Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου, 2025
More

    Σήμα κινδύνου για τα ψάρια στο θρακικό πέλαγος

    Σήμα κινδύνου για το θρακικό πέλαγος και την αλιεία εξαιτίας της πιλοτικής χρήσης των πακτωμένων ανεμογεννητριών και της μεθόδου για το LNG, εξέπεμψε ο διευθυντής Ερευνών του Ινστιτούτου Αλιευτικής Έρευνας (ΙΝΑΛΕ) του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού «ΔΗΜΗΤΡΑ», Μάνος Κουτράκης.

    Μιλώντας στην εκπομπή της Άννας Στεργίου «Η Βουλή των Κυκλάδων» στο «parosvoice.com», με αφορμή το χταπόδι, που αλιεύεται κατά κύριο λόγο στο θρακικό πέλαγος, υποστήριξε ότι ένα από τα σημαντικότερα αλιευτικά πεδία της χώρας, κινδυνεύει εξαιτίας των πακτωμένων ανεμογεννητριών και του LNG, λόγω της θερμικής μεθόδου που επιλέχθηκε.

    Ο κ. Κουτράκης τόνισε πως ενώ η Ευρώπη υποτίθεται κοιτά το περιβάλλον την ίδια στιγμή προετοιμάζει την πολεμική βιομηχανία. «Καμία πολεμική βιομηχανία δεν κοιτά το περιβάλλον», τόνισε. Και πρόσθεσε, πως εξαιτίας των πολεμικών ασκήσεων, που γίνονται νότια της Κρήτης, πρόσφατα είχαμε στο νησί, ζοφιούς που ξεβράστηκαν στις ακτές.

    Όπως είπε, το σχέδιο για τις πλωτές ανεμογεννήτριες στη χώρα μας πάει πίσω, εξαιτίας και της στάσης των ΗΠΑ, ωστόσο έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τις πακτωμένες ανεμογεννήτριες και τη μέθοδο που ακολουθήθηκε για τη μεταφορά του φυσικού αερίου.

    «Δυστυχώς, προχωρά ένα κομμάτι με πακτωμένες ανεμογεννήτριες στο Βόρειο Αιγαίο, ανάμεσα στη Σαμοθράκη και την Αλεξανδρούπολη. Ένα πολύ φαραωνικό σχέδιο που ονομάστηκε πιλοτικό, αλλά δεν είναι βέβαια πιλοτικό γιατί το μέγεθός του είναι τεράστιο. Και δυστυχώς ο σχεδιασμός του δεν συνάδει με άλλους σχεδιασμούς σε ευρωπαϊκές χώρες», τόνισε.

    Ο διευθυντής Ερευνών του ΙΝΑΛΕ, εξήγησε πως οι πακτωμένες ανεμογεννήτριες μπαίνουν γύρω στο ένα με ενάμιση ναυτικό μίλι απ’ την ακτή. «Οι πακτωμένες ανεμογεννήτριες δεν είναι σαν της ξηράς. Είναι τριπλάσιες και τετραπλάσιες σε μέγεθος και όγκο», σημείωσε και πρόσθεσε πως αν μπουν οι πακτωμένες ανεμογεννήτριες, πέρα από την οπτική επιβάρυνση και περιβαλλοντικά το θρακικό πέλαγος «θα χάσει ένα μεγάλο αλιευτικό πεδίο».

    Ο κ. Κουτράκης εξήγησε πως αυτή τη στιγμή το πιο σημαντικό αλιευτικό πεδίο στη χώρα μας είναι το θρακικό πέλαγος. «Παράγει το 26% περίπου των αλιευμάτων και μαζί με τον Θερμαϊκό, η καρδιά της αλιείας είναι στο Βόρειο Αιγαίο». Σημείωσε πως και με τον τρόπο που αναμένεται να ισχύσει το LNG γίνεται εις βάρος της αλιείας και του φυσικού περιβάλλοντος, διότι για να θερμανθεί κατά το ήμιση πρόκειται να «χρησιμοποιεί τη θερμική ενέργεια της θάλασσας».

    Αυτή η μέθοδος εξήγησε ο κ. Κουτράκης απορροφά «από τη θάλασσα 31 εκατομμύρια τόνους θαλασσινού νερού το χρόνο, 82.000 τόνους την ημέρα. Νεκρώνει όλους τους οργανισμούς που αναρροφώνται και το νερό που ξαναπηγαίνει στη θάλασσα πιο κρύο, κατά 7 βαθμούς. Δηλαδή για μείωση του κόστους καταστρέφουμε τη θάλασσα. Θα μπορούσε κάλλιστα το LNG να είναι εκεί, να χρησιμοποιεί φυσικό αέριο στο σύνολό του και να μην έχει την παραμικρή (επίδραση) ή μάλλον να έχει ελάχιστη».

    Ο κ. Κουτράκης επισήμανε πως το «τρομακτικό είναι ότι σχεδιάζεται και άλλο LNG στην περιοχή με τα ίδια χαρακτηριστικά. Επομένως φτωχαίνουμε το θρακικό (πέλαγος), φτωχαίνουμε τα αλιεύματα».

    «Τα ψάρια είναι η τελευταία άγρια τροφή στο τραπέζι μας», ανέφερε ο κ.Κουτράκης, διότι « έχουν τα πολύτιμα Ω3, που έχουν τα πολύτιμα αμινοξέα. Όλα τα άλλα που τρώμε είναι καλλιεργούμενα. Αυτή την τροφή λοιπόν πρέπει με κάποιο τρόπο να την προστατέψουμε, να τη διατηρήσουμε. Και παράλληλα να έχουν και εισόδημα οι ψαράδες στις ακριτικές περιοχές και στα νησιά».

    bluestarferries

    FLEXCAR

    ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

    anergoidam.e-kyklades

    deya

    kiranos.cafe

    #

    YOUTUBE LIVE

    parostoday

    FLEXCAR

    ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ

    ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΟΥ

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΖΩΩΝ

    ParosVoise