Με την έναρξη νέας δημοτικής θητείας, ο δήμαρχος Αντιπάρου, Αναστάσιος Φαρούπος, μιλώντας στη «Φωνή της Πάρου» αναφέρθηκε στον ενιαίο συνδυασμό που καταρτίστηκε για το καλό του νησιού, τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και δρομολογούνται, καθώς και για τη διαχείριση των απορριμμάτων και της καθημερινότητας.
Κύριε δήμαρχε, νέα χρονιά και μία νέα θητεία ξεκινά στον δήμο Αντιπάρου, αυτή τη φορά όντας επικεφαλής ενός ενιαίου συνδυασμού. Η εξέλιξη αυτή είναι ένα σημαντικό στοίχημα που κερδήθηκε για το καλό του νησιού;
«Από την πρώτη θητεία, το 2014, είχε ξεκινήσει αυτή η προσπάθεια όσο κι αν δεν φαινόταν, μέσα από τις ενέργειες που κάναμε ως πλειοψηφία τότε, να βρούμε τα κοινά μας σημεία με την αντιπολίτευση. Σιγά – σιγά δημιουργήθηκε ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ μας, καθώς είδαμε ότι δεν έχουμε ούτε κάτι να φοβηθούμε, ούτε κάτι να μοιράσουμε. Άλλωστε είμαστε ένα μικρό νησί 1.000 κατοίκων το χειμώνα κι ένας πολύ μικρός δήμος με τα προβλήματά του, χωρίς προσωπικό και υπηρεσίες. Τελικά φθάσαμε στο σχήμα της προηγούμενης εκλογικής περιόδου, μ’ ένα ψηφοδέλτιο ενιαίο και με τη συμμετοχή των ηγετικών στελεχών της μέχρι πρότινος μειοψηφίας. Ουσιαστικά ενώσαμε τις δυνάμεις μας για το καλό του τόπου και πιστεύω αυτή ήταν η καλύτερη λύση για το νησί και ο κόσμος στήριξε αυτή τη προσπάθεια στις εκλογές της 8ης Οκτωβρίου. Ήδη οι προηγούμενες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου ήταν σχεδόν όλες ομόφωνες, οπότε υπήρχε μία σύμπνοια και μέσω συζητήσεων και ανταλλαγή απόψεων βγάζαμε μία κοινή γραμμή. Ως συνδυασμός, αλλά και ως δημοτική αρχή ακούμε πάντα όλες τις απόψεις και φυσικά δεν έχουμε το αλάθητο. Η εμπειρία των τελευταίων χρόνων μας δίδαξε ότι μόνο ενώνοντας τις δυνάμεις μας μπορούμε να παρουσιάσουμε έργο και πρόοδο».
Ποιά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη και είναι σε φάση ολοκλήρωσης;
«Από τα έργα που είναι κοντά στην ολοκλήρωση, πρώτα απ’ όλα είναι η ύδρευση του Αγίου Γεωργίου, που πιστεύω ότι θα παραδοθεί μέσα στον Μάιο. Παράλληλα με αυτό το έργο είχαμε καταφέρει να εντάξουμε και την κατασκευή μιας νέας αφαλάτωσης, με μία χρηματοδότηση από τον υπουργό Ναυτιλίας, κ. Πλακιωτάκη, ούτως ώστε να βοηθήσει να έχουμε και επάρκεια και ποιότητα νερού στην περιοχή. Αυτή τη στιγμή ο διαγωνισμός για την αφαλάτωση είναι στον αέρα, ωστόσο οφείλω να ευχαριστήσω τον δήμο Τρικκαίων που τρέχει όλη τη διαδικασία και οι υπηρεσίες τους μας βοηθάνε σημαντικά.
Ένα άλλο έργο που είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί κι αυτό πριν το καλοκαίρι, είναι η αντικατάσταση όλων των υδρομετρητών με νέους ψηφιακούς με ασύρματη μετάδοση, καθώς και η τοποθέτηση τηλεελέγχου και παρακολούθησης σε όλες τις γεωτρήσεις, υδατοδεξαμενές και αντλιοστάσια, που θα μας λύσει πάρα πολλά θέματα. Φανταστείτε ότι λόγω έλλειψης προσωπικού, με δυσκολία μετρούσαμε τα ρολόγια για να βγάλουμε λογαριασμούς. Παράλληλα με αυτό το σύστημα θα μπορούμε να ελέγχουμε τυχόν διαρροές και να έχουμε πλήρη εικόνα των ζημιών, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα έκδοσης λογαριασμών με ακρίβεια ανά πάσα στιγμή.
Επίσης, ένα ακόμα έργο που προχωράει μετά από πολλά χρόνια, 27 συνολικά μελέτες και εγκρίσεις, το οποίο δημοπρατήθηκε το 2023, είναι η δημιουργία μιας μικρής μαρίνας -με χρονοδιάγραμμα δύο ετών- στη θέση του Πετρόμωλου στο λιμάνι».
Ποιά έργα στοχεύετε να «τρέξετε» στη νέα δημοτική θητεία σας;
«Σε αυτά που προγραμματίζουμε είναι η κατασκευή ενός βρεφονηπιακού σταθμού, ένα απαραίτητο έργο για το νησί και τα παιδιά μας, για το οποίο έχουμε αναθέσει να γίνει μελέτη και ακολούθως να το εντάξουμε σε πρόγραμμα. Επίσης, προσπαθούμε να βρούμε χρηματοδότηση για να χτιστούν νέα σχολεία στη θέση Γαλανταριές, ώστε τα υπάρχοντα σχολεία να μετακομίσουν σε νέα κτίρια και παράλληλα να μεταφερθεί το δημαρχείο πιο κεντρικά, εκεί που βρίσκεται σήμερα το σχολείο.
Ακόμα, θέλουμε να προχωρήσουμε μία γενναία ανάπλαση στο λιμάνι, ένα έργο το οποίο είχαμε στόχο από την πρώτη θητεία μας και μάλιστα ο αρχιτέκτονας, κ. Δοξιάδης, μας είχε κάνει δωρεάν τα προσχέδια, πάνω στα οποία θα πατήσουμε. Με την ανάπλαση αυτή, στοχεύουμε να λύσουμε και κάποια κυκλοφοριακά θέματα που δημιουργούνται την καλοκαιρινή περίοδο, με το πάρκινγκ και τα ενοικιαζόμενα, ενώ παράλληλα να δημιουργηθεί ένας χώρος περιπάτου και ξεκούρασης για τους δημότες και τους επισκέπτες.
Τρίτον, ένα ακόμη μεγάλο έργο είναι η αναβάθμιση του βιολογικού καθαρισμού Αντιπάρου και η μετατροπή του σε κλειστού τύπου τελευταίας τεχνολογίας, με προϋπολογισμό πάνω από 4 εκατ. ευρώ, για το οποίο έχουμε υποβάλλει τεχνικό δελτίο και αναμένουμε έγκριση.
Τέλος, πάντα κοιτάμε και τις μικρότερες παρεμβάσεις που αφορούν την καθημερινότητα και την βελτίωση της ποιότητας ζωής, αλλά και της εικόνας του νησιού».
Σημαντικά θέματα για ένα νησί είναι η διαχείριση απορριμμάτων, η ύδρευση και η ηλεκτροδότηση. Η Αντίπαρος σε τι κατάσταση βρίσκεται στα παραπάνω;
«Τα απορρίμματα και τα αδρανή υλικά είναι ένα σημαντικό πρόβλημα για τον δήμο μας, καθώς και τα κόστη αυξάνονται. Αυτή τη στιγμή μεταφέρουμε μόνο σύμμικτα στον ΧΥΤΑ Πάρου, το γυαλί και το πλαστικό το δίνουμε χωριστά, για τα στρώματα και τα ογκώδη έχουμε κάνει σύμβαση με εταιρεία και για τις ηλεκτρικές συσκευές τις στέλνουμε στην ανακύκλωση συσκευών. Στη διαχείριση του χαρτιού υστερούμε αυτή τη στιγμή, δηλαδή δεν είμαστε επίπεδο που θέλουμε, όμως θα το βάλουμε κι αυτό σε σειρά. Γενικώς την ανακύκλωση την τρέχουμε καλά ως δήμος με μεγάλη προσπάθεια και παρά τις δυσκολίες, με τη συμμετοχή και του κόσμου να είναι σημαντική. Συμμετέχουμε σε δύο προγράμματα ανακύκλωσης και διαλογής στην πηγή και στόχος μας είναι το επόμενο χρονικό διάστημα να έχουμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα. Εδώ θέλω να ευχαριστήσω τον Αρτέμη Τριαντάφυλλο, τον Θεοδόση Ρούσσο και όλους όσους ασχολούνται με τον τομέα της ανακύκλωσης.
Από εκεί πέρα, στο κομμάτι της ύδρευσης σε όλη τη θητεία μας θεωρώ ότι έχουμε καλή διαχείριση, με επάρκεια και χωρίς ν’ αντιμετωπίσουμε μεγάλα προβλήματα. Να αναφέρω ότι ο δήμος μας έχει κάνει προγραμματική σύμβαση με την ΔΕΥΑ Πάρου, γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσαμε να φτιάξουμε καμία βλάβη, διότι δεν διαθέτουμε ούτε την τεχνογνωσία, ούτε τα εργαλεία, ούτε τα ανταλλακτικά. Τώρα όσον αφορά τη διαφαινόμενη ενοποίηση των ΔΕΥΑ και όσων προωθούνται και συζητιούνται δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα και ως δήμος είμαστε κατά αυτού του σχεδίου.
Τέλος, με την ηλεκτροδότηση είχαμε αρκετά συχνά διακοπές, ωστόσο τώρα με τη σύνδεση του δεύτερου υποθαλάσσιου καλωδίου έχει βελτιωθεί κατά πολύ η κατάσταση. Ειδικά το καλοκαίρι μας έσωσε, καθώς τα προηγούμενα χρόνια σε κάθε διακοπή, για παράδειγμα, μας έκοβε την αφαλάτωση για δύο ώρες».
Υπάρχει έλλειψη προσωπικού στον δήμο, περιμένετε νέους υπάλληλους, πώς είναι η κατάσταση;
«Η έλλειψη στο προσωπικό είναι ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουμε συνέχεια, καθώς να μεν μπορεί να έρχονται υπάλληλοι, αλλά δυστυχώς με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και κυρίως με τη διαμονή τους, στο τέλος τις περισσότερες φορές κοιτάνε πως να φύγουν. Τώρα έχουν προσληφθεί δύο άτομα οικονομικού και μία τοπογράφος, ενώ περιμένουμε και έναν αρχιτέκτονα. Βέβαια και από την άλλη, έχουμε έναν ηλεκτρολόγο ο οποίος θέλει να φύγει γιατί η οικογένειά του βρίσκεται αλλού, είχαμε έναν οδηγό που πήρε απόσπαση και γενικά είναι δύσκολη η κατάσταση. Πάντως έχουμε καλή συνεργασία με το προσωπικό και προσπαθούμε από την πλευρά μας να τους δίνουμε κίνητρα».