Παρασκευή, 24 Οκτωβρίου, 2025
More

    Μαθητές β’ κατηγορίας στην Πάρο | Χάνονται πολλές διδακτικές ώρες κάθε εβδομάδα!

    Παρ’ όλο που φτάσαµε στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου και ήδη ορισµένοι µαθητές βλέπουν να αχνοφαίνονται οι διακοπές των… Χριστουγέννων, τα σχολεία της Πάρου συνεχίζουν να έχουν πολλά κενά εκπαιδευτικών.

    Ακόµα, όπως έγινε γνωστό. υπάρχουν Γυµνάσια στο νησί που έχουν µόνο έναν φιλόλογο εκπαιδευτικό ενώ µαθητές στην τελευταία τάξη του Γυµνασίου δεν διδάσκονται Φυσική λόγω έλλειψης καθηγητή!

    Το θέµα της έλλειψης εκπαιδευτικών ήρθε ως θέµα προς συζήτηση στη συνεδρίαση του δηµοτικού συµβουλίου από τη Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου, την Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου, µε εισηγητή τον επικεφαλής του συνδυασµού, Θανάση Μαρινόπουλο και τίτλο: «Συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά µε τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στα  σχολεία του νησιού». Όµως και σ’ αυτό το σηµείο προκαλεί ερωτηµατικά η απόφαση του προεδρίου του δηµοτικού συµβουλίου που έβαλε το θέµα προς συζήτηση τελευταίο στην ηµερήσια διάταξη, µε αποτέλεσµα αυτό να συζητηθεί αργά το βράδυ και να µην µπορούν να λάβουν µέρος περισσότεροι γονείς και κηδεµόνες και συγχρόνως, οι δηµοτικοί σύµβουλοι ήταν αποκαµωµένοι από τις πρώτες πολύωρες συζητήσεις άλλων θεµάτων που είχαν γίνει.

    Οµόφωνο ψήφισµα

    Μετά τη συζήτηση του θέµατος στη συνεδρίαση του δηµοτικού συµβουλίου αποφασίστηκε να σταλεί στους αρµόδιους το παρακάτω οµόφωνο ψήφισµα:

    «Το ∆ηµοτικό Συµβούλιο Πάρου, στη συνεδρίασή του στις 15/10/2025, αφού έλαβε υπόψη τις καταγγελίες και τα αιτήµατα της εκπαιδευτικής κοινότητας, των συλλόγων γονέων και των µαθητών του νησιού, διαπιστώνει ότι η κατάσταση στα σχολεία της Πάρου παραµένει εξαιρετικά προβληµατική. 

    Παρά το γεγονός ότι ο µήνας είναι Οκτώβριος, τα κενά σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων παραµένουν µεγάλα. Σύµφωνα µε τα στοιχεία που έχουν κατατεθεί, έχουν χαθεί έως σήµερα 1333 ώρες διδασκαλίας, υπάρχουν Γυµνάσια που καλύπτονται από έναν µόνο φιλόλογο, ενώ µαθητές της Γ’ Γυµνασίου δεν έχουν ακόµη διδαχθεί Φυσική λόγω της έλλειψης καθηγητή. 

    Η κατάσταση αυτή είναι απαράδεκτη και υπονοµεύει ευθέως το δικαίωµα των παιδιών µας στη µόρφωση. ∆εν µπορεί να γίνει αποδεκτό, σε µια σύγχρονη κοινωνία, να στερούνται οι µαθητές βασικών γνωστικών αντικειµένων και να υποβαθµίζεται η δηµόσια εκπαίδευση, ιδιαίτερα σε νησιωτικές περιοχές µε αυξηµένες δυσκολίες. 

    Το ∆ηµοτικό Συµβούλιο Πάρου: 

    1. Εκφράζει την έντονη ανησυχία και αγανάκτησή του για την παρατεινόµενη αυτή κατάσταση. 

    2. Καλεί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άµεσα στην πλήρη κάλυψη όλων των κενών θέσεων εκπαιδευτικών σε όλες τις σχολικές µονάδες του νησιού. 

    3. Ζητά ειδική µέριµνα για τα νησιά, ώστε να διασφαλίζεται η έγκαιρη τοποθέτηση εκπαιδευτικών στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς. 

    4. Στηρίζει τις διεκδικήσεις γονιών, εκπαιδευτικών και µαθητών για δηµόσια και δωρεάν παιδεία στο ύψος των σύγχρονων αναγκών. 

    5. ∆εσµεύεται να συντονίσει και να στηρίξει κάθε θεσµική και κοινωνική πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην επίλυση του προβλήµατος.

    Η παιδεία είναι θεµέλιο της κοινωνίας και το µέλλον των παιδιών µας δεν µπορεί να περιµένει».

    Τα ερωτήµατα

    Το οµόφωνο ψήφισµα ήρθε ουσιαστικά να επιβεβαιώσει µία κατάσταση στα σχολεία της Πάρου. Το ερωτηµατικό όµως που γεννιέται, είναι άλλο. Αν δεν έφερνε το θέµα προς συζήτηση στο δηµοτικό συµβούλιο η Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου, όλα θα συνέχιζαν να βαίνουν καλώς στο νησί;

    ∆ηλαδή, έως και σήµερα, κανείς άλλος δεν είχε πάρει είδηση αυτό που γινόταν στις σχολικές µονάδες του νησιού µας.

    Η ∆ηµοτική Επιτροπή Παιδείας της Πάρου ποιον λόγο έχει τελικά; ∆εν γνώριζε τι συµβαίνει στα σχολεία του νησιού µας; Τι κινήσεις είχε κάνει προ της συζήτησης στο δηµοτικό συµβούλιο. Πού κινητοποίησε το θέµα, πότε ενηµέρωσε τους γονείς; ∆εν γνωρίζει ότι µε τη δηµοσιοποίηση του θέµατος µέσω των ΜΜΕ του νησιού θα έφερνε πιο νωρίς αποτελέσµατα και θα γινόταν µία πίεση προς το υπουργείο Παιδείας;

    Τέλος αναρωτιόµαστε γιατί δεν έκρινε σκόπιµο να παραστεί στην συνερίαση του δηµοτικού συµβουλίου για ένα τόσο σοβαρό θέµα της αρµοδιότητας της.

    Η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης και τα νέα ερωτήµατα

    Η Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου δηµοσιοποίησε δελτίο Τύπου σε σχέση µε τη συζήτηση στο δηµοτικό συµβούλιο για τα εκπαιδευτικά κενά και τα προβλήµατα στις σχολικές κτιριακές εγκαταστάσεις.

    Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

    «Στο κόκκινο…

    Βρισκόµαστε στα µέσα Οκτώβρη και ήδη, σύµφωνα µε την Ένωση Γονέων Πάρου, χάθηκαν 1.333 διδακτικές ώρες.

    Σε πολλά σχολεία λείπουν βασικές ειδικότητες, µε αποτέλεσµα τα παιδιά να συσσωρεύουν ελλείψεις σε βασικά γνωστικά αντικείµενα όπως τα Φιλολογικά, τα Μαθηµατικά, η Φυσική και οι Ξένες Γλώσσες. Ακόµη πιο δραµατική είναι η κατάσταση στην Ειδική Αγωγή, όπου παραµένουν κενά σε σχολικούς νοσηλευτές και ψυχολόγους, ενώ σχεδόν όλα τα σχολεία του νησιού έχουν σοβαρές ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη.

    Η υποβάθµιση των σχολικών µονάδων αποτυπώνεται και στην κατάσταση των κτηρίων. 

    Σε πολλά σχολεία, οι υποδοµές είναι σε κακή κατάσταση, ενώ οι όποιες βελτιώσεις οφείλονται σε συγκυρίες και όχι σε µια σταθερή πολιτική µέριµνα του Υπουργείου Παιδείας ή του ∆ήµου Πάρου.

    Χαρακτηριστικό είναι το πρόσφατο παράδειγµα των ακατάλληλων προαύλιων και αθλητικών χώρων, όπου έχουν ήδη σηµειωθεί τραυµατισµοί µαθητών. 

    Αντί η ∆ηµοτική Αρχή να δώσει προτεραιότητα στην αντιµετώπιση αυτών των προβληµάτων, επέλεξε µέχρι στιγµής να µην δώσει καµία απάντηση σε διευθυντές σχολείων που, µε αγωνία και ευθύνη, προσπαθούν να εξασφαλίσουν την ασφάλεια των παιδιών µε κάθε δυνατό τρόπο.

    Η Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου έφερε το θέµα των χαµένων διδακτικών ωρών στο ∆ηµοτικό Συµβούλιο. 

    Ωστόσο, η επιλογή της ∆ηµοτικής Αρχής να το εντάξει τελευταίο στην ηµερήσια διάταξη αποκαλύπτει ξεκάθαρα τον τρόπο µε τον οποίο αντιµετωπίζει ένα τόσο κρίσιµο ζήτηµα: ως δευτερεύον, ενώ αφορά άµεσα το µέλλον των παιδιών και τη λειτουργία των σχολείων του νησιού.

    Παράλληλα, καταθέσαµε συγκεκριµένες ερωτήσεις για δύο περιστατικά που ήρθαν στο φως και αφορούν ζητήµατα ασφάλειας και συνθηκών στις σχολικές µονάδες, ζητώντας σαφείς απαντήσεις και ενέργειες από τη ∆ηµοτική Αρχή. 

    Τα περιστατικά αυτά δεν είναι µεµονωµένα και αναδεικνύουν τη συνολική εικόνα εγκατάλειψης που επικρατεί στα σχολεία της Πάρου.

    Καλούµε Εκπαιδευτικούς, Γονείς και Μαθητές, µαζί µε τους µαζικούς φορείς της Πάρου, να οργανώσουν τον αγώνα τους τόσο απέναντι στο Υπουργείο Παιδείας, µε απαίτηση την άµεση κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών του νησιού σε εκπαιδευτικό προσωπικό, όσο και απέναντι στο ∆ήµο Πάρου για την εξασφάλιση ασφαλών κτηριακών εγκαταστάσεων και την ουσιαστική συντήρηση όλων των σχολικών χώρων, χωρίς εξαιρέσεις και κατηγοριοποιήσεις.

    Πάρος 16 /10/2025».

    Τα νέα ερωτήµατα

    Η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης για την πορεία της εκπαίδευσης στην Πάρο βάζει κι άλλα ερωτήµατα –αρκετά σηµαντικά- πλην αυτό των χαµένων διδακτικών ωρών.

    Βάζει ζητήµατα ασφάλειας στα σχολεία, βάζει θέµατα αναγκών στης σχολικές µονάδες, βάζει το θέµα των σχολικών νοσηλευτών και ψυχολόγων, βάζει το θέµα τραυµατισµών µαθητών σε προαύλια και αθλητικούς χώρους των σχολικών µονάδων, βάζει θέµα της λειτουργίας του Ειδικού Σχολείου. Και, φυσικά, στηλιτεύει την επιλογή του δηµοτικού συµβουλίου να βάλει το θέµα τελευταίο στην ηµερήσια διάταξη προς συζήτηση.

    Τέλος, µε τον πλέον εµφατικό τρόπο σηµειώνει η ανακοίνωση ότι: «[…] Αντί η ∆ηµοτική Αρχή να δώσει προτεραιότητα στην αντιµετώπιση αυτών των προβληµάτων, επέλεξε µέχρι στιγµής να µην δώσει καµία απάντηση σε διευθυντές σχολείων (…)».

    Συναντήσεις της Ένωσης Γονέων

    Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεµόνων δήµου Πάρου, πραγµατοποίησε σειρά ενεργειών το τελευταίο διάστηµα. Μία εξ αυτών ήταν ότι διά του προέδρου της Μ. Σταυριανού, συναντήθηκε µε τον Γενικό Γραµµατέα του υπουργείου Παιδείας, Γιάννη Παπαδοµαρκάκη, θέτοντας τα βασικά προβλήµατα που αντιµετωπίζουν οι σχολικές κοινότητες της Πάρου και της Αντιπάρου.

    Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν:

    1. Η άµεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών, ώστε να διασφαλιστεί η οµαλή λειτουργία όλων των σχολικών µονάδων. Ο Γενικός Γραµµατέας ενηµέρωσε ότι στην επόµενη φάση προσλήψεων θα καλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερα κενά.

    2. Το Ολοήµερο πρόγραµµα, για το οποίο υπήρξε ρητή διαβεβαίωση ότι δεν καταργείται.

    3. Η δηµιουργία ΚΕ∆ΑΣΥ στην Πάρο, µε δέσµευση πως, εφόσον ο ∆ήµος υποβάλει σχετικό αίτηµα µε τα απαραίτητα στοιχεία και εξασφαλίσει κτίριο, το Υπουργείο θα προχωρήσει στη διαδικασία ίδρυσής του.

    4. Η πρόταση για δηµιουργία περιοχής τοποθέτησης “Ε’ Κυκλάδων”, η οποία κρίθηκε δύσκολη στην παρούσα φάση. Ωστόσο, αναµένεται αναµοριοδότηση των περιοχών µε αυξηµένες ανάγκες και µέριµνα για σίτιση των εκπαιδευτικών.

    5. Οι κατ’ εξαίρεση µεταγραφές µαθητών που εισήχθησαν µε την ειδική ποσόστωση, οι οποίοι θα ενταχθούν στο σύστηµα µεταγραφών, κατόπιν παρέµβασης του Γενικού Γραµµατέα προς τον υπουργό Παιδείας.

    6. Η θεσµική ένταξη της Αντιπάρου στην Ένωση Γονέων Πάρου, θέµα που άπτεται του υπουργείου Εσωτερικών και θα εξεταστεί αρµοδίως.

    Η συνάντηση πραγµατοποιήθηκε σε θετικό κλίµα, µε διάθεση συνεργασίας από την πλευρά του υπουργείου, σύµφωνα µε την ανακοίνωση της Ένωσης Γονέων.

    bluestarferries

    FLEXCAR

    ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

    #

    iatronisos

    #

    kiranos.cafe

    mythodia

    YOUTUBE LIVE

    lafarge

    parosagnanti

    parostoday

    FLEXCAR

    ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ

    ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΟΥ

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΖΩΩΝ

    ParosVoise