Τους τελευταίους μήνες έχουμε απανωτές συλλήψεις ατόμων που οδηγούν χωρίς άδεια ικανότητας. Κάποιοι εξ αυτών μάλιστα συνελήφθησαν επειδή ενεπλάκησαν σε τροχαία ατυχήματα. Άραγε πόσοι τελικά οδηγούν χωρίς δίπλωμα σ’ αυτό το νησί;
Επίσης, ορισμένοι εκ των παραβατών ήταν ανήλικοι και το όχημα ήταν μέλους της οικογένειάς του. Σ’ αυτό το σημείο να κάνω ένα ρητορικό ερώτημα: Ξέρω φυσικά ότι όλοι οι γονείς –για να αποφύγουν τις δικές του συνέπειες- ότι θα είπαν ότι δεν γνώριζαν ότι τα παιδιά τους, τους πήραν το όχημά κι αυτό το έκαναν από μόνα τους.
Στα σοβαρά όμως θα τους ρωτήσω αν κατανοούν ότι σε σοβαρό ατύχημα των παιδιών τους οι ίδιοι πόσες ευθύνες φέρουν και αν σε κάποιο θανατηφόρο γεγονός (ο μη γένοιτο), πώς θα ζήσουν τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής τους… Μόνο μαγκιά λοιπόν δεν είναι να δίνεις σε ανήλικους τα κλειδιά για να πάνε τσάρκα με το αυτοκίνητο ή τη μηχανή. Έγκλημα είναι!
Επίσης, συχνό φαινόμενο είναι να «ανεβαίνουν» φωτογραφίες στο διαδίκτυο από καταλυμένους δημόσιους χώρους από αυτοκίνητα και μηχανές. Κι εδώ η επωδός του αναθέματος είναι εύκολη, αλλά λίγοι έχουν τα κουράγιο να πουν ότι εννέα στις δέκα περιπτώσεις το παράνομο σταθμευμένο όχημα ανήκει σε συμπολίτη μας που άφησε όπου βρήκε το όχημά του, διότι απλά εκεί τον βόλευε. Ομοίως τσιμουδιά δεν βγάζει κανείς για την ουσία του προβλήματος όταν ένας δρόμος κλείνει ή καθυστερεί την κίνηση των οχημάτων.
Συνήθως σε αυτήν την περίπτωση ρίχνουμε το βάρος στις ευθύνες των τοπικών Αρχών, διότι φταίει αυτό ή εκείνο για τις κινήσεις που έκαναν ή δεν έκαναν. Το ότι π.χ. στη διασταύρωση Παροικιάς- Νάουσας πλέον, το καλοκαίρι κυκλοφορούν παραπάνω οχήματα από την ίδια περίοδο στην οδό Πατησίων, δε θα το ακούσεις από κανέναν. Κι αυτά, για την οδό Πατησίων, δεν τα γράφω εγώ, αλλά είναι ευρήματα της συγκοινωνιακής μελέτης του καθηγητή Γκόλια, πριν από πάνω από μία δεκαετία, με τους μετρητές που είχαν τοποθετηθεί στη συγκεκριμένη διασταύρωση Παροικιάς – Νάουσας. Επισημαίνω δε, ότι την περίοδο των μετρήσεων κυκλοφορούσαν το θέρος πολύ λιγότερα οχήματα από αυτά που κυκλοφορούν -τουλάχιστον- την τελευταία πενταετία στην Πάρο.
Η ιστορία με τον τρόπο οδήγησης αλλά και του αριθμού οχημάτων που κυκλοφορούν στο νησί θα γίνεται εντονότερο και μάλλον δεν έχει πισωγύρισμα. Την εποχή του Γιάννη Ραγκούση είχε συζητηθεί το θέμα για την τοποθέτηση φαναριών στη διασταύρωση Παροικιάς με Νάουσα. Τότε είχαν ξεσηκωθεί αρκετοί υποστηρίζοντας ότι θα χάσει η Πάρος το «Κυκλαδίτικο χρώμα» της.
Σήμερα νομίζω ότι ελάχιστοι θα ήταν αυτοί που θα αντιδρούσαν σε τοποθέτηση φαναριών και πολλοί περισσότεροι εκείνοι που θα υποστήριζαν για περισσότερα φανάρια και σε άλλες περιοχές.
Δ.Μ.Μ.