Με ανακοίνωσή της, η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Πάρου-Αντιπάρου ενημερώνει για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών που υπάρχουν και φέτος στα σχολεία, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι λείπουν 25 καθηγητές. Παράλληλα, ζητά από το υπουργείο να προβεί άμεσα σε προσλήψεις, ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ αναφέρει:

«Άλλη μια σχολική χρονιά ξεκίνησε με πολύ μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς. Το υπουργείο συνεχίζει να καλύπτει τις πάγιες ανάγκες με προσλήψεις αναπληρωτών. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος μετά και τη δεύτερη φάση των προσλήψεων, και ενώ βρισκόμαστε στα μέσα Οκτωβρίου, εξακολουθούν να υπάρχουν πάρα πολλά κενά στα σχολεία της Πάρου και της Αντιπάρου. Ενώ το υπουργείο γνώριζε μέσα από τα πληροφοριακά συστήματα από πολύ νωρίς τις ελλείψεις εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο έκανε προσλήψεις στην πρώτη φάση που κάλυψαν μόνο μικρό μέρος των αναγκών και στην δεύτερη φάση με τις ελάχιστες επιπλέον προσλήψεις το πρόβλημα παραμένει.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τις ελλείψεις σε καθηγητές ανά ειδικότητα: Θεολόγοι 2, Φιλόλογοι 3, Φυσικοί / Χημικοί / Βιολόγοι / Γεωλόγοι 3, Γαλλικών 1, Αγγλικών 1, Μηχανολόγοι 1, Πολ. Μηχανικοί 2, Πληροφορικής 2, Εικαστικών 11 ώρες, Ειδικής Αγωγής 9 εκπαιδευτικοί.
Από την Πάρο και από την Αντίπαρο λείπουν 25 καθηγητές!!!
Η πάγια δικαιολογία, ότι δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα τμήματα, δεν ευσταθεί, αφού μέσω των ηλεκτρονικών εγγραφών γνωρίζει το υπουργείο από τις αρχές Ιουλίου ποια τμήματα θα λειτουργήσουν. Το ίδιο υπουργείο εξάλλου ορίζει ποια ολιγομελή τμήματα θα λειτουργήσουν με απόφαση που βγαίνει μετά τα μέσα Αυγούστου. Είναι προφανές ότι αυτή η καθυστέρηση έχει μόνο οικονομικά κίνητρα για να εξοικονομήσει το κράτος χρήματα προσλαμβάνοντας τους αναπληρωτές όσο πιο αργά μπορεί.
Αυτή η τμηματική πρόσληψη αναπληρωτών, πέρα από τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργεί στην λειτουργία του σχολείου, αφού οι μαθητές χάνουν πολλές ώρες, καταστρατηγεί πολλές φορές την σειρά του πίνακα προσλήψεων. Το υπουργείο επίσης υποχρεώνει τις κατά τόπους διευθύνσεις να εμφανίζουν αριθμό κενών ίσο με των αριθμό προσλήψεων της κάθε φάσης. Για παράδειγμα, κάποιος που θέλει να επιλέξει κάποιο συγκεκριμένο νησί, είτε γιατί έχει δουλέψει εκεί και του άρεσε, είτε γιατί έχει την οικογένειά του εκεί, είτε γιατί είναι πιο κοντά στο μόνιμο τόπο διαμονής του, είτε για οποιοδήποτε άλλο λόγο, μπορεί να βρεθεί σε άλλο νησί γιατί δεν έχουν δοθεί όλα τα κενά στην πρώτη φάση, και στη δεύτερη φάση να προσληφθεί εκεί κάποιος αναπληρωτής με χαμηλότερη σειρά στον πίνακα.
Η ΕΛΜΕ Πάρου-Αντιπάρου απαιτεί να γίνονται οι προσλήψεις βάσει των αναγκών που ήδη γνωρίζει το υπουργείο και να είναι επιλέξιμα για τους αναπληρωτές όλα τα διαθέσιμα κενά που γνωρίζει η ΔΔΕ.
Φυσικά τα περισσότερα από τα παραπάνω προβλήματα θα λύνονταν αν έκανε μόνιμους διορισμούς αντί να καταφεύγει στην πιο φτηνή «λύση» των αναπληρωτών.
Είναι απαράδεκτο να έχει περάσει ενάμιση μήνας και τα παιδιά στα νησιά μας να χάνουν εκατοντάδες ώρες εβδομαδιαίως. Το υπουργείο για άλλη μια φορά αδιαφορεί για τις χαμένες ώρες, όμως είναι σχεδόν βέβαιο ότι μόλις
γίνει κάποιο έκτακτο γεγονός (πλημμύρες, χιόνια ή κάποια άλλη φυσική καταστροφή) θα βγάλει μια βαρύγδουπη ανακοίνωση ότι για να μην χαθεί μια ώρα μάθημα θα γίνει τηλεκπαίδευση.
Επιπλέον, το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και δημιουργήθηκε με σκοπό την αναβάθμιση της ποιότητας και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της σχολικής κοινότητας, παρά τα πολλαπλά οφέλη του, διαπιστώσαμε πως δε συμπεριλήφθηκε στη Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών. Γι’ αυτόν τον λόγο, ζητάμε την άμεση εφαρμογή του σε όλα τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας, προκειμένου να επιτευχθεί χωρίς επιπλέον καθυστέρηση η απρόσκοπτη λειτουργία του.
Καλούμε το Υπουργείο να προβεί άμεσα σε προσλήψεις, ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά
».

FLEXCAR

bluestarferries