Eρώτηση προς τους υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς και Εσωτερικών για την “αντιθεσμική συμπεριφορά εταιρίας ταχύπλοων” και αντιπαράθεση με την τοπική αυτοδιοίκηση της Πάρου, κατέθεσε η Βουλεύτρια Φλώρινας και Γραμματέας της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς, Πέτη Πέρκα, την οποία συνυπογράφει και η Βουλεύτρια Αχαΐας της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς, Σία Αναγωστοπούλου. Αναλυτικά:

«Δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο αναφέρουν ότι, στο νησί της Πάρου το τελευταίο διάστημα  εξελίσσεται μια αντιπαράθεση  ανάμεσα στην εταιρεία ταχυπλόων και την τοπική αυτοδιοίκηση, σχετικά με την προσέγγιση του πλοίου EXPRESS jet στο Πίσω Λιβάδι “Δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο αναφέρουν ότι, στο νησί της Πάρου το τελευταίο διάστημα  εξελίσσεται μια αντιπαράθεση  ανάμεσα στην εταιρεία ταχυπλόων και την τοπική αυτοδιοίκηση, σχετικά με την προσέγγιση του πλοίου EXPRESS jet στο Πίσω Λιβάδι.
Στον οικισμό του Πίσω Λιβαδιού λειτουργεί αλιευτικό καταφύγιο, το οποίο εξυπηρετεί τόσο τους αλιείς με μόνιμα αγκυροβόλια, όσο και τουριστικά σκάφη που το προσεγγίζουν.
Το Πίσω Λιβάδι βρίσκεται στο τοπικό διαμέρισμα της Μάρπησσας και είναι ένα γραφικός παραθαλάσσιος οικισμός με παραλία λουόμενων και πολλά καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Οι κάτοικοι και οι επισκέπτες του νησιού απολαμβάνουν την καλοκαιρινή ή χειμερινή ηρεμία του τόπου.
Το θέμα προέκυψε όταν το δημοτικό συμβούλιο και το τοπικό συμβούλιο του νησιού γνωμοδότησαν αρνητικά στις 27.03.2024 σε αίτημα της εταιρείας, προκειμένου να προσεγγίζει το ταχύπλοο επιβατηγό μήκους 52 μέτρων στο λιμανάκι.
Η αρνητική γνωμοδότηση εδράζεται σε επιχειρήματα ανεπαρκών υποδομών, ασφάλειας λουόμενων, παρενόχλησης της καθημερινότητας των κατοίκων και των επισκεπτών.
Παρά την αρνητική γνωμοδότηση των αυτοδιοικητικών αρχών, η εταιρεία κατ’ επανάληψη προσπαθεί να ανατρέψει τις αποφάσεις τους, με τρόπους που θυμίζουν άλλες εποχές.
Σε πρώτη φάση στις 06.05.2024 με επιστολή της προς την πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Πάρου ζήτησε τα ονόματα, όσων από το δημοτικό συμβούλιο ψήφισαν κατά της προσέγγισης του ταχύπλοου. Η πράξη προφανώς αποσκοπούσε στον εκφοβισμό -ατομικά-, όσων δημοτικών συμβούλων ψήφισαν ενάντια στη θέληση της εταιρείας, προκειμένου να αλλάξουν την απόφασή τους υπέρ της. Επειδή η ενέργεια αυτή δεν είχε τα προσδοκόμενα αποτελέσματα, προχώρησε σε ακόμη μια ενέργεια, αυτή τη φορά με εμφανή απειλητικό τρόπο, αφού απειλεί τη δημοτική αρχή με προσφυγή στη δικαιοσύνη, εάν εντός 10 ημερών, δεν αλλάξει την απόφασή της. Μάλιστα ισχυρίζεται, ότι το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει με βάση ιδιωτικά συμφέροντα, και ότι οι αποφάσεις του είναι έωλες και κατά του δημοσίου συμφέροντος.
Τέλος, παρά τις αρνητικές γνωμοδοτικές αποφάσεις, η παραπάνω εταιρεία έχει συμπεριλάβει το δρομολόγιο Πίσω Λιβάδι – Ιός στον ιστότοπο έκδοσης εισιτηρίων, χωρίς για τη λειτουργία  αυτού του δρομολόγιου να έχει ληφθεί καμία απόφαση, από οποιονδήποτε αρμόδιο φορέα.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Προτίθενται να δώσουν άδεια προσέγγισης στην παραπάνω εταιρεία, στο αλιευτικό καταφύγιο Πίσω Λιβαδιού, παρά τις αντίθετες γνωμοδοτήσεις των αυτοδιοικητικών αρχών, παρά τις απειλητικές και αντιθεσμικές συμπεριφορές της;
2. Πώς ελέγχεται η παραπλανητική προώθηση ανύπαρκτων δρομολογίων, έτσι ώστε να προστατευθούν οι επισκέπτες και οι επιβάτες;
3. Τί προτίθενται να πράξουν, έτσι ώστε να προστατευθεί η ομαλή και ελεύθερη λειτουργία των αυτοδιοικητικών αρχών από απειλητικές συμπεριφορές επιχειρηματιών;».

FLEXCAR

bluestarferries