Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου, 2025
More

    Καλαμπόκης: “Δυσκόλεψαν οι εξαγωγές αλλά τα καταφέρνουμε”

    «Δύσκολη» χαρακτήρισε τη χρονιά που πέρασε ο Άλκης Καλαμπόκης, πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, λόγω γεωπολιτικών συνθηκών και δασμών, παρότι η χώρα κατάφερε να επιβιώσει και σε ορισμένες περιπτώσεις να βελτιώσει και τα μεγέθη της.

    Μιλώντας στην εκπομπή της Άννας Στεργίου «Η Βουλή των Κυκλάδων» στο Parosvoice.com, εξήγησε πως η Ελλάδα έχει ξεχωριστά προϊόντα αλλά για να επιτύχει μία εξαγωγική προσπάθεια χρειάζεται να κουβαλά και κουλτούρα εξωστρέφειας. Σημείωσε πως υπήρξαν διάφορα προβλήματα το 2025: επιδείνωση πολεμικών συγκρούσεων και προβλήματα με τους Χούθι, την Ουκρανία, συγκρούσεις με τη Μέση Ανατολή, αυξήσεις κόστους και μεταφορικών, δασμοί Τραμπ κ.ά.

    Σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛ-ΣΤΑΤ, οι εξαγωγές, για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2025, μειώθηκαν συνολικά κατά 4,9% και ανήλθαν μόλις σε 35,58 δισ. ευρώ. Οι εισαγωγές στο ίδιο διάστημα, μειώθηκαν κατά 4,5%, με τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται στα 58,9 δισ. ευρώ. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω κινήσεων, το εμπορικό έλλειμμα συρρικνώθηκε κατά 3,8% και άγγιξε στο εννεάμηνο του 2025 τα 23,32 δισ. ευρώ.

    Όπως είπε ο κ. Καλαμπόκης, οι εξαγωγές δεν έχουν μαγικές συνταγές, αλλά απαιτείται σοβαρός σχεδιασμός, δουλειά, προετοιμασία, γνώση της αγοράς. Σημείωσε πως η Ελλάδα έχει αξιόλογα προϊόντα, αλλά για να πετύχει στο εξωτερικό κάποιος επιχειρηματίας ή συνεταιρισμός χρειάζεται ταυτόχρονα στρατηγική, ποιότητα και ευελιξία.

    Καθώς υπάρχουν εξαγωγικές επιχειρήσεις και στις Κυκλάδες τόνισε πως απαραίτητο «διαβατήριο» είναι οι πιστοποιήσεις αλλά χρειάζεται και σωστή τιμολόγηση, ποιότητα, συσκευασία και στρατηγικός σχεδιασμός. Επισήμανε πως όσοι θέλουν να εξάγουν για πρώτη φορά θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους τον ανταγωνισμό, τις απαιτήσεις της αγοράς και τις καταναλωτικές συνήθειες κάθε λαού (χώρες, αγορές, διανομές, στόχοι).

    Ο κ. Άλκης Καλαμπόκης σημείωσε, πως υπάρχουν δυνατότητες και αγορές και για προϊόντα, που υπάρχουν σε μεγάλες ποσότητες αλλά και για προϊόντα, που έχουν μικρές ποσότητες, εφόσον είναι εξειδικευμένα (π.χ. κρασί, ΠΟΠ προϊόντα) κι εκεί δεν είναι απαραίτητη η “οικονομία κλίμακας”. Σημείωσε πως μπορεί να υπάρξει επιτυχία ακόμη και με μικρές παραγωγές, αν υπάρχει διαφοροποίηση στην ποιότητα και σωστή στόχευση π.χ. εστίαση, niche αγορές δηλαδή μικρές, εξειδικευμένες αγορές με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

    bluestarferries

    FLEXCAR

    ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

    #

    kiranos.cafe

    YOUTUBE LIVE

    parostoday

    FLEXCAR

    ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ

    ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΟΥ

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΖΩΩΝ

    ParosVoise