Παρασκευή, 20 Ιουνίου, 2025

Αεροδρόμιο Πάρου: Ανησυχία για την πορεία των έργων | Δήλωση Κ. Μπιζά

Οι εικόνες που αναπαράχθηκαν σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και ηλεκτρονικές σελίδες ειδήσεων το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος από το αεροδρόμιο Πάρου και την αίθουσα αναμονής των επιβατών, είναι το «καμπανάκι» για το τι μέλλει γενέσθαι εκεί.

Ιδιαίτερα στις 10 Ιουνίου 2025, το πρωί, η Πάρος βίωσε μία από τις χειρότερες εικόνες της στο αεροδρόμιο της με εκατοντάδες τουρίστες να κακολογούν όχι μόνο το νησί (που το ίδιο δε φταίει σε τίποτα), αλλά γενικά την άθλια «εξυπηρέτηση», που τυγχάνουν εκεί!

Στοιβαγμένοι, σ’ έναν μικρό χώρο (που ονομάζεται κατ’ ευφημισμό «αίθουσα αναμονής), περίμεναν ατελείωτη ώρα για να παραλάβουν ή να παραδώσουν τις βαλίτσες τους. Ακόμα, πιο ντροπιαστικό ήταν που τις εικόνες αυτές τις κατέγραφαν με τα κινητά τους τηλέφωνα και τις αναρτούσαν σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και όχι μόνον.

Η ανησυχία

Πλέον τα ερωτήματα που μπαίνουν για την πορεία των έργων στο αεροδρόμιο γίνονται πιο επιτακτικά καθώς δημοσιογραφικές πληροφορίες από συναρμόδια υπουργεία και υπηρεσίες για το θέμα, δεν δίνουν καμία απάντηση. Η αγωνία μεγαλώνει καθώς υπάρχουν ψίθυροι για πιθανή απένταξη του έργου λόγω μεγάλης καθυστέρησης, ενώ ακόμα δε δίνεται και καμία απάντηση σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου.

Είναι σαφές πλέον, ότι οι προθεσμίες εκπνέουν, το νησί εκτίθεται από την εικόνα που παρουσιάζουν σήμερα οι χώροι επιβίβασης – αποβίβασης και την παράδοση – παραλαβή αποσκευών στους επιβάτες, ενώ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ δεν υπάρχει κανείς που μπορεί να δώσει απάντηση για το πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες.

Οι συνεχείς αναβολές

Το έργο (Ανάπτυξη και βελτίωση υποδομών του νέου αεροδρομίου Πάρου) με ανάδοχο εταιρεία την «ΙΝΤΡΑΚΑΤ», με βάση τη σύμβαση που είχε υπογραφεί στις αρχές του 2023 (Ανάπτυξη και βελτίωση υποδομών του νέου Αεροδρομίου Πάρου) είχε συμφωνηθεί να παραδοθεί στις 10 Ιουλίου 2025, δηλαδή σε λιγότερο από έναν μήνα από σήμερα!

Παρά ταύτα και ενώ η εταιρεία για την ολοκλήρωση του έργου είχε μπροστά της 30 (ολογράφως τριάντα) μήνες, ζήτησε παράταση τον Δεκέμβριο του 2024 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών – Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων.

Ο «χορός» των παρατάσεων

– Η πρώτη παράταση της 1ης Αποκλειστικής προθεσμίας που αφορά στην ολοκλήρωση των εργασιών επέκτασης του διαδρόμου μέχρι την 23η Μαΐου 2025 (ήτοι κατά 504 ημερολογιακές ημέρες),

– παράταση της 2ης Αποκλειστικής προθεσμίας που αφορά στην ολοκλήρωση των εργασιών επέκτασης δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών μέχρι την 22η Δεκεμβρίου 2025 (παράταση κατά 577 ημερολογιακές ημέρες)

– παράταση της συνολικής προθεσμία περαίωσης μέχρι την 1η Απριλίου 2026, ήτοι παράταση κατά 265 ημερολογιακές ημέρες.

Τι υποστηρίζει η εταιρεία

Σύμφωνα με τις αιτιάσεις για την καθυστέρηση της παράδοσης του έργου η εταιρεία υποστηρίζει ότι υπάρχει έλλειψη αδρανών υλικών…

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες του «Parostoday.gr» και της εφημερίδας «Φωνή της Πάρου», εκκρεμούν και άλλα ζητήματα. Ακόμα, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου «τα ζητήματα αυτά θα εξεταστούν μετά την έγκριση του συνόλου των προβλεπόμενων μελετών και την έκδοση της οικοδομικής άδειας των κτηριακών εγκαταστάσεων δεδομένου ότι η υπόψη διαδικασία είναι σε εξέλιξη».

Η ουσία

Σύμφωνα με πληροφόρηση από το ParosVoice.com οι φωτογραφίες που αναδημοσιεύτηκαν από την αίθουσα αναχωρήσεων και αφίξεων του αεροδρομίου Πάρου είναι καθαρά τριτοκοσμικού χαρακτήρα, αφού σε μία αίθουσα 35 ατόμων αναγκάζονται να στοιβαχτούν 80 άτομα αν είναι μία πτήση ή 160 άτομα αν είναι δύο πτήσεις.

Όπως ειπώθηκε στην εκπομπή: «Είναι απαράδεκτο αυτό που γίνεται ειδικά τώρα το καλοκαίρι με τη ζέστη, τις οσμές κλπ. Είναι η τελευταία εικόνα που παίρνει ένας επισκέπτης φεύγοντας από το νησί. Είναι η εικόνα που του μένει…».

Ενώ το έργο θα έπρεπε να έχει τελειώσει και να έχει παραδοθεί σύμφωνα με την πρώτη σύμβαση, υπήρξαν οι παρατάσεις. Στις 25 Μαρτίου 2025 θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το έργο του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης των αεροσκαφών.

Στο τέλος του Δεκεμβρίου 2025 θα πρέπει να παραδοθεί η επέκταση της πίστας στάθμευσης των αεροσκαφών, κάτι που δεν δείχνει με βάση την πορεία των έργων πως μπορεί να γίνει.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι τον Απρίλη του 2026, δηλαδή ουσιαστικά σε 6-7 μήνες, θα πρέπει να έχει παραδοθεί το σύνολο των έργων δηλαδή οι κτιριακές εγκαταστάσεις 12.000 τετραγωνικών μέτρων. Ακόμα και έτοιμα κουτιά να μεταφέρει η εταιρεία για την κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων δεν υπάρχει περίπτωση να προλάβει αυτή την ημερομηνία τελικής παράδοσης και προφανώς πάμε για νέα παράταση των έργων. Σημειώνουμε ότι στο νέο αεροδρόμιο της Πάρου οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις είναι για προσωρινή εξυπηρέτηση, που όμως γίνεται μόνιμη…

Τα υπόλοιπα έργα

Αξιοσημείωτο ακόμη είναι ότι δεν έχει ακουστεί τίποτα για τα απαραίτητα έργα που πρέπει να γίνουν έξω από το αεροδρόμιο. Δηλαδή, ο συγκοινωνιακός κόμβος για τον κεντρικό δρόμο που συνδέει τον χώρο του αεροδρομίου με την υπόλοιπη Πάρο, παρά την απόφαση που έχει πάρει από προηγούμενα χρόνια ο δήμος του νησιού.

Επίσης, τίποτα δεν έχει ακουστεί για τα υπόλοιπα έργα που χρειάζονται εξωτερικά του αεροδρομίου.

Η εκπομπή «Πρωινή Φωνή» του ParosVoice.com σχολίασε: «Πού είναι το κράτος; Ποιος είναι  ο έλεγχος ή μήπως οι εργολάβοι κάνουν ό,τι θέλουν και το Δημόσιο απλώς κοιτάζει. Κάθε χρόνο τα ίδια έργα που δεν τελειώνουν. Δικαιολογίες της κακιάς ώρας και στο τέλος την πληρώνει ο πολίτης και ο τόπος. Είναι απαίτηση όλων των Παριανών να προσδιοριστεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αποπεράτωση των έργων».

Τι λέει ο κ. Κ. Μπιζάς

Η εφημερίδα μας ζήτησε το σχόλιο του δημάρχου Πάρου, Κ. Μπιζά, για το θέμα.

Ο κ. Μπιζάς, μας έκανε ενημέρωση για την πορεία του έργου (που παρουσιάζουμε πιο πάνω) και συνεχίζοντας μας είπε:

«Το έργο προβλέπεται σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση να υλοποιηθεί μέσω μιας ενιαίας εργολαβίας η οποία θα εκτελεστεί μέσω τριών υποέργων κατασκευής ενώ περιλαμβάνει και τα απαραίτητα υποέργα ΟΚΩ και αρχαιολογίας.

Στη σύμβαση περιλαμβάνονται, επίσης, η κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού και η επέκταση της δυναμικότητας της υφιστάμενης εγκατάστασης βιολογικού καθαρισμού λυμάτων. Τον Αύγουστο του 2024, επισκέφτηκε το αεροδρόμιο της Πάρου, ο Διοικητής της ΥΠΑ, Γεώργιος Σαουνάτσος και πραγματοποίησε σύσκεψη με εμένα, την αερολιμενάρχη, Στέλλα Σαρρή και τον διευθυντή του έργου της INTRAKAT για το νέο αεροδρόμιο, Αλέξανδρο Καιρίδη.

Τον Μάρτιο του 2025 δόθηκε άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού – ΕΦΑ Κυκλάδων, για την πραγματοποίηση των εσκαφικών εργασιών. Επίσης, υπήρξαν εργασίες που έπρεπε να υλοποιηθούν λόγω του νέου κλιματικού νόμου καθώς και της υδραυλικής θωράκισης του έργου. Στις 16 Ιουνίου 2025 εκδόθηκε η οικοδομική άδεια του έργου.

Αναμένεται η έγκριση του ανακεφαλαιωτικού πίνακα που έχει να κάνει κυρίως με τα αδρανή υλικά που πρέπει να έρθουν εκτός Πάρου».

Το σήμερα

Ο δήμαρχος Πάρου, Κώστας Μπιζάς, απαντώντας στην ερώτησή μας για τη σημερινή εικόνα του αεροδρομίου στην αίθουσα αναμονής σημείωσε:

«Οι εικόνες που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας από την αίθουσα αναμονής των επιβατών προφανώς δεν μας ευχαριστούν και  αναδεικνύουν σε μέγιστο βαθμό την αναγκαιότητα άμεσης κατασκευής των προβλεπόμενων έργων.

Εκτιμώ  ότι αν δεν υπάρξουν άλλα εμπόδια για το σημαντικό αυτό έργο που διεκδικεί το νησί μας από το 1995, σε λίγα χρόνια η Πάρος θα έχει ένα σύγχρονο αεροδρόμιο που θα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια και σύγχρονη κτιριακή υποδομή.

Το νέο αεροδρόμιο θα συμβάλλει στην τουριστική της οικονομία καθώς και στη διεύρυνση της επαγγελματικής απασχόλησης στον τουριστικό κλάδο.

Η τοπική αυτοδιοίκηση σε συνεργασία με τα αρμόδια Υπουργεία οφείλει να προετοιμάσει και να εκσυγχρονίσει τις υποδομές του νησιού μας, στο πλαίσιο πάντοτε μιας ανάπτυξης που έχει όρια και προστατεύει το φυσικό και δομημένο περιβάλλον».

Τέλος, ο κ. Μπιζάς μας ενεχυρίασε έγγραφο από τις 10 Ιουνίου 2025 προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών – Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων, με το οποίο ζητάει ενημέρωση τόσο από το υπουργείο, όσο και από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Ο κ. δήμαρχος αναφέρει ότι δεν έχει καμία ενημέρωση για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και περαίωσης του έργου παρότι η συναφθείσα συμφωνία όριζε χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών στις 10 Ιουλίου 2025!

ΠΗΓΗ: Έντυπη έκδοση “ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ” 20/6/2025

dauwin

bluestarferries

FLEXCAR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

YOUTUBE LIVE

parostoday

dounai-lavein

SEAJETS

YOUTUBE LIVE

SEAJETS

lafarge

omilosparou

parostoday

FLEXCAR

ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΖΩΩΝ

ParosVoise