Παρασκευή, 4 Ιουλίου, 2025

Διαμάχη για το νέο επιβατικό λιμάνι της Πάρου | Ακούστε όλη τη συζήτηση στο ParosVoice.com

Η ανάπτυξη του νέου επιβαατικού λιμανιού της Πάρου συνεχίζει να προκαλεί έντονες αντιδράσεις και ερωτηματικά, με τη Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου, να απαιτεί διαφάνεια και συμμετοχή των πολιτών σε όλη τη διαδικασία.

Ο κ. Θανάσης Μαρινόπουλος, επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Πάρου, εξέφρασε δημόσια τις ανησυχίες του κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής επικοινωνίας με το «Paros Voice» και την εκπομπή «Πρωινή Φωνή», αναδεικνύοντας σοβαρά ζητήματα δημοκρατικής λειτουργίας και διαχείρισης του έργου.

Ένα έργο με μακροπρόθεσμες επιπτώσεις

Το νέο επιβατικό λιμάνι της Πάρου αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά έργα υποδομής που επηρεάζουν άμεσα την οικονομία, τον τουρισμό και την καθημερινότητα των κατοίκων.

Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει η Λαϊκή Συσπείρωση, η διαδικασία επιλογής της τελικής θέσης έχει χαρακτηριστεί από έλλειψη διαφάνειας και περιορισμένη συμμετοχή των φορέων και των πολιτών. Σύμφωνα με ανακοίνωσή της η αρχική φάση των μελετών, υπό την προηγούμενη δημοτική αρχή, διέθετε στοιχεία διαλόγου και διαβούλευσης.

Ωστόσο, στη συνέχεια, η διαδικασία απομακρύνθηκε απ’ αυτό το πνεύμα, με τη δεύτερη και τρίτη φάση των μελετών να πραγματοποιούνται χωρίς επαρκή ενημέρωση του δημοτικού συμβουλίου και του κοινού.

Αλλαγή θέσης χωρίς αιτιολόγηση

Ένα από τα κύρια σημεία έντασης είναι η μεταβολή της προτεινόμενης θέσης του λιμανιού. Αρχικά, η προκρινόμενη περιοχή ήταν οι Καμάρες, ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία, η τελική επιλογή έπεσε στις Κορακιές – μια θέση που, όπως αναφέρει η Λαϊκή Συσπείρωση, δεν ήταν μεταξύ των πρώτων επιλογών στην αρχική αξιολόγηση.

«Αυτό το γεγονός γεννά ερωτήματα και απαιτεί επαρκή αιτιολόγηση», σημειώνει ο κ. Μαρινόπουλος. «Πώς μια θέση που αρχικά δεν ήταν στις κορυφαίες επιλογές κατέληξε να επικρατεί; Ποια κριτήρια χρησιμοποιήθηκαν; Γιατί δεν ενημερώθηκαν οι πολίτες και οι εκπρόσωποί τους;».

Έλλειψη διαβούλευσης

Ο κ. Μαρινόπουλος επικεντρώνεται ιδιαίτερα στη διάβρωση των δημοκρατικών διαδικασιών.

Παρά τις υποσχέσεις για δημόσια παρουσίαση των μελετών τον Απρίλιο, η Δημαρχία δεν ενημέρωσε επαρκώς το δημοτικό συμβούλιο ή τους κατοίκους. Μάλιστα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του, η απόφαση για την τελική θέση έχει ήδη πάρει χώρα χωρίς συζήτηση, αφήνοντας το δημοτικό συμβούλιο και τους πολίτες αντιμέτωπους με πρω-τετελεσμένα γεγονότα.

«Αυτό είναι ένα σοβαρό ζήτημα δημοκρατίας», τονίζει. «Δεν μιλάμε μόνο για την τεχνική πλευρά του έργου, αλλά για το δικαίωμα των πολιτών να γνωρίζουν και να συμμετέχουν σε αποφάσεις που επηρεάζουν τη ζωή τους».

Τα αιτήματα της Λαϊκής Συσπείρωσης

Σε αυτό το πλαίσιο, η Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου απηύθυνε τρία βασικά αιτήματα προς τη Δημοτική Αρχή:

– Επίσημη ενημέρωση του δημοτικού συμβουλίου για την πορεία του έργου και τα κριτήρια επιλογής της τελικής θέσης.

– Δημόσια παρουσίαση της τελικής πρότασης πριν από οποιαδήποτε περαιτέρω δέσμευση.

– Ενίσχυση του διαλόγου με την κοινωνία, ώστε οι αποφάσεις να βασίζονται σε ευρύτερες συνεννοήσεις.

Ο ρόλος του Αναπτυξιακού Οργανισμού και οι ανησυχίες

Ένα επιπλέον ζήτημα που αναδεικνύεται –σύμφωνα με τη Λαϊκή Συσπείρωση- είναι ο ρόλος του Αναπτυξιακού Οργανισμού, ο οποίος φαίνεται να λειτουργεί ως «κλειστό κύκλωμα», λαμβάνοντας αποφάσεις χωρίς να ενημερώνει πλήρως τους φορείς.

Επιπλέον, όπως επισημαίνει ο Μαρινόπουλος, έχουν ήδη δαπανηθεί 500.000 ευρώ για τις μελέτες. Αν η τρέχουσα επιλογή απορριφθεί, θα απαιτηθούν νέες μελέτες και πρόσθετο χρηματικό κόστος, κάτι που δημιουργεί ένα αδιέξοδο.

Η ανάγκη για εμπιστοσύνη και συνεργασία

«Δεν θέλουμε να πούμε ότι υπάρχει κάτι ύποπτο», τονίζει ο κ. Μαρινόπουλος. «Αλλά η διαφάνεια και η συμμετοχή δεν είναι εμπόδιο – είναι προϋπόθεση για βιώσιμες αποφάσεις»

Η Λαϊκή Συσπείρωση καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να ανταποκριθούν στο ύψος των προσδοκιών της παριανής κοινωνίας, ενισχύοντας τη συνεργασία και τη δημοκρατική λογική.

Το μέλλον του έργου

Ο δήμος έχει δηλώσει ότι τον Σεπτέμβριο θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του έργου. Ωστόσο, για τη Λαϊκή Συσπείρωση, αυτό έρχεται μετά την ουσιαστική λήψη αποφάσεων, γεγονός που εγείρει νέα ερωτήματα για το πραγματικό βάρος της διαβούλευσης.

«Θα βρεθούμε σε μια θέση να αποφασίσουμε με το μαχαίρι στο λαιμό», συμπληρώνει ο κ. Μαρινόπουλος. «Αυτό δεν είναι ηθικό ούτε δημοκρατικό».

Κλείνοντας το ζήτημα του νέου λιμανιού της Πάρου, ο κ. Μαρινόπουλος υποστήριξε ότι δεν αφορά μόνο την υποδομή, αλλά τη διαφάνεια, τη συμμετοχή και την εμπιστοσύνη των πολιτών στους θεσμούς. Η Λαϊκή Συσπείρωση επιμένει ότι υπάρχει ακόμα χρόνος για να διορθωθούν τα λάθη και να επανέλθει η διαδικασία σε δημοκρατικές βάσεις.

dauwin

bluestarferries

FLEXCAR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

YOUTUBE LIVE

parostoday

dounai-lavein

SEAJETS

YOUTUBE LIVE

SEAJETS

lafarge

omilosparou

parostoday

FLEXCAR

ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΖΩΩΝ

ParosVoise