Πέρασαν οι γιορτινές μέρες του Πάσχα και μπήκαμε για τα καλά στην επίσημη έναρξη της προεκλογικής περιόδου, εν μέσω καταγγελιών, διαξιφισμών, αντεγκλήσεων, αρνητικής κριτικής, μεγάλων υποσχέσεων, αλλά και αδιαφορίας από την «σιωπηλή» πλειοψηφία των πολιτών. Το εκλογικό σώμα που δίνει τον νικητή στις κάλπες, δεν εκφράζεται ακόμη. Κωφεύει!

Το πολιτικό κλίμα είναι «βουβό». Οι πολιτικοί αρχηγοί με επιθέσεις εκατέρωθεν προσπαθούν να το «πολώσουν». Το μεγαλύτερο θόρυβο τον κάνουν τα παραδοσιακά ΜΜΕ και τα πληρωμένα δημοσιεύματα στα social media των υποψήφιων, που κάνουν ότι ενδιαφέρονται για το «δέον» των πολιτών αλλά στην πραγματικότητα ενδιαφέρονται μόνο για το προσωπικό τους συμφέρον.

Η αδιευκρίνιστη ψήφος, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, είναι σε δικαιολογημένα υψηλά ποσοστά, λόγω της απογοήτευσης των πολιτών για το πολιτικό μας σύστημα, στο σύνολο του.

Λέγεται ότι οι πολιτικοί ενός κράτους είναι ο «καθρέφτης» του λαού. Πολιτική προίκα, πελατειακές σχέσεις, συγκυρίες, δημόσιες σχέσεις, τύχη και άλλα πλην πολιτικών κριτηρίων αποτελούν τα βασικά κριτήρια της εκλογής ενός πολιτικού.

Ο λαός ψηφίζει με κλειστά μάτια τον πολιτικό και το κόμμα που τον έχει στο ψηφοδέλτιο και όχι το πρόγραμμα που θα εφαρμοστεί την επόμενη των εκλογών. Ο λαός ψηφίζει το ηχείο και όχι το είδος της μουσικής που θα ακουστεί.

Τα τελευταία χρόνια, μνημονιακά και μη, έφεραν στο προσκήνιο μια νέα «ελίτ» πολιτικών της νέας εποχής. Κυρίως πρόσωπα που προήλθαν από τη συνεχή τηλεοπτική παρουσία τους σε πρωινάδικα, σε σήριαλ, ακόμη και σε μουσικά και άλλου είδους διαγωνιστικά τηλεοπτικά προγράμματα.

Πολιτικά πρόσωπα που κέρδισαν αρκετές χιλιάδες ψήφων από πολίτες, όμως οι μόνοι κερδισμένοι ήταν οι ίδιοι, οι πολιτικοί. Αντί να σώσουν τους πολίτες κοίταξαν πρώτα να σώσουν τον εαυτό τους, με τα πλούσια προνόμια που κέρδισαν λόγω της εκλογής τους.

Σε λίγες μέρες θα στηθούν νέες κάλπες με διαφορετικού είδους διακυβεύματα από τα πολιτικά μας κόμματα. Στην κάλπη θα φανεί αν οι πολίτες θα πειστούν να προσέλθουν, να επιτελέσουν την εκλογική τους υποχρέωση και όχι δικαίωμα ή το εκλογικό σώμα έχει «μπαφιάσει» στην κυριολεξία από τους ίδιους και ίδιους πολιτικούς που μπήκαν στην πολιτική νέοι και σε λίγο παίρνουν σύνταξη!

Και πάλι σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, η αποχή θα «σπάσει» νέο ρεκόρ. Ιδιαίτερα  η μικρή συμμετοχή των νέων ψηφοφόρων, λόγω αδιαφορίας για το αποτέλεσμα των εκλογών ή λόγω εργασίας σε τουριστικά θέρετρα, μακριά από τον τόπο που έχουν τα εκλογικά τους δικαιώματα.

Μια απλή σκιαγράφηση του νέου πολιτικού προσωπικού, που πρέπει να επιλεγεί, είναι να συνδυάζει τη γνώση, τη μεθοδικότητα, την αυθεντικότητα, να μην υπολογίζει το πολιτικό κόστος, να έχει όραμα και στόχους, να βάζει πάνω από το προσωπικό του όφελος τα συμφέροντα όλων όσων τους τίμησαν με την ψήφο τους. Η τηλεοπτική δημοφιλία δεν πρέπει να είναι το μοναδικό κριτήριο εκλογής. «Μαϊντανοί» και «γλάστρες» των media και της showbiz να μην κατακλύσουν και πάλι, το Κοινοβούλιο. Η χώρα χρειάζεται πολιτικούς με κύρος, προσωπικότητα, διεθνή αναγνώριση και ακτινοβολία.

Θανάσης Παπαμιχαήλ – Επικοινωνιολόγος

FLEXCAR

bluestarferries