Τρίτη, 18 Νοεμβρίου, 2025
More

    Αυστηρή κριτική Κωβαίου στον δήμο Πάρου (ΒΙΝΤΕΟ)

    Βαθιά ανησυχία για την πορεία του νησιού εξέφρασε ο τέως δήμαρχος Πάρου και επικεφαλής της αντιπολίτευσης, Μάρκος Κωβαίος, σε μια εκτενή συνέντευξή του στο ParosVoice.com μέσω της εκπομπής «Οι ειδήσεις… αλλιώς».

    Το δημοτικό συμβούλιο, η κρίση των απορριμμάτων, το κυκλοφοριακό, το μέλλον του αεροδρομίου και η χρήση των δημοτικών πόρων ήταν οι βασικοί άξονες της συνέντευξης.

    Η «ασφυξία» στο δημοτικό συμβούλιο

    Το πρώτο θέμα που τέθηκε ήταν η λειτουργία του δημοτικού συμβουλίου. Ο κ. Κωβαίος δε δίστασε να χαρακτηρίσει την παρούσα κατάσταση ως «αντιδημοκρατική». Η απόσυρσή του από την τελευταία συνεδρίαση, όπως εξήγησε, δεν ήταν τυχαία, αλλά η «σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι» μετά από άστοχες ενέργειες της προέδρου.

    «Η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου έχει έναν πάρα πολύ μεγάλο και σοβαρό ρόλο. Σαφέστατα πρέπει να τηρεί τον κανονισμό λειτουργίας, αλλά ο μεγάλος ρόλος ενός προέδρου είναι να διατηρεί τη δημοκρατικότητα. Να ακούγονται όλες οι φωνές».

    Όπως ανέλυσε, ο τωρινός τρόπος λειτουργίας μοιάζει με «ερώτηση-απάντηση» χωρίς πραγματικό διάλογο, μετατρέποντας τις συνεδριάσεις σε τυπικές διαδικασίες χωρίς ουσία. «Είμαστε δημοτικοί σύμβουλοι, δεν είμαστε μαθητές να ακούμε. Είμαστε εκπρόσωποι του κόσμου που πρέπει να τον εκφράζουμε ελεύθερα», πρόσθεσε,  

    Πάρκο Πάρου: Ανησυχίες για σπατάλες

    Μεταβαίνοντας στη δημοτική επιχείρηση Πάρκο Πάρου, ο κ. Κωβαίος εξέφρασε βαθιά ανησυχία για την οικονομική της διαχείριση. Παρατήρησε ότι φέτος σημειώθηκαν «πάρα πολλά έξοδα σε εκδηλώσεις», κάτι που, ενώ είναι θεμιτό, πρέπει να γίνεται με μέτρο και λογική νοικοκυριού.

    «Εμείς είμαστε υπέρ του πολιτισμού και υπέρ των σοβαρών ποιοτικών εκδηλώσεων, αλλά από μια μεριά διαχειριζόμαστε χρήματα του πολίτη και δεν πρέπει να τα σκορπάμε άσκοπα», δήλωσε.

    Επιπλέον, επέκρινε τα έξοδα που πραγματοποιήθηκαν στη μαρίνα Νάουσας πριν ακόμα από την επίσημη παράδοση και ανάληψη της ευθύνης από το Πάρκο, θεωρώντας ότι αυτό δείχνει μια γενικότερη τάση για μη διαφανείς και μη σχεδιασμένες δαπάνες.

    Νέος επιβατικός λιμένας

    Ένα από τα πιο σύνθετα θέματα που αναλύθηκε ήταν το μέλλον του επιβατικού λιμένα της Πάρου. Ο κ. Κωβαίος υπενθύμισε ότι η ανάγκη για μια νέα λύση προέκυψε από σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα που παραλύουν την Παροικιά. Ωστόσο, εξέφρασε σκεπτικισμό για την τρέχουσα κατεύθυνση και τις προτεινόμενες λύσεις.

    Τόνισε ότι η προτεινόμενη νέα τοποθεσία, μεταξύ Νάουσας και Παροικιάς, μπορεί να εξυπηρετεί ένα μικρό μέρος του μόνιμου πληθυσμού (περίπου 4.000 κατοίκους), αλλά θα επιβαρύνει δραματικά τους υπόλοιπους 11.000, καθώς το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον περιφερειακό δρόμο θα «πολλαπλασιαστεί».

    Η εναλλακτική λύση της τοποθέτησης φαναριού στην κρίσιμη διασταύρωση του πρώην «Γκίκα», την οποία απορρίπτει κατηγορηματικά, χαρακτηρίστηκε από αυτόν ως «λάθος» και ανεπαρκής.

    «Ο καινούργιος μελετητής είπε ότι θα μειωθεί ο χρόνος διέλευσης από τον περιφερειακό κατά 6,6 λεπτά, αλλά ο χρόνος αυτός θα προστεθεί στον κάθετο δρόμο… και στο σημείο εκείνο θα χρειαστεί και τροχονόμος», ανέφερε ο κ. Κωβαίος, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μια προσωρινή και δαπανηρή λύση που δεν αντιμετωπίζει το πραγματικό πρόβλημα.

    Αεροδρόμιο

    Στο ζήτημα του αεροδρομίου, ο τόνος του κ. Κωβαίου ήταν ιδιαίτερα επικριτικός. Υπενθύμισε τις «ακραίες πράξεις» της εποχής της δημαρχίας του, με τη δημιουργία της ΑΜΚΕ και την προσωρινή λειτουργία του αεροδρομίου, που κατέδειξαν την αξία και τη βιωσιμότητα της πτέρυγας. Η τωρινή απένταξη του έργου από τα κονδύλια της ΕΕ χαρακτηρίστηκε ως μεγάλη απώλεια.

    «Αυτά τα 46 εκατομμύρια πήγανε στο βρόντο», δήλωσε με πικρία. Παρά τις υποσχέσεις της κυβέρνησης για χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος δημοσίου επενδύσεων το 2026, ο κ. Κωβαίος επεσήμανε δύο κύρια προβλήματα: πρώτον, ότι τα χρήματα θα βαρύνουν πλέον τον Έλληνα φορολογούμενο, και δεύτερον, ότι η καθυστέρηση επιβαρύνει περαιτέρω την τουριστική ανάπτυξη του νησιού.

    Επιπλέον, εξέφρασε ανησυχία για το ποιος θα διαχειριστεί τελικά το αεροδρόμιο. Τόνισε ότι η θέση της παράταξής του ήταν πάντα υπέρ της παραμονής του σε κρατικό έλεγχο, όχι λόγω ιδεοληψιών, αλλά για να αποφευχθεί η δημιουργία μονοπωλίου που θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές για τους πολίτες και τους επισκέπτες.

    Η κρίση των απορριμμάτων

    Το επίμαχο ζήτημα των σκουπιδιών, που ταλαιπωρεί το νησί, κατέλαβε σημαντικό μέρος της συζήτησης. Ο κ. Κωβαίος αναγνώρισε ότι πρόκειται για ένα «θηρίο ανήμερο», αλλά επέμεινε ότι η λύση περνάει από στρατηγική, μέτρημα και καλύτερη αξιοποίηση των υπαρχόντων πόρων.

    Επαναφέροντας στη μνήμη την περίοδο της δημαρχίας του, ανέφερε την αντικατάσταση του παλαιού και επικίνδυνου στόλου οχημάτων, την αύξηση του προσωπικού από 9 σε 38 άτομα και την απόκτηση νέου εξοπλισμού.

    Ακόμα, αναφέρθηκε στη μη χρήση ηλεκτρικών σκουπών που βρίσκονται στις αποθήκες και στην ανεπαρκή οργάνωση των δρομολογίων συλλογής.

    Οι Κομποστοποιητές

    Σε μια πιο θετική νότα, ο κ. Κωβαίος επικρότησε την πρωτοβουλία του ΦΟΣΔΑ Νοτίου Αιγαίου για τη διανομή κομποστοποιητών στους κατοίκους. Το πρόγραμμα, που προβλέπει 1253 κομποστοποιητές για κήπους και 553 μικρότερους για εσωτερικούς χώρους, χαρακτηρίστηκε από αυτόν ως «σε σωστή κατεύθυνση».

    Έκκληση για συνεργασία

    Κλείνοντας, ο κ. Κωβαίος  έκκληση για ενότητα και συνεργασία. «Ας βάλουμε όλοι τα δυνατά μας, όλες οι δημοτικές παρατάξεις, να μας ακούσει και η Δημοτική Αρχή, να σταματήσει την αλαζονεία της εξουσίας, να ανοίξει τις πόρτες των γραφείων και τα ώτα ανοιχτά», δήλωσε.

    Τόνισε ότι τα προβλήματα του τόπου είναι σοβαρά και απαιτούν άμεσες λύσεις «χωρίς χαρτοβασίλεια και δελτία τύπου, χωρίς επιστολές άνευ ουσίας υσίας, και με πράξεις και έργα».

    bluestarferries

    FLEXCAR

    ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

    #

    kiranos.cafe

    YOUTUBE LIVE

    parostoday

    FLEXCAR

    ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ

    ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΟΥ

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΖΩΩΝ

    ParosVoise