνο».
ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ