Ο Σωκράτης είχε πει αιώνες πριν, το διαχρονικό «Γηράσκω αεί διδασκόμενος». Η σοφή λαϊκή ρήση «όσο ζεις μαθαίνεις» αφορά ακόμη και θέματα που γνωρίζει κάποιος καλά, αλλά το ζητούμενο είναι πως εμπλουτίζεις τις γνώσεις σου με τα νέα δεδομένα που προκύπτουν.

Ότι ισχύει στη ζωή, ισχύει και στην πολιτική. Η πολιτική αλλάζει, οι πολιτικοί «πολιτεύονται αεί διδασκόμενοι;». Πως εφαρμόζεται από τους πολιτικούς το «γηράσκω αεί διδασκόμενος» και σε πιο επίπεδο σε μια περίοδο μέχρι τις νέες εκλογές; Είναι γνωστό ότι για να κερδίσετε στις εκλογές πρέπει να κάνετε τη διαφορά. Να αφήσετε το προσωπικό σας αποτύπωμα κι ότι αυτό μετράει. Ότι κι αν κάνετε, κάντε το με την αίσθηση του επείγοντος.

Δεν έχετε απεριόριστο χρόνο. Ίσως να το έχετε ξαναδεί το έργο με τίτλο «ΕΚΛΟΓΕΣ» και σε κάποιες σκηνές να είχατε και πρωταγωνιστικό ρόλο με θετικές κριτικές – ψήφους. Φυσικά και έχετε εμπειρία και ξέρετε από εκλογικές μάχες. Θα μείνετε όμως προσκολλημένοι σε όσα ξέρετε και θα αποκοπείτε από την ορθή κατανόηση της νέας πραγματικότητας; Γνωρίζετε ότι τα παραδοσιακά μέσα βρίσκονται σε αδυναμία μεταφοράς του μηνύματος σας λόγω των νέων μέσων; Είναι μια νέα πραγματικότητα! Η ακόμη όπως και στις προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις θα ζητήσετε βοήθεια από φίλους, συγγενείς, αυτόκλητους αυτοχειριζόμενους επαΐοντες της επικοινωνίας; Θα αυτοσχεδιάσετε για μια ακόμα φορά;

Οι νέοι παράγοντες που θα επηρεάσουν τις εκλογές μήπως θα έπρεπε να σας βάλουν σε σκέψεις να αλλάξετε κι εσείς ανταποκρινόμενοι στα νέα πιο πολύπλοκα δεδομένα και απαιτήσεις. Να προσθέσετε και νέους υποστηρικτές σας, ινφλουένσερς λέγονται, ενώ παράλληλα κρατάτε και τους παλιούς «πυρήνες» των καφενείων; Να ζητήσετε την υποστήριξη ανθρώπων που έχουν αληθινή επαγγελματική εμπειρία και αρκετές εκλογικές επιτυχίες να επιδείξουν. Είναι γνωστό ότι στην πολιτική επικοινωνία τις περισσότερες φορές οι «δωρεάν συμβουλές ερασιτεχνών» κοστίζουν πανάκριβα στον πολιτικό, σε σχέση με κάποιες «καλά πληρωμένες» από επαγγελματίες επικοινωνιολόγους.

Μην ξεχνάτε όσοι δεν θα σας ψηφίζουν είναι περισσότεροι από όσους σας ψηφίζουν. Φροντίστε να τους φέρετε κοντά σας, αξιοποιώντας τις τεχνικές της «ολιστικής σταυροφορίας», κερδίζοντας ψήφους από όσους δεν είχαν την πρόθεση να σας ψηφίσουν!

Τα κριτήρια επιλογής ψήφου των πολιτών άλλαξαν. Η εμπιστοσύνη μεταξύ πολίτη και αιρετού, η επιστροφή στην (ρεαλιστική) πολιτική, η προσωπικότητα του αιρετού, η μειωμένη δύναμη της κομματικής στήριξης, είναι παράγοντες που θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά από κάθε υποψήφιο. Να εμπλουτίσετε στη μέχρι τώρα εμπειρία σας με τις νέες μεθόδους επικοινωνίας, άλλωστε ζούμε στην εποχή της αδιαμεσολάβητης επικοινωνίας, της απόλυτης ηγεμονίας του διαδικτύου καθώς επίσης και το ποια σύγχρονα κοινωνικά ρεύματα διψούν να εκφραστούν. Αυτά θα σας βοηθήσουν να κερδίσετε ψήφους, να νικήσετε στις εκλογές.

Με νέες μεθόδους επικοινωνίας θα βελτιώσετε την εικόνα σας, την επικοινωνία με τους πολίτες και με τις προτεινόμενες εκλογικές στρατηγικές θα κερδίσετε και νέους ψηφοφόρους! Και για να κάνουμε πράξη, το πολιτεύεστε αεί διδασκόμενος σημειώστε μερικές από τις πιο σημαντικές Παγκόσμιες Ημέρες του Δεκεμβρίου που πρέπει να «εκμεταλλευτείτε» και κινηθείτε ανάλογα.

Στείλτε πιο νωρίς την κάρτα ευχών για καλές γιορτές, από τους αντιπάλους σας!

Θανάσης Παπαμιχαήλ – Επικοινωνιολόγος

FLEXCAR

bluestarferries