Παρασκευή, 8 Αυγούστου, 2025

Πρωτοβουλία της Ένωσης Ξενοδόχων Πάρου-Αντιπάρου για την ανάδειξη του τουριστικού μας χάρτη

Η Πάρος, συνεχίζει να ενισχύει την τουριστική της ταυτότητα μέσα από πρωτοβουλίες που προωθούν τον τοπικό παραγωγικό πλούτο και την πολιτιστική κληρονομιά της.

Σε μια προσπάθεια να αναδείξει τις γεύσεις και τις παραδοσιακές δραστηριότητες του νησιού, η Ένωση Ξενοδόχων Πάρου-Αντιπάρου, με την πρόεδρό της Μάνια Αμπατζή, εξέδωσε έναν ειδικό τουριστικό χάρτη.

Ο χάρτης αυτός, ο οποίος κυκλοφορεί ήδη στο κοινό, αποτελεί μια σημαντική κίνηση για την ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα και την προβολή των τοπικών προϊόντων.

Εργαλείο αναζήτησης γεύσεων και παραδόσεων

Ο νέος χάρτης δεν είναι απλώς ένας οδηγός για τους επισκέπτες, αλλά ένας τρόπος να «ανακαλυφθεί» η Πάρος μέσα από τα προϊόντα και τις παραδοσιακές της δραστηριότητες, σύμφωνα με τις δηλώσεις της κ. Αμπατζή.

Στον χάρτη εμφανίζονται:

– Αγροκτήματα και παραγωγοί πρωτογενούς τομέα (ελαιόλαδο, μέλι, κρασί, τυροκομεία).

– Επισκέψιμες μονάδες παραγωγής, όπως οι συνεταιρισμοί και οι μικροβιομηχανίες του νησιού.

– Καταστήματα με παραδοσιακά προϊόντα, που προσφέρουν γνήσια παριανά εδέσματα και χειροποίητα είδη.

Μεταξύ των σημείων που αναφέρονται στον χάρτη συγκαταλέγονται:

Το Αγρόκτημα Μωραΐτη

Το Κτήμα Ρούσος

Το Παρόιλ (παραγωγή ελαιολάδου)

Το Green Project (βιώσιμα προϊόντα)

Το Πάριον Τυροκομείο

Η Μικροζυθοποιία της Πάρου

Το Παντοπωλείο του Αρσένη

Η κ. Αμπατζή τόνισε ότι ο χάρτης θα διανεμηθεί δωρεάν σε ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία, αλλά και σε σημεία πληροφόρησης, όπως ο Ανεμόμυλος του δήμου Πάρου.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία με το «Parosvoice.com» και την εκπομπή «Πρωινή Φωνή», η Μάνια Αμπατζή εξήγησε ότι η ιδέα του χάρτη προέκυψε από την ανάγκη να:

– Ενισχυθεί η τοπική οικονομία και να μην εξαρτάται αποκλειστικά από τον τουρισμό.

– Διατηρηθεί η ταυτότητα του νησιού, ώστε οι επισκέπτες να γνωρίζουν όχι μόνο τις παραλίες, αλλά και τις παραδοσιακές του γεύσεις.

– Υποστηριχθούν οι νέοι παραγωγοί, οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού και των οικονομικών προκλήσεων.

«Ο τουρισμός δεν είναι μονοκαλλιέργεια», ανέφερε η k. Αμπατζή, «αλλά πρέπει να στηρίζεται και να στηρίζει όλους τους άλλους τομείς. Θέλουμε ο επισκέπτης να φύγει από την Πάρο με μια γλυκιά γεύση στο στόμα του, που να του θυμίζει το νησί μας».

Προκλήσεις και μελλοντικά βήματα

Παρά τις θετικές εξελίξεις, η Πάρος αντιμετωπίζει προβλήματα, όπως:

Η υπερβολική εξάρτηση από τον τουρισμό, που την καθιστά ευάλωτη σε παγκόσμιες κρίσεις.

Η μείωση του αγροτικού πληθυσμού, με πολλούς νέους να εγκαταλείπουν την παραγωγή λόγω οικονομικών δυσκολιών.

Ο ανταγωνισμός από άλλα νησιά, που αναπτύσσουν παρόμοιες πρωτοβουλίες.

Ωστόσο, η Ένωση Ξενοδόχων σχεδιάζει να επεκτείνει τον χάρτη, συμπεριλαμβάνοντας:

Τους κεραμείς και άλλους παραδοσιακούς τεχνίτες.

Περισσότερους παραγωγούς, που ίσως έχουν παραληφθεί στην πρώτη έκδοση.

Τουριστική σεζόν

Συζητώντας για τη φετινή σεζόν, η κ. Αμπατζή ανέφερε ότι:

Ο Αύγουστος είναι σε πλήρη έξαρση, με υψηλά ποσοστά πληρότητας στα ξενοδοχεία.

Ο Μάιος υπήρξε ασταθής, λόγω των καιρικών συνθηκών και των οικονομικών αβεβαιοτήτων, αλλά η ανάκαμψη ήταν γρήγορη.

Το τελικό αποτέλεσμα θα φανεί μετά τον Οκτώβριο, όταν θα γίνει η συνολική αξιολόγηση.

Όλγα Μωραΐτη

dauwin

bluestarferries

FLEXCAR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

#

parosagnanti

#

deya-parou

kiranos.cafe

kiranos.cafe

parospark

YOUTUBE LIVE

parostoday

#

#

kiranos.cafe

kiranos.cafe

SEAJETS

parospark

YOUTUBE LIVE

SEAJETS

lafarge

parosagnanti

parostoday

FLEXCAR

ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΠΑΡΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΖΩΩΝ

ParosVoise