Υπάρχει μία μελέτη για το παραλιακό μέτωπο της Παροικιάς η οποία έγινε και ολοκληρώθηκε στην περίοδο του αειμνήστου Χρήστου Βλαχογιάννη.

Η συγκεκριμένη μελέτη από τους κ.κ. Φάνη Καταπόδη και Γιάννη Κουζούμη, πέρασε απ’ όλα τα στάδια διαβούλευσης και έτυχε της γενικής αποδοχής από τους Παροικιώτες επαγγελματίες και πολίτες. Μάλιστα και ο σύλλογος καφέ-εστιατόρων είχε συμβάλλει με λεπτομερείς προτάσεις για τις προσόψεις των κτηρίων και πολλά άλλα.

Επίσης στην πολυμελή και μοναδική επιτροπή διαβούλευσης που λειτούργησε ουσιαστικά από τότε, με πρόεδρο τον αντιδήμαρχο Παναγιώτη Κουτσουράκη, οι απόψεις όλων ήταν θετικές.

Το τι συνέβη και τελικά η μελέτη δεν «μετατράπηκε» σε έργο είναι κάτι που η τότε δημοτική αρχή και οι μελετητές το έχουν αποδώσει στην υπέρμετρη γραφειοκρατία. Άλλα ζητούσαν την μία μέρα, άλλα την άλλη και άλλα την τελευταία στιγμή για να εγκρίνουν το έργο.

Η ουσία είναι ότι, για ένα σημαντικότατο έργο στο οποίο συμφωνούσαν όλοι και θα άλλαζε την εικόνα της πρωτεύουσας του νησιού, χάθηκε η χρηματοδότηση του.

Μία βασική πτυχή της μελέτης ήταν ότι ο παραλιακός δρόμος θα είχε συγκεκριμένο πλάτος που δεν θα επέτρεπε το παρκάρισμα. Μόνο σημεία ανά εξήντα περίπου μέτρα για την τροφοδοσία των καταστημάτων και για τα οχήματα των υπηρεσιών υγείας και ασφάλειας. Και φυσικά οι προσόψεις των κτηρίων, ο φωτισμός και πολλά ακόμη. Αυτά το 2014…

Τι κάναμε και τι θα έπρεπε να κάνουμε; Το τι κάναμε είναι γνωστό σε όλους. Αδιαφορήσαμε και το ξεχάσαμε.

Τι θα έπρεπε να κάνουμε, το οποίο το προτείναμε κατά καιρούς… προφορικά, το προτείνουμε και τώρα γραπτώς. Οι μελέτες υπάρχουν, ανταποδοτικά τέλη από τον κλάδο των επιχειρηματιών υπάρχουν. Τα τέλη από την παραχώρηση των δημοσίων χώρων αυτό το νόημα έχουν, δηλαδή να «επιστρέψουν» ως έργα ανάπλασης των συγκεκριμένων περιοχών.

Επίσης, απαραίτητο είναι να περάσει το παραλιακό μέτωπο στην δικαιοδοσία του Λιμενικού Ταμείου, ώστε να μπορεί να συμμετάσχει και αυτό στην χρηματοδότηση.

Έπρεπε η δημοτική αρχή και πρέπει η επόμενη δημοτική αρχή να πραγματοποιήσει το έργο, «ξεθάβοντας» τις μελέτες αναζητώντας νέα χρηματοδότηση. Και αν δεν βρει, να το κάνει με ιδίους πόρους, δηλαδή από τα τέλη που πληρώνουν οι επιχειρηματίες και τα έσοδα του Λ.Τ.. Το οφείλουμε στους μαγαζάτορες, το οφείλουμε και στους πολίτες. Με αυτό το έργο θα διορθωθούν πολλά «κακώς κείμενα».

Καλό θα είναι να αρχίζουν να γίνονται μελέτες αναπλάσεων πολυσύχναστων τουριστικών σημείων (Νάουσα, Αλυκή, Πίσω Λιβάδι, κλπ) σε συνδυασμό με το κυκλοφοριακό.

Αυτό υπηρετούσε αυτή η μελέτη και για αυτό πρέπει να υπάρξει μία επικαιροποίησή της και να την επαναφέρουμε, μαζί με μία μελέτη για την μετατόπιση του βραχισμού, ώστε να διαμορφωθεί πεζόδρομος παραλιακός και να επιτευχθεί η απαιτούμενη ασφάλεια που χρειάζεται από τον κυματισμό. Όλα γίνονται…

Αθανάσιος Μαρινόπουλος
Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με τον συνδυασμό «Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου»

FLEXCAR

bluestarferries