Υπάρχει μία Πάρος που όλοι την προσπερνούν. Είναι εκείνη η Πάρος με τις δεκάδες διακρίσεις σε πολλούς τομείς, που, όμως, αυτό το γεγονός, δεν «πουλάει».
Είναι εκείνη η Πάρος με τις διακρίσεις των παιδιών σε αθλήματα, εκείνη με τις διακρίσεις σε επιστημονικό επίπεδο, εκείνη με τις πολιτιστικές εκδηλώσεις επιπέδου, εκείνη με τις καινοτόμες διακρίσεις σε επαγγελματικό επίπεδο, εκείνη, εκείνη, εκείνη.
Αυτή η Πάρος δεν «πουλάει» και το γράφω με επίγνωση αυτό λόγω της προσπάθειας –στην οποία συμμετέχω- στην ηλεκτρονική σελίδα Parostoday.gr.
Η συγκεκριμένη ηλεκτρονική σελίδα ξεκίνησε με το σκεπτικό –και σ’ αυτό παραμένει- να αναδείξει τα θετικά του νησιού και να συμπεριλάβει στην ειδησιογραφία της ό,τι προσθέτει αξία στην Πάρο. Κατά καιρούς έχει παρουσιάσει θέματα και βίντεο με συνεντεύξεις από την ανάδειξη της δουλειάς νέων αγροτών, επαγγελματιών, ξεχωριστών ανθρώπων του πολιτισμού, κλπ.
Από την άλλη, υπάρχει η Πάρος της έντονης κριτικής σε κάθε τι. Έτσι, πολλοί –χωρίς στοιχειώδη γνώση του τρόπου λειτουργίας της αυτοδιοίκησης και της πολιτείας- σχολιάζουν και απαξιώνουν κάθε προσπάθεια.
Έχω διαβάσει κατά καιρούς από το γιατί ο δήμος δεν κατασκευάζει ένα νοσοκομείο, έως γιατί ο δήμος δε φέρνει γιατρούς ή δεν προσλαμβάνει καμιά σαρανταριά νέους μόνιμους δημοτικούς υπαλλήλους για την καθαριότητα! Ακόμα, πολλοί έχουν εύκολη την κριτική για διάφορες ασχήμιες που συναντάμε καθημερινά στους δρόμους του νησιού, αλλά ουδείς εξ αυτών δεν έχει το θάρρος για να γράψει για το πώς δημιουργήθηκε αυτή η ασχήμια. Διότι τα σκουπίδια π.χ. πεταγμένα έξω από κάδους ή τα πεταγμένα μπάζα σε διάφορα σημεία του νησιού, δεν είναι αποτέλεσμα ενεργειών της δημοτικής ή επαρχιακής Αρχής. Είναι αποτέλεσμα κακής νοοτροπίας συμπατριωτών μας. Θα μπορούσαμε να γράψουμε δεκάδες παραδείγματα για πράξεις συμπολιτών μας που εκθέτουν την Πάρο τουριστικά, επαγγελματικά, κοινωνικά.
Στις περισσότερες άσχημες πράξεις συμπατριωτών μας κρύβεται από πίσω το οικονομικό ζήτημα. Από την ανεξέλεγκτη στάθμευση –τόσο των ενοικιαζόμενων όσο και των ιδιωτικών οχημάτων- έως την ανεξέλεγκτη ρίψη υλικών οικοδομής και τον μη καθαρισμό των οικοπέδων. Όλα, μα όλα τα θέματα χαζο-κριτικής «πουλάνε» και «πουλάνε» τρελά ειδικά στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το καλό δεν «πουλάει».
Αν γράψεις το θετικό από μία ενέργεια είναι σίγουρο ότι αυτό θα απασχολήσει τους πολλούς σε επίπεδο ανάγνωσης κυρίως του κεντρικού τίτλου κι όχι του υπόλοιπου κειμένου. Αν γράψεις το αντίθετο είναι σίγουρο ότι θα βρεις εκατοντάδες συμπολίτες μας που θα συμφωνήσουν. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Ειδικά φέτος, που η τουριστική σεζόν δεν είναι αυτή που ονειρεύτηκαν ορισμένοι σε οικονομικό επίπεδο το θέμα κριτικής προς όλους τους υπόλοιπους έχει πιάσει «κόκκινο».
Αυτοκριτική φυσικά για το τι έφταιξε σ’ αυτήν την εξέλιξη δε θα δεις από κανέναν. Όχι γιατί δεν το καταλαβαίνουν αλλά γιατί «εμείς» ξέρουμε το σωστό και για οτιδήποτε άλλο που δεν συμφωνεί με την τσέπη μας φταίνε οι άλλοι κι ο Χατζηπετρής!
Δ.Μ.Μ.