Παρασκευή, 15 Αυγούστου, 2025

Κ. Μπιζάς εφ’ όλης της ύλης | Αεροδρόμιο, Λιμάνι, Υγεία, Καθαριότητα, Καταφύγιο ζώων

Ο δήμαρχος Πάρου Κώστας Μπιζάς, στις 21 Ιουλίου, παραχώρησε συνέντευξη στο «Paros Voice» και στην εκπομπή «Πρωινή Φωνή».

Στην εκπομπή ο κ. Μπιζάς ανέλυσε τα κρίσιμα ζητήματα που απασχολούν το νησί, με έμφαση στο αεροδρόμιο, το νέο επιβατικό λιμάνι, το σύστημα υγείας, το καταφύγιο ζώων και την καθαριότητα.

Θέμα 1ο: Αεροδρόμιο Πάρου

Το ζήτημα του αεροδρομίου βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων, καθώς το έργο απεντάχθηκε από τα ευρωπαϊκά κονδύλια (ΕΣΠΑ).

Ο δήμαρχος του νησιού μας εξήγησε ότι η Επιτροπή Αγώνα του δημοτικού συμβουλίου Πάρου συνεδρίασε το περασμένο Σάββατο και αποφάσισε την αποστολή επιστολής στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, καθώς και στα σχετικά υπουργεία (Υποδομών, Τουρισμού, Οικονομικών) και θα κοινοποιηθεί και στους βουλευτές των Κυκλάδων, ζητώντας άμεση επίλυση. Ακόμα πρόσθεσε ότι γίνεται προσπάθεια να έχουν συνάντηση με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου.

Όπως είπε: «Το αεροδρόμιο είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία του νησιού. Από το 2019 υπάρχουν υποσχέσεις, αλλά η καθυστέρηση είναι αδικαιολόγητη. Εάν δεν προχωρήσει με ευρωπαϊκά κονδύλια, θα απαιτηθεί εθνική χρηματοδότηση. Δε γίνεται οι επισκέπτες να βρίσκονται υπό αυτές τις συνθήκες στο αεροδρόμιο. Πρέπει να βρεθούν άμεσα λύσεις, διότι η Πάρος δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στη θαλάσσια σύνδεση», πρόσθεσε.

Για το αεροδρόμιο -όπως είπε- πρέπει να ενημερωθεί ο πρωθυπουργός για την κατάσταση που έχει έλθει η Πάρος και υπενθύμισε ότι ο κ. Κυρ. Μητσοτάκης όταν είχε έλθει το 2019 στο νησί, είχε αναφερθεί στην αναγκαιότητα της συνέχισης των έργων στο νέο αεροδρόμιο. Επίσης, ο πρωθυπουργός, πριν λίγους μήνες στην παράδοση – παραλαβή του υπουργείου Υποδομών είχε και πάλι αναφερθεί στο αεροδρόμιο της Πάρου. Συμπλήρωσε ακόμα ότι μεγάλοι Όμιλοι που επενδύουν στο νησί μας, αλλά και μικρομεσαίοι επιχειρηματίες που ζουν από τον τουρισμό προσβλέπουν στο αεροδρόμιο.

Ακόμα, ο κ. Μπιζάς θύμισε ότι η Πάρος τη δεκαετία του 1950 και 1960 είχε πτωτικά δημογραφικά στοιχεία και από τη δεκαετία του 1970 άρχισε να παρουσιάζει αύξηση πληθυσμού λόγω του τουρισμού ρεύματος.

«Ο τουρισμός –αυτή είναι η πραγματικότητα- είναι πηγή πλούτου για το νησί. Η πολιτεία, οι φορείς, η αυτοδιοίκηση –πρέπει σε κάθε περίπτωση- να βάλουν τα όρια ώστε αυτός ο τουρισμός να είναι βιώσιμος. Στην επιστολή μας στον πρωθυπουργό κάνουμε αναφορά στο ιστορικό, του λέμε για το πρόβλημα και τις κακές εικόνες στην αίθουσα αναμονής με πολύ κακά σχόλια» συμπλήρωσε

Ακόμα, ο δήμαρχος Πάρου είπε ότι είναι προφανές ότι το αεροδρόμιο είναι προς αξιοποίηση και με αυξητική τάση κάθε χρόνο. «Το έργο θα συνεχίσει έτσι κι αλλιώς με τον α’ ή β’ τρόπο.  Ίσως λοιπόν να έχουν υπάρξει συγκρούσεις «υψηλών» οικονομικών συμφερόντων. Εμείς όμως αυτό δεν το γνωρίζουμε. Είναι τεράστια τα ποσά που διακυβεύονται. Μέχρι και πριν ένα μήνα είχαμε διαβεβαιώσεις ότι το έργο θα συνεχίσει και θα ολοκληρωθεί. Σε εσάς, στην εφημερίδα σας, είχαν απαντήσει ότι υπάρχουν προβλήματα με τα υλικά, αλλά σχεδιάζεται ο τρόπος να βρεθεί λύση κλπ. Δεν είχαν πει ευθαρσώς ότι υπάρχει κίνδυνος απένταξης» συμπλήρωσε,

Ο κ. Μπιζάς ολοκλήρωσε λέγοντας «ότι σε κάθε περίπτωση πιστεύω ότι υπάρχει βούληση να συνεχίσει το έργο. Και εφόσον, το έργο συνεχίσει, αυτό θα γίνει από εθνικούς πόρους. Αυτό βέβαια δεν πρέπει να το αφήσουμε έτσι μοιρολατρικά» είπε.

Θέμα 2ο: Νέο επιβατικό λιμάνι

Σε στενή σύνδεση με το αεροδρόμιο βρίσκεται και το νέο επιβατικό λιμάνι το οποίο μελετάται εδώ και χρόνια. Είναι σημαντικό ότι η «ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ» δημοσίευσε ολόκληρη την μελέτη έτσι ώστε όλοι να γνωρίζουν την επιλογή των μελετητών.

Ο δήμαρχος ανέφερε ότι οι μελετητές έχουν αξιολογήσει οκτώ διαφορετικές τοποθεσίες, με την περιοχή Κορακιές να προτείνεται ως η βέλτιστη λόγω γεωγραφικής εγγύτητας με το αεροδρόμιο.

«Η τοποθεσία Κορακιές θα αποφύγει την επιβάρυνση της Παροικιάς, όπου σήμερα συγκεντρώνονται όλα τα αυτοκίνητα», εξήγησε. «Επιπλέον, θα διευκολύνει τους επισκέπτες της Αντιπάρου, οι οποίοι αποτελούν σημαντικό ποσοστό των τουριστών και θα πηγαίνουν εκεί μέσω του λιμένα της Πούντας, οπότε δε θα επιβαρύνεται με κίνηση η Παροικιά», συμπλήρωσε.

Ωστόσο, τόνισε ότι το έργο απαιτεί μακροπρόθεσμο σχεδιασμό για άμεση έναρξη των διαδικασιών, ώστε να μην καθυστερήσει περαιτέρω, αφού ένα λιμάνι για να κατασκευαστεί απαιτούνται 20 με 25 χρόνια…

Θέμα 3ο: Ανάγκη για ένα σύγχρονο Κέντρο Υγείας

Το ζήτημα της υγειονομικής περίθαλψης είναι ιδιαίτερα επείγον, καθώς το υπάρχον Κέντρο Υγείας δεν καλύπτει τις ανάγκες ούτε των κατοίκων, ούτε των επισκεπτών.

Ο δήμαρχος Πάρου ανέφερε ότι έχει προωθήσει επιστολή στο υπουργείο Υγείας, προτείνοντας δύο εκτάσεις για την ανέγερση νέας δομής και συγκεκριμένα 20 στρέμματα στο παλιό αεροδρόμιο (δωρεά του δήμου) και 30 στρέμματα δίπλα στο νέο αεροδρόμιο (δωρεά οικογένειας).

«Χρειαζόμαστε ένα πλήρως εξοπλισμένο Κέντρο Υγείας, με τομογράφο, χώρους για νευρολογικές παθήσεις και κατοικίες για ιατρικό προσωπικό», τόνισε. «Θα συναντηθούμε με τους υπεύθυνους του υπουργείου για να καταθέσουμε επίσημα τις προτάσεις μας, ενώ θα τους θέσουμε και την κατάσταση που επικρατεί στο υφιστάμενο Κέντρο Υγείας».

Ακόμη, ο κ. Μπιζάς αποκάλυψε ότι την Πέμπτη (χθες), μαζί με την αντιδήμαρχο Κοινωνικής Μέριμνας και Προστασίας, Ιωάννα Χανιώτη, θα επισκεφτούν το υπουργείο Υγείας για το σχετικό ζήτημα ενός νέου εξοπλισμένου Κέντρου Υγείας και εκεί θα τεθούν τα νέα δεδομένα που υπάρχουν με τα δύο κτήματα.

Θέμα 4ο: Καταφύγιο αδέσποτων ζώων

Το ζήτημα του καταφυγίου αδέσποτων ζώων στο Μαράθι παραμένει άλυτο, με την ομάδα που το διαχειρίζεται να ανακοινώνει το κλείσιμό του λόγω των οικονομικών δυσκολιών.

Ο δήμαρχος εξήγησε ότι ο δήμος έχει προσπαθήσει να βοηθήσει μέσω επιχορηγήσεων και προγραμματισμένων διαγωνισμών (65.000 ευρώ για κτηνιατρικές υπηρεσίες), αλλά οι νομικοί περιορισμοί εμποδίζουν την άμεση χρηματοδότηση. Όπως είπε είναι σαφές ότι το κράτος δεν έχει βρει ακόμα το πλαίσιο που μπορεί να γίνει η χρηματοδότηση στα φιλοζωικά σωματεία.

«Υπάρχει σύγχυση σχετικά με το πώς μπορεί να υποστηριχθεί νόμιμα το καταφύγιο», δήλωσε. «Προσπαθούμε να βρούμε λύσεις, αλλά χρειάζεται συνεργασία και από την πλευρά των φιλοζωικών οργανώσεων». Ακόμα είπε ότι μέσω των διαδικασιών που προβλέπονται οι άλλοι σύλλογοι – φορείς του νησιού παίρνουν κανονικά τις χρηματοδοτήσεις τους. Ακόμα, για το φιλοζωικό σωματείο είπε ότι αν γινόταν ΑΜΚΕ (Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία) και είχε ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο) θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί, αλλά τώρα δεν μπορεί γιατί είναι ΜΚΟ (Μη Κυβερνητική Οργάνωση). Όπως είπε: «Αν γινόταν ΑΜΚΕ το Καταφύγιο θα μπορούσε να κάνει σύμβαση, αλλά δε θέλει ούτε αυτό».

Τέλος, έκανε αναφορά σε επαφές που έκανε με την πολιτεία και το Ελεγκτικό Οργανισμό προσπαθώντας να βρει άλλη λύση που έχει σκεφτεί και συμπλήρωσε ότι ο τρόπος που έχει αντιδράσει το φιλοζωικό σωματείο τον προσβάλει βάναυσα, ενώ είπε ότι το έργο τους είναι αρκετά σημαντικό στην Πάρο.

Θέμα 5ο: Έλλειψη προσωπικού και αύξηση των απορριμμάτων

Ο κ. Κώστας Μπιζάς, αναγνώρισε τα προβλήματα στην αποκομιδή απορριμμάτων τα οποία επιδεινώνονται λόγω έλλειψης προσωπικού -παρά τα πέντε μεγάλα και 2-3 μικρά απορριμματοφόρα- για να ανταποκριθεί στο ζήτημα της καθαριότητας.

Όπως είπε το υπάρχον προσωπικό υπερβάλει από πέρσι για να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της αποκομιδής και οι υπάλληλοι είναι σωματικά στα όριά του. Ακόμα, όπως είπε, στην προκήρυξη πρόσληψης για τα 46 νέα άτομα τον Ιανουάριο του 2025 δεν παρουσιάστηκε κανείς, ενώ στην τελευταία προκήρυξη του Ιουνίου 2025 παρουσιάστηκαν 8 άτομα, αλλά μόνο ένας είναι συνοδός απορριμματοφόρου και οι υπόλοιποι επτά για εξωτερικούς δρόμους, ενώ δεν παρομοιάστηκε κανείς για θέση οδηγού!

«Η ελεύθερη αγορά προσφέρει καλύτερους μισθούς, οπότε οι θέσεις στον δήμο μένουν κενές. Τρεις οδηγοί αν έρχονταν θα μπορούσαμε να βγάλουμε άλλα τρία απορριμματοφόρα. Δεν έχουμε δικούς μας οδηγούς!», συμπλήρωσε.

Ωστόσο, είπε ότι έχουν προχωρήσει διαδικασίες για ενοικίαση νέων αυτοκινήτων και συνεργασία με εργολάβο (που υπογράφηκε πριν μία εβδομάδα), αλλά ο εργολάβος ψάχνει κι αυτός να βρει οδηγούς, ενώ ζητήθηκε από το υπουργείο η δημιουργία μόνιμων θέσεων εργασίας στον τομέα της καθαριότητας. Ακόμα, με τοπικό εργολάβο υπογράφηκε σύμβαση για τα ογκώδη αντικείμενα.

Τέλος, ο κ. Μπιζάς τόνισε ότι η Πάρος αξίζει επενδύσεις που θα την καταστήσουν ένα σύγχρονο, βιώσιμο τουριστικό προορισμό. «Από το αεροδρόμιο μέχρι το Κέντρο Υγείας κι από το λιμάνι μέχρι την καθαριότητα, όλα συνδέονται με την ποιότητα ζωής και την ανάπτυξη. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για να τα πετύχουμε».

dauwin

bluestarferries

FLEXCAR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

parosagnanti

#

deya-parou

kiranos.cafe

kiranos.cafe

parospark

YOUTUBE LIVE

parostoday

#

kiranos.cafe

kiranos.cafe

SEAJETS

parospark

YOUTUBE LIVE

SEAJETS

lafarge

parosagnanti

parostoday

FLEXCAR

ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΖΩΩΝ

ParosVoise