Ο πρόεδρος του Paros Media Group, Νίκος Ραγκούσης Λαουτάρης, στη σημερινή εκπομπή «Πρωινή Φωνή» στο parosvoice.com σχολίασε το θέμα της υπόθεσης του αεροδρομίου, ενώ έκανε αναφορά και σε όλους όσοι αντέδρασαν στην κατασκευή του και όχι μόνο.
Ο κ. Ραγκούσης είπε:
«Μια κρίσιμη μέρα μετά τη χτεσινή κακή εξέλιξη όσον αφορά το θέμα των έργων για το αεροδρόμιο. Σήμερα έχουμε την έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, που όλοι θα μπορέσουν να την παρακολουθήσουν από τη μετάδοση στο κανάλι του YouTube της Φωνής της Πάρου.
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και θα ήθελα να μοιραστώ κάποιες σκέψεις με τους ακροατές γιατί δεν είναι μόνο το ότι η Φωνή της Πάρου και όλα τα Μέσα που διαθέτει ο Όμιλος έβγαλαν το θέμα, Είναι ότι μέσα απ’ όλη αυτήν την ενασχόλησή μας το τελευταίο δίμηνο έχουμε συγκεντρώσει αρκετό υλικό που βοηθάει να κατανοήσουμε ποιο είναι το πρόβλημα και τι μπορεί να γίνει σήμερα με βάση τα δεδομένα που έχουμε μέχρι στιγμής.
Αυτές οι σκέψεις ενδεχομένως να βοηθήσουν και μία καλή εξέλιξη στην απογευματινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Να τα πάρουμε από την αρχή. Έχουμε μία πάρα πολύ άσχημη εξέλιξη όσον αφορά την απένταξη από το πρόγραμμα των έργων του αεροδρομίου λόγω καθυστερήσεων και αυτή η δύσκολη και κακή εξέλιξη μας βάζει μπροστά σε ένα μοναδικό καθήκον. Ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο και «όλοι» οι Παριανοί θα αποφασίζουν να διεκδικήσουν την χρηματοδότηση της συνέχειας του έργου.
Και για το όλους σε εισαγωγικά θα αναφερθώ παρακάτω γιατί τη βάζω σε εισαγωγικά. Απαιτείται αυτή τη στιγμή λόγω της πολύ δύσκολης εξέλιξης, συστράτευση όλων των δυνάμεων γιατί πραγματικά είναι δύσκολη η όποια θετική εξέλιξη. Μπορεί οι υπηρεσίες να μας λένε όλοι οι παράγοντες (κυβερνητικοί ή υπηρεσιακοί), ότι το θέμα θα εξελιχθεί θετικά με κεφάλαια από εθνικούς πόρους, αλλά καταλαβαίνουμε ότι στις μέρες που ζούμε ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο. Χρειάζεται πάρα πολλή μεγάλη πίεση. Σ’ αυτή τη λογική της συστράτευσης δεν έχει θέση ο λαϊκισμός και οι μικροπαραταξιακές αντιπαραθέσεις που βλέπουμε από εχθές να στολίζουν τις σελίδες στο facebook στο διαδίκτυο.
Αυτό δε σημαίνει ότι θα κρύψουμε τις όποιες ευθύνες της ολιγωρίας ή της αδράνειας, ακόμα και τις προσπάθειες να υπονομεύουν το έργο.
Θα αναφερθώ παρακάτω, δεν θα κρύψουμε τίποτα. Οι παριανοί θα ενημερωθούν και θα φροντίσουμε εμείς για αυτό το πράγμα όπως το έχουμε κάνει μέχρι σήμερα για όλα τα θέματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία.
Αυτή τη στιγμή όμως χρειάζεται ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως ήταν ομόφωνη η απόφαση προχτές, όπως ήταν ομόφωνη και στις 30 Μαρτίου
του 2022, όταν είχαμε προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας από τους γνωστούς «Φίλους της Πάρου», που ζητούσαν να ακυρωθεί το έργο του αεραδρομίου. Γι’ αυτό είπα προηγουμένως το όλοι σε εισαγωγικά, γιατί δυστυχώς θα έρθουμε και στη συνέχεια να πούμε δημοσιεύματα και ανακοινώσεις συλλόγων και φορέων που υπονόμευσαν τα έργα του αεροδρομίου.
Όμως αυτή τη στιγμή αυτό που πρέπει να επικρατήσει είναι η ομόφωνη απόφαση, η δυναμική διεκδίκηση από εθνικούς πόρους που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί το έργο. Είναι δύσκολο το έργο αυτό, όχι μόνο γιατί χάθηκαν τα χρήματα από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα λόγω των καθυστερήσεων αλλά και γιατί είναι δύσκολο να ληφθεί απόφαση από την κυβέρνηση και να διαθέσει τα περίπου 40 εκατομμύρια από εθνικούς πόρους.
Είναι δύσκολο γιατί από ό,τι φαίνεται κάνοντας μία αναδρομή στα γραφόμενα σε όλη την πορεία του αεροδρομίου στην εφημερίδα μας και σε άλλα Μέσα, η αναδρομή έδειξε ότι έχουμε πόλεμο συμφερόντων.
Πέραν απ’ αυτό που είπα για τους ντόπιους μαζικούς φορείς προεξάρχοντας των «Φίλων της Πάρο», που ήθελαν επίσημα με προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας να ακυρώσουν το έργο, έχουμε -και να θυμίσω- σε όσους είχαν παραβρεθεί στην πρώτη-πρώτη συνεδρίαση όταν ακόμα συζητάγαμε στην περίοδο της διοίκησης από τον κ. Κωβαίο (που έκανε προσπάθεια να μαζέψει χρήματα, προσφορές και λοιπά ), είχαμε και τη στήριξη τότε της αεροπορικής εταιρείας για να κατασκευαστούν οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις.
Τότε είχαμε και μία δήλωση που δείχνει ακριβώς την εξέλιξη των πραγμάτων. Σε μία ερώτηση που έγινε αν το αεροδρόμιο της Πάρου θα έχει διεθνή χαρακτήρα, παράγοντας επιχειρηματικών συμφερόντων, δήλωσε απερίφραστα ότι δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση το αεροδρόμιο της Πάρου να γίνει διεθνές.
Και επειδή τότε σχολιάστηκε αυτή η δήλωση και γράφτηκε, είναι φανερό ότι σαφέστατα οι αεροπορικές εταιρείες δεν θέλουν τον Άγγλο, τον Γάλλο, τον Αμερικάνο, να πετάει κατευθείαν από την πατρίδα τους στην Πάρο. Θέλουν να περνάει μέσα από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» και να τους φέρνουν στην Πάρο οι δικές μας αεροπορικές εταιρείες,.
Είναι φυσιολογικό τα συμφέροντά τους να είναι αντίθετα με το χαρακτηρισμό του αεροδρομίου σε διεθνές. Όπως πολύ πιθανό, δεν μπορεί κανένας αυτά να τα αποδείξει, τα συμφέροντα και τις προσπάθειες για να μην εξελιχθεί η υπόθεση αυτή. Είναι πολύ πιθανό και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να μη θέλουν το αεροδρόμιο γιατί γεμίζουν τα καράβια με εισιτήρια που έχουν πάει οι τιμές στο Θεό και το αεροδρόμιο, ένα μεγαλύτερο αεροδρόμιο, προφανώς θα τους κόψει το πελατολόγιο.
Εδώ λοιπόν, επειδή έχουμε να αντιμετωπίσουμε μεγάλα συμφέροντα και πόλεμο συμφερόντων όπως φαίνεται, η ανάγκη της δυναμικής και ομόφωνης συστράτευσης αρχικά του δημοτικού συμβουλίου, ακόμα και του Επαρχείου και όλων των φορέων του νησιού, να διεκδικήσουμε στη συνέχιση του έργου, πλην αυτών που είχαν προσφύγει στο Συμβούλιο Επικρατείας και τους ξανα-ονομάζω: «Οι Φίλοι της Πάρου».
Δυστυχώς φάνηκε η μεθόδευση για να χαθεί το έργο από τις απαντήσεις που παίρναμε αυτές τις μέρες -όταν φέραμε το θέμα στην δημοσιότητα-, όταν μας λέγανε από το υπουργείο επίσημα «δεν έχουμε αδρανή υλικά».
Είναι ένα μεγάλο ψέμα, γιατί υπάρχει προσφορά από το λατομείο για να προμηθεύσουν αδρανή υλικά. Αλλά ακόμα και να δεχτούμε ότι δεν μπορούσαν τα δύο λατομεία να τροφοδοτήσουν αδρανή υλικά, είναι γνωστό ότι μία εταιρεία στην Πάρο που παράγει έτοιμο σκυρόδεμα φέρνει συχνά, πυκνά καραβάκι με αδρανή υλικά. Άρα ο δρόμος για τα αδρανή υλικά ήταν δεδομένος.
Είναι φανερό ότι ήταν μεθοδευμένη η απένταξη, όταν τον Ιούνιο του 2025 εκδόθηκε η οικοδομική άδεια για τα κτίρια που είναι 12.000 τετραγωνικά μέτρα. 12.000 τετραγωνικά μέτρα δεν φτιάχνονται μέσα σε ένα εξάμηνο, άρα ήτανε δεδομένο ότι θα βρεθούμε εκτός χρόνου, εκτός προθεσμιών.
Τώρα θα μου πείτε νίκησαν κάποια συμφέροντα και έχασαν άλλα. Αυτό το πόλεμο των συμφερόντων τον ξέρει η κυβέρνηση και το βλέπουμε ενδεχομένως σε πολλά ζητήματα της πολιτικής και κοινωνικής ζωής. Δεν είναι δικό μας θέμα να ασχοληθούμε περισσότερο.
Επειδή λοιπόν, ξαναλέω, έπεσαν οι μάσκες, εχτές διάβαζα στο διαδίκτυο γνωστή κυρία που δραστηριοποιείται στο κίνημα των πολιτών, την κίνηση που φώναζε για τις παραλίες, η οποία συνεχάρη για την εξέλιξη γιατί δεν μπορεί, δεν επιτρέπεται να μεγαλώσει το αεροδρόμιο και μάλιστα μας λέει, «δείτε τι έπαθε και η Σκιάθος που έκανε διεθνές αεροδρόμιο» γιατί θα γεμίσει το νησί με φτωχό μαζικό τουρισμό και θα χαθεί ο χαρακτήρας.
Η κυρία που έχει τις βιλάρες της, που τις αξιοποιεί, τις νοικιάζει με τις πισίνες, στη συνέχεια φωνάζει ότι δεν πρέπει να γίνουν πισίνες και να μην χτίζονται και εκτός σχεδίου. Τώρα που τα έκτισε λογικό είναι να φωνάζει να μην κάνει κανένας άλλος.
Είναι λοιπόν κατά τη γνώμη μου πολύ σοβαρό το θέμα και μεγάλη ανάγκη το απόγευμα το δημοτικό συμβούλιο να πάρει ομόφωνη απόφαση. Εγώ θα έλεγα, χωρίς να είμαι δημοτικός σύμβουλος και χωρίς να έχω καμία αρμοδιότητα, τη σκέψη μου φωναχτά στον αέρα. Το δημοτικό συμβούλιο πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μία δύσκολη υπόθεση, που χρειάζεται δυναμική αντιμετώπιση.
Πρέπει να προγραμματίσει τις επόμενες μέρες συγκέντρωση των Παριανών στην πλατεία Μαντώς Μαυρογένους και η Πάρος να διεκδικήσει την συνέχιση του έργου του αεροδρομίου.
Γι’ αυτό τον λόγο θα πρέπει να συγκαλέσει σύσκεψη όλων των φορέων του νησιού για την προετοιμασία μιας μεγάλης συγκέντρωσης. Μια μεγάλη συγκέντρωση που σημαίνει ότι πρέπει σε όλα τα χωριά, τα μεγάφωνα να προπαγανδίζουν τη συγκέντρωση, το μεγάλο πρόβλημα που έχει προκύψει και να δηλώνουν την ομόφωνη θέληση του δημοτικού συμβουλίου να πιέσουμε για να προχωρήσει το έργο.
Επίσης, την ομόφωνη ανακοίνωση του δημοτικού συμβουλίου κατά τη γνώμη μου πρέπει να την δώσουν πληρωμένη σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και φυσικά δεν εννοώ τα τοπικά, εννοώ τα μεγάλα δημοσιογραφικά κανάλια και εφημερίδες στην Αθήνα. Τέλος να αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο να βγάλει μια κοινή επιτροπή, θα έλεγα οι τρεις επικεφαλής των παρατάξεων του δημοτικού συμβουλίου μαζί ίσως και με τον Έπαρχο, η οποία επιτροπή θα πάει στα υπουργεία και θα διεκδικήσει δυναμικά τη χρηματοδότηση για τη συνέχεια του έργου.
Δεν φτάνει σε αυτή τη δύσκολη φάση να μιλάμε ούτε για επιστολές, ούτε για τηλεγραφήματα, ούτε για μηνύματα, γιατί είδαμε και τους βουλευτές μας. Αν εξαιρέσω τον κ. Καφούρο, είδαμε πόσο μας παραμύθιασαν ότι το έργο θα γίνει και είναι όλα συνεννοημένα και τον Απρίλιο του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο.
Θα μου πει κάποιος, μα είναι καλοκαίρι και θα πάμε για κινητοποιήσεις; Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία εάν είναι καλοκαίρι, αν είναι Χριστούγεννα, αν είναι Πάσχα.
Αυτή τη στιγμή διακυβεύεται ένα πολύ μεγάλο έργο στο νησί. Διακυβεύεται η προοπτική ανάπτυξης του νησιού. Κατά συνέπεια όσο δύσκολο είναι να βρεθούν τα 40 εκατομμύρια από εθνικούς πόρους, άλλο τόσο δύσκολο ενδεχομένως είναι να γίνει και μία συγκέντρωση δυναμική για να δείξουμε ότι οι Παριανοί δεν δέχονται την υποβάθμιση της αναπτυξιακής πορείας.
Έχουμε δείξει και στο παρελθόν και για τις ανεμογεννήτριες και για τα ζητήματα υγείας και για τη ΔΕΥΑΠ, τη δυνατότητα στην κινητοποίησή μας. Έχουμε δείξει την αγωνιστικότητά μας ακόμα και για την Παλαιστίνη που έγινε συγκέντρωση η πλατεία Μαντώς Μαυρογένους γέμισε προ ημερών.
Κατά συνέπεια δεν υπάρχει δικαιολογία, υπάρχει συνειδητοποίηση της δυσκολίας και με βάση τη δυσκολία πρέπει να κινηθούμε ανάλογα. Δηλώνουμε ότι τα μέσα που διαθέτει ο Όμιλος μας είναι φανερό ότι θα είναι στην πρώτη γραμμή για την ενημέρωση.
Είμαστε αποφασισμένοι να ξεσκεπάσουμε όλους αυτούς που σήμερα πέφτοντας οι μάσκες φανερώνονται ποιοι υποβαθμίζουν, ποιοι δυναμιτίζουν την πορεία του νησιού, ποιοι ήταν αυτοί που προσέφυγαν στο Συμβούλιο Επικρατείας.
Και επειδή το δημοτικό συμβούλιο, ξαναλέω, με την προηγούμενη διοίκηση, με τον Μ. Κωβαίο, είχε αντιδράσει δυναμικά, με επιστολή που έχει στείλει στη Βουλή, στους βουλευτές που μετείχαν στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Περιβάλλοντος που είχαν προσφύγει «Οι Φίλοι της Πάρου», και προς τον Πρωθυπουργό, προς τους αρμόδιους υπουργούς, με την ίδια δυναμική και σήμερα πρέπει να αντιδράσει.
Αυτή την ομοφωνία του δημοτικού συμβουλίου, που στις 30 Μαρτίου του 2022 είναι καταγεγραμμένη, πρέπει αυτή την ίδια δυναμική να δείξουμε και σήμερα που τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα από ό,τι ήταν τότε».