Στο τιμόνι του Συλλόγου Εκπαιδευτικών της Πάρου – Αντιπάρου, «Π. Καλλιέρος», ανέλαβε πρόεδρος ο Αντώνης Πούλιος, που υπηρετεί ως εκπαιδευτικός στο δημοτικό σχολείο Αρχιλόχου – Μάρπησσας.
Με καταγωγή από την Πάρο, ο ίδιος σπούδασε στην Αθήνα και ήρθε για να υπηρετήσει στο νησί, έχοντας προηγουμένως εργαστεί ως εκπαιδευτικός και σε δυσπρόσιτες περιοχές σε άλλα μέρη της Ελλάδας.
Ο κ. Πούλιος μίλησε στη «Φωνή της Πάρου» για τις πρώτες προτεραιότητες, καθώς ενώ κοντεύουν Χριστούγεννα υπάρχουν κενά σε σχολεία του νησιού, όπως συμβαίνει και στη γειτονική Αντίπαρο.
Τα κενά, τα προβλήματα
Tα εκπαιδευτικά κενά, το θέμα της στέγης των εκπαιδευτικών, η κατάσταση των σχολικών κτηρίων, που στεγάζονται τα παιδιά, το ζήτημα των πειθαρχικών διώξεων, είναι βασικές προτεραιότητες του νέου διοικητικού συμβουλίου, όπως μας εξήγησε ο πρόεδρος Αντώνης Πούλιος ενώ επιφυλάχθηκε να ενημερωθεί και για επιμέρους ζητήματα σε συνεργασία με τους άλλους εκπαιδευτικούς.
«Μείζον πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι το θέμα της στέγης των εκπαιδευτικών, καθώς έτσι κι αλλιώς μιλάμε για χαμηλούς μισθούς. Οι προσπάθειές μας θα εστιαστούν στους τρόπους με τους οποίους, μπορούν να στηριχθούν οι εκπαιδευτικοί, μέσω δήμων, Περιφέρειας, υπουργείου Παιδείας. Ας μην ξεχνάμε πως οι περισσότεροι νεοδιόριστοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που έρχονται, δυσκολεύονται με το στεγαστικό κι αναγκάζονται να φύγουν», μας ανέφερε. Τόνισε πως είναι σημαντικό το επίδομα στέγασης να χορηγηθεί σε όλους τους εκπαιδευτικούς, καθώς έχει θεσμοθετηθεί ήδη από το 2017 και δόθηκε πρόσφατα σε δημοτικούς υπαλλήλους.
Οι νέοι εκπαιδευτικοί, που έρχονται να καλύψουν τα κενά, όπως λέει, χρειάζονται και χρόνο για να βρουν κάποιο σπίτι. «Χρειάζεται να υπάρξει μέριμνα και προς αυτή την κατεύθυνση στον χρόνο προσαρμογής. Εξάλλου, για μας έχει σημασία, να χτιστεί η «εκπαιδευτική κοινότητα», διότι αυτή τη στιγμή, από νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς μέχρι διευθυντές σχολείων, λόγω του οξύτατου προβλήματος της στέγης, δεν μένουν οι περισσότεροι μόνιμα στο νησί κι αυτό έχει συνέπειες και στη σχέση, που χτίζουν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί με το σχολείο τους. Βλέπουμε νηπιαγωγούς που μέχρι να γνωρίσουν τα παιδιά, φεύγουν. Κι είναι διαφορετική κι η ψυχολογία του δασκάλου, όταν ξέρει πως θα μείνει ήσ’ ένα χρόνο θα φύγει», τόνισε.
Ο κ. Πούλιος σημείωσε πως πρέπει να υπάρχει σχολική συνέχεια. Εξήγησε, πως λόγω των κενών, υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν παράλληλη στήριξη. Για παράδειγμα στο νηπιαγωγείο των Λευκών, δεν λειτουργεί το ολοήμερο, παρά μόνο το πρωινό τμήμα. «Υπάρχουν άλλες ειδικότητες, όπως θεατρολόγοι και γυμναστές, που τα κενά δεν έχουν καλυφθεί», τονίζει,«ενώ αρκετά ολοήμερα[ ]τμήματα των νηπιαγωγείων του νησιού ξεκίνησαν να λειτουργούν αργά».
Τα κενά, σημείωσε, παρέμειναν έως 2 με 2,5 μήνες μετά το άνοιγμα των σχολείων. Αυτή η καθυστέρηση, όπως υπογράμμισε, επιβαρύνει και τον οικονομικό προϋπολογισμό ή δημιουργεί προβλήματα στον οικογενειακό προγραμματισμό, εφόσον κι οι γονείς εργάζονται. «Όταν ένα ολοήμερο τμήμα δεν λειτουργεί τότε αλλάζει όλη η καθημερινότητα της οικογένειας, ειδικά για τις μικρές ηλικίες»,μας είπε.
Ανέφερε πως σε αντίθεση με άλλα νησιά του Αιγαίου, η Πάρος βελτίωσε τα δημογραφικά της μεγέθη αλλά αυτό πρέπει να σημάνει αλλαγές και ως προς τις σχολικές αίθουσες. Όπως εξήγησε, λ.χ. στη Μάρπησσα το σχολείο από 11θέσιο έγινε 12θέσιο και το ένα επιπλέον τμήμα, κάνει μάθημα σε μία πολύ μικρή αίθουσα. «Στην Πάρο αυξάνεται ο πληθυσμός σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα, επομένως χρειαζόμαστε περισσότερες υποδομές»,είπε.
Το κορυφαίο ζητούμενο, τόνισε, είναι και η χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων. Ο ίδιος αναφέρεται στον προϋπολογισμό, που έχει κάθε σχολείο ξεχωριστά για να δαπανήσει για τις όποιες ανάγκες του. «Θέλουμε να υπάρχει καλύτερη απορρόφηση των χρημάτων, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα για την εκπαιδευτική κοινότητα, ανεξάρτητα από χορηγούς και γονείς», κατέληξε.


















