Πέμπτη, 17 Ιουλίου, 2025

Μ. Αμπατζή: Η Πάρος εξακολουθεί να είναι ένας δημοφιλής προορισμός με ισχυρό τουριστικό προφίλ

Η φετινή τουριστική σεζόν στην Πάρο φαίνεται να διαφέρει από τις προηγούμενες, αν και οι αφίξεις διατηρούνται σε παρόμοια επίπεδα.

Σύμφωνα με την κ. Μάνια Αμπατζή, πρόεδρο του Συλλόγου Ξενοδόχων της Πάρου, η επισκεψιμότητα φέτος είναι κοντά στα περσινά νούμερα, ωστόσο η πληρότητα των ξενοδοχείων εμφανίζει μια μικρή μείωση.

Η κ. Αμπατζή μίλησε στο «Paros Voice» και στην εκπομπή «Πρωινή Φωνή», αναλύοντας τις τάσεις, τις προκλήσεις και τις στρατηγικές που ακολουθούν οι τοπικοί επιχειρηματίες.

Οι παράγοντες που Επηρεάζουν τη σεζόν

Η φετινή σεζόν χαρακτηρίζεται από μια σειρά εξωγενών παραγόντων που επηρεάζουν τον τουρισμό τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνες, περίπου οι μισοί πολίτες επιλέγουν να μείνουν στις πόλεις τους λόγω των υψηλών ενοικίων, των ακριβών ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και της γενικότερης οικονομικής πίεσης.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειωθεί η εγχώρια ζήτηση για διακοπές σε ξενοδοχεία, με πολλούς να προτιμούν τη διαμονή σε εξοχικά σπίτια φίλων ή συγγενών.

Παράλληλα, η διεθνής αγορά εμφανίζει διστακτικότητα λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών, ιδιαίτερα στις χώρες κοντά στο Ισραήλ.

 Οι Αμερικανοί και κάποιοι Ευρωπαίοι τουρίστες φαίνεται να περιορίζουν τα ταξίδια τους, επιλέγοντας προορισμούς που θεωρούνται πιο «ασφαλείς» ή πιο προσιτούς οικονομικά.

Οι τάσεις στη διαμονή

Όπως επισημαίνει η κ. Αμπατζή, η αύξηση των εναλλακτικών καταλυμάτωνέχει μοιράσει τον τουριστικό πληθυσμό, με αποτέλεσμα οι ξενοδοχειακές μονάδες να καταγράφουν μια μικρή πτώση στις πληρότητες.

Ωστόσο, τα ξενοδοχεία εξακολουθούν να έχουν τον πιστό πελατολόγιό τους, με πολλούς επισκέπτες να κλείνουν διαμονές τελευταίας στιγμής.

«Βλέπουμε ότι ο κόσμος είναι πιο προβληματισμένος, πιο μετρημένος στις δαπάνες του», σημειώνει η πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων. «Αυτό φαίνεται και στη συμπεριφορά τους, αλλά και στα έσοδα που καταγράφονται. Θα έχουμε μια πιο σαφή εικόνα στο τέλος της σεζόν, αλλά η τάση είναι πιο συγκρατημένη σε σχέση με πέρυσι».

Οι τιμές

Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα που τίθενται είναι το γιατί οι τιμές παραμένουν υψηλές, παρά τη μειωμένη ζήτηση.

Η κ. Αμπατζή εξηγεί ότι πολλές ξενοδοχειακές μονάδες έχουν κάνει μειώσεις έως και 20%-30%, ωστόσο τα λειτουργικά έξοδα (ενέργεια, μισθοί, προμήθειες) έχουν αυξηθεί δραματικά.

«Ο στόχος μας δεν είναι απλώς να γεμίσουμε τα δωμάτια, αλλά να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων», λέει. «Υπάρχει μια ισορροπία που πρέπει να τηρήσουμε για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε και την επόμενη χρονιά».

Επίσης, η κ. Αμπατζή είπε ότι ο Ιούνιος, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, έχει αναδειχθεί ως μια εναλλακτική περίοδος για όλους όσοι  θέλουν να αποφύγουν τη συμφόρηση του Αυγούστου.

«Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε περισσότερες δράσεις και προγράμματα για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Σεπτέμβριο». Ο στόχος είναι να έχουμε μια πιο ισορροπημένη κίνηση στο νησί, χωρίς να εξαρτόμαστε μόνο από τον Αύγουστο».

Προοπτικές

Παρά τις προκλήσεις, η Πάρος εξακολουθεί να είναι ένας δημοφιλής προορισμός με ισχυρό τουριστικό προφίλ.

Η τοπική κοινότητα και οι επιχειρηματίες εργάζονται για να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, ενισχύοντας την υποδομή και προωθώντας το νησί ως έναν προορισμό για όλες τις εποχές.

«Η φετινή σεζόν μπορεί να είναι πιο ήσυχη, αλλά η Πάρος παραμένει μια από τις πιο γοητευτικές διακοπές στις Κυκλάδες», καταλήγει η κ. Αμπατζή. «Και με την κατάλληλη στρατηγική, μπορούμε να συνεχίσουμε να προσελκύουμε επισκέπτες από όλο τον κόσμο».

dauwin

bluestarferries

FLEXCAR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

parospark

YOUTUBE LIVE

parostoday

dounai-lavein

SEAJETS

parospark

YOUTUBE LIVE

SEAJETS

lafarge

omilosparou

parostoday

FLEXCAR

ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΖΩΩΝ

ParosVoise