Στο πλαίσιο της εκπομπής «Οι ειδήσεις… αλλιώς» του ParosVoice.com, ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Πάρου, Μάνος Σταυριανός, κατέγραψε τις ελλείψεις της εκπαίδευσης στο νησί μας.
Το κεντρικό πρόβλημα που ανέλυσε ο κ. Σταυριανός είναι τα δομικά και χρόνια κενά σε προσωπικό. Διευκρίνισε ότι η έννοια της «αναπλήρωσης» έχει διαστρεβλωθεί: «Αναπλήρωση τι σημαίνει για εμάς; Σημαίνει κάποιος εκπαιδευτικός έχει ένα θέμα υγείας, μια δασκάλα είναι έγκυος και εκεί πάει και αναπληρώνει κάποιος άλλος. Όχι! Εμείς έχουμε κενά και αναπληρώνουμε με πέντε εδώ, πέντε εκεί». Τα στοιχεία, όπως ανέφερε, πανελλαδικά, είναι ότι το 40% των κενών δεν έχει καλυφθεί, γεγονός που για τους γονείς είναι η απόδειξη ότι «η ίδια η κυβέρνηση δεν έχει προτεραιότητα την παιδεία, την έχει και αυτή τελευταία στην ατζέντα της».
Ακόμη είπε ότι, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, θα προχωρήσουν σε νομική διεκδίκηση για την αναγκαστική κάλυψη των κενών. Η διαδικασία θα ξεκινήσει με τη συλλογή όλων των σχετικών εγγράφων που έχουν αποσταλεί στο υπουργείο Παιδείας τα τελευταία τρία χρόνια και θα οδηγήσει στην υποβολή εξώδικου, με στόχο τη δημιουργία ενός προηγούμενου για μελλοντικές μηνύσεις.
Παράλληλες στηρίξεις, Ειδική Αγωγή και σχολικοί νοσηλευτές
Σε ερώτηση για την παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης, ο κ. Σταυριανός υποστήριξε:
«Σε κάποια σχολεία υπάρχουν, σε κάποια δεν υπάρχουν. Υπάρχει ας πούμε τμήμα στην Πάρο που έχει ανάγκη από πέντε παράλληλες στηρίξεις και έχει μόνο μία».
Το ίδιο ανησυχητικά είναι τα προβλήματα στο Ειδικό Σχολείο, όπου υπάρχουν κενά και σε προσωπικό αλλά και στη μεταφορά, με τα παιδιά να αναγκάζονται να καλύπτουν με τα πόδια την απόσταση από το σημείο στάθμευσης του λεωφορείου μέχρι την είσοδο του σχολείου.
Όσον αφορά στους σχολικούς νοσηλευτές, η απάντηση ήταν σύντομη: «Δεν υπάρχουν σχολικοί νοσηλευτές σε όλα τα σχολεία. Δεν έχει λειτουργήσει ακόμα ο θεσμός όπως πρέπει».
Επίσης, ο κ. Σταυριανός τόνισε το οικονομικό κόστος που επιβαρύνει τις οικογένειες λόγω της ακρίβειας και της στέγασης. «Τα παιδιά της Πάρου και των νησιών είναι σε πολύ δυσχερή θέση», είπε, αναφέροντας ότι πολλοί εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται να βρουν βιώσιμη στέγαση, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δηλώσουν το νησί ως τόπο υπηρεσίας. Αυτό συμβάλλει επιπλέον στα κενά.
Υποσχέσεις
Ο κ. Σταυριανός αναγνώρισε ορισμένες θετικές εξελίξεις από τη συνάντησή του με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, κ. Παπαδομαρκάκη. Αναφέρθηκε σε τρεις συγκεκριμένες δεσμεύσεις:
Δημιουργία ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρο Διά Βίου Μάθησης) στην Πάρο
Αναμοιραδοτήσεις Περιοχών
Εξέταση για περίπτωση μαθητών που πέρασαν σε σχολές με ειδική ποσόστωση λόγω πλημμυρών/σεισμών, αλλά το χρονικό περιθώριο έληξε πριν ολοκληρώσουν τις διαδικασίες.
Κάλεσμα για συλλογική δράση
Ο κ. Σταυριανός κάλεσε τους γονείς να είναι έτοιμοι για θυσίες, όπως η απώλεια μιας μέρας εργασίας ή σχολικής φοίτησης. «Πρέπει να ακουστούμε και να ακουστούμε όχι σε επίπεδο άψυχης επιστολής, πρέπει να ακουστούμε σε επίπεδο φωνής.
Ζητάμε και από τους υπόλοιπους φορείς του νησιού, οι οποίοι έχουν και αυτοί παιδιά μαθητές στις σχολικές βαθμίδες του νησιού, να είναι μαζί μας, να συστρατευθούν».