Συνεχίζονται οι αντιδράσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης για την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους. Θυμίζουμε ότι κατά την ψήφιση του Νομοσχεδίου, πλην της ΝΔ όλα τα υπόλοιπα κόμματα εξέφρασαν τη διαφωνία τους. Το ΠΑΣΟΚ ψήφισε “παρών” ενώ διαφώνισαν τα υπόλοιπα κόμματα.
Για την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους Αθήνας – Θεσσαλονίκης με πρόσχημα την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εξέφρασε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, σημείωσε ότι η κυβέρνηση εκτός της ηλεκτρονικής παρακολούθησης στήνει έναν εισπρακτικό μηχανισμό, επιφέρει την εγκατάσταση και λειτουργία ενός γιγαντιαίου δικτύου «έξυπνων» καμερών, την ανάπτυξη και χρήση ενός ηλεκτρονικού συστήματος με δεδομένα που θα συγκεντρώνει από τις κάμερες στους δρόμους και τα τάμπλετ της Αστυνομίας για τη διαχείριση παραβάσεων και προστίμων.
Υπογράμμισε ότι δεν επιβεβαιώνεται η αποτελεσματικότητα του μέτρου που έχει εφαρμοστεί σε άλλες χώρες, καθώς αυτό που κυριαρχεί είναι η βολική εξήγηση ότι η πρόκληση των τροχαίων οφείλεται σε ανθρώπινα λάθη και όλη η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από την ατομική ευθύνη -όχι ότι δεν υπάρχει κι αυτή- αλλά τελικά αξιοποιείται για να καλύψει τις ευθύνες του συστήματος, την κρατική ευθύνη και τις πολιτικές επιλογές που γίνονται στο πλαίσιο της λογικής κόστους – οφέλους με τα μέτρα για την προστασία του λαού να μην είναι επιλέξιμα.
Εάν ήθελε η κυβέρνηση, συνέχισε ο Χρήστος Κατσώτης, θα προχωρούσε σε γενναία χρηματοδότηση για την ενίσχυση ασφαλών και επαρκών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, θα κατασκεύαζε τα απαραίτητα έργα και υποδομές, θα ικανοποιούσε τα δίκαια αιτήματα για επαναφορά των δωρεάν δρομολογίων στις αστικές συγκοινωνίες για εργαζόμενους που πάνε στη δουλειά τους, για μείωση της τιμής του εισιτηρίου στα ΜΜΜ έως και 50%, για δωρεάν μετακίνηση μαθητών, φοιτητών, αναπήρων, συνταξιούχων. Θα ικανοποιούσε επίσης τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων στις συγκοινωνίες για επαρκές προσωπικό, προσλήψεις με αξιοπρεπείς μισθούς.
Πίσω από τις διατάξεις για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, υπογράμμισε, το σχέδιο νόμου φέρνει ένταση της παρακολούθησης και του φακελώματος, την επεξεργασία προσωπικών στοιχείων, γεγονός που αναμένεται να αξιοποιηθεί κάτω από τη βολική ομπρέλα της πρόληψης της εγκληματικότητας, με την οποία το αστικό κράτος νομιμοποιεί τη μαζική παρακολούθηση από το διαδίκτυο έως τους δρόμους.

















