Τον εμπαιγμό της κυβέρνησης για το Μεταφορικό Ισοδύναμο αναδεικνύει με παρέμβαση του ο αναπληρωτής Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Γιάννης Πολυχρονάκος, αναφέροντας τα εξής:

«Το πως εννοεί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τη νησιωτική πολιτική και τι σημασία δίνει στα νησιά και στους νησιώτες, επιβεβαιώθηκε για μία ακόμα φορά με τον εμπαιγμό για το μεταφορικό ισοδύναμο. Μόλις 10 εκ. ευρώ βρήκε να διαθέσει η κυβέρνηση, για να πληρωθούν τελικά μόνο οι δαπάνες για τα εισιτήρια του Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2022, τη στιγμή που σε λίγες μέρες μπαίνουμε στο 2024. Ανάλογες καθυστερήσεις υπάρχουν και για τις δαπάνες των επιχειρήσεων.
Επισημαίνω επίσης ότι, όπως προκύπτει από τον προϋπολογισμό του 2024 που έφερε η κυβέρνηση στη Βουλή, δεν υπάρχει πρόβλεψη πόρων για την κάλυψη του μεταφορικού ισοδύναμου για την επόμενη χρονιά ενώ ήδη υπάρχουν οφειλόμενα σε πολίτες και επιχειρήσεις των νησιών από το 2022 και το 2023. Όλα αυτά τη στιγμή που έχουν αυξηθεί και θα συνεχίσουν να αυξάνονται οι τιμές των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών εισιτηρίων, αυξάνοντας το κόστος μεταφοράς προσώπων, αγαθών και πρώτων υλών στα νησιά.
Ουσιαστικά, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας οδηγεί στην απαξίωση και καταργεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Και το χειρότερο είναι ότι δεν έχει σχέδιο αλλά ούτε και εφαρμοσμένες πολιτικές για τη στήριξη των νησιών, όπως:
– Η επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ ( που με βάση τη συμφωνία του Ecofin, μπορούν να επανέλθουν).
– Η κατοχύρωση της έννοιας της διπλής νησιωτικότητας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα δώσει τη δυνατότητα κρατικών ενισχύσεων για ένα συγκεκριμένο αριθμό δωρεάν ενδονησιωτικών μετακινήσεων.
– Ένα νέο αναπτυξιακό νόμο για τα νησιά μας με έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, την ενεργειακή μετάβαση, τη δημιουργία νέων και καινοτόμων επιχειρήσεων στα νησιά.
Το ΠΑΣΟΚ έχει προτάσεις, το αποδεικνύει διαρκώς
».