Στο πλαίσιο της στήριξης και αναγέννησης των καρνάγιων και την προστασία των ξύλινων παραδοσιακών σκαφών, εκδόθηκε Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1298 Β/26-2-2024) από τον υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστο Στυλιανίδη, για τον καθορισμό των κριτηρίων, των προϋποθέσεων και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την εγγραφή στο μητρώο κατασκευαστών, συντηρητών και επισκευαστών ξύλινων παραδοσιακών σκαφών. Το Μητρώο αναρτάται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, με μέριμνα της Διεύθυνσης Ναυπηγοεπισκευαστικών Δραστηριοτήτων της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων.

Στο Μητρώο θα καταγράφονται τα παραδοσιακά καρνάγια, καθώς στο πλαίσιο της λειτουργίας τους είχαν διαπιστωθεί νομοθετικά κενά και διατάξεις που έχρηζαν τροποποιήσεων. Διαφορετικά θα τίθετο σε κίνδυνο η συνέχιση της δραστηριότητας και οι εν λόγω επιχειρήσεις δεν θα μπορούσαν να καταστούν βιώσιμες, με βάση τις πιο σύγχρονες δεσμεύσεις που επιβάλλονται για την ίδρυση και λειτουργία των επιχειρήσεων εν γένει. Παράλληλα, με εισήγηση του υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής ενσωματώθηκε, για πρώτη φορά, στον πρόσφατο νόμο του υπουργείου Οικονομικών για τον αιγιαλό (ν. 5092/2024 – ΦΕΚ 33/Α/4-3-2024) ο ορισμός -και κατά συνέπεια η οικονομική υπόσταση- του καρνάγιου και του ταρσανά.

«Τα ξύλινα παραδοσιακά σκάφη και τα καρνάγια είναι μέρος της τοπογραφίας μας και της ύπαρξης της χώρας μας ανά τους αιώνες. Οφείλουμε κατά συνέπεια, να τα προστατεύουμε και να τα αναδείξουμε, ως ζωντανό στοιχείο της καθημερινότητάς μας, όχι μόνο στη θάλασσά μας αλλά και σε κάθε νησί, σε κάθε λιμανάκι», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.

FLEXCAR

bluestarferries