Η κατάσταση που έχει περιέλθει το οδικό δίκτυο -επαρχιακό και δημοτικό- εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους και προβληματίζει περαιτέρω, λόγω των αυξημένων αναγκών μετακίνησης του πληθυσμού και της κίνησης λόγω της τουριστικής περιόδου.

Μάλιστα, σε μία σειρά από ζητήματα που είχαν τεθεί στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της 19ης Δεκεμβρίου 2022, κατόπιν εισήγησης του θέματος του οδικού δικτύου από την Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου, είχε παρθεί ομόφωνη απόφαση για συγκεκριμένες παρεμβάσεις που αφορούν το οδικό δίκτυο και ακολούθησε αίτημα του δήμου Πάρου προς την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, ώστε σε πρώτη αναμόρφωση του τεχνικού της προγράμματος για το 2023 να συμπεριλάβει τις παρακάτω μελέτες:
1) Του νέου επαρχιακού οδικού άξονα σύνδεσης του επαρχιακού οδικού δικτύου Αγκαιριάς – Πούντας µε το επαρχιακό οδικό δίκτυο Νάουσας – Λευκών µε παράκαμψη του οικιστικού ιστού της Παροικιάς Πάρου, (Περιφερειακός Παροικιάς), όπως αυτός έχει προβλεφθεί και χωροθετηθεί µε το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ).
2) Χάραξης µε ταυτόχρονη αναστολή των οικοδομικών αδειών των παρακάτω δρόμων, όπως έχουν προβλεφθεί και χωροθετηθεί από το ΓΠΣ: Παροικιά (Περιφερειακός Λειβαδίων, από Παρασπόρο διασταύρωση Νάουσας – Λευκών – ∆ήλιο), Χοιρόλακας – Μυρσίνη, Παράκαμψη Δρυού – Άσπρου Χωριού, Παράκαμψη Αγκαιριάς και Κώστος – Άγιος Βλάσσης.
3) Φωτισμού του επαρχιακού οδικού δικτύου.
4) Δημιουργία των παρακάτω κόμβων: Παροικία – Νάουσα – Χωριά (Διασταύρωση πάνω από το γήπεδο Παροικιάς), Πούντα – Παροικιά (Διασταύρωση Πούντας), Παλιό Αεροδρόμιο – Αγκαιριά (Διασταύρωση πάνω από το παλιό αεροδρόμιο), Φύκια – Νάουσα (Διασταύρωση επαρχιακού δικτύου προς Κολυμπήθρες).
5) Επισκευής του υπάρχοντος επαρχιακού οδικού δικτύου.

Έχουν περάσει αισίως τέσσερις μήνες και εκτός των αλλαγών στα φωτιστικά σώματα του περιφερειακού οδικού δικτύου, δεν έχει προχωρήσει κάποια άλλη εξέλιξη. Ακόμα, δεν έχουν συμπεριληφθεί στην αναμόρφωση του τεχνικού προγράμματος της Περιφέρειας τα υπόλοιπα αιτήματα του δημοτικού συμβουλίου Πάρου.

Στην τελευταία έκδοση της «ΦτΠ» οι τρεις επικεφαλής των δημοτικών συνδυασμών και υποψήφιοι δήμαρχοι Πάρου καταθέτουν τις δικές τους απόψεις για το οδικό δίκτυο, στο πλαίσιο των θεματικών debate και δημοσιευμάτων της εφημερίδας μας για τα μεγάλα προβλήματα του τόπου.
Κατόπιν των παραπάνω, ερωτώνται -με αλφαβητική σειρά- οι Μάρκος Κωβαίος (επικεφαλής του συνδυασμού «Πάρος, Επιμένουμε στην Πράξη»), Κώστας Μπιζάς (επικεφαλής του συνδυασμού «Πάρος με Ευθύνη και Ενότητα») και Κώστας Ροκονίδας (επικεφαλής του συνδυασμού «Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου»):

Η εικόνα των ημερών του Πάσχα έφερε άλλη μία φορά στο προσκήνιο τα προβλήματα του οδικού δικτύου του νησιού. Ποια είναι η θέση του συνδυασμού σας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων;

Μάρκος Κωβαίος:

«Βασική προτεραιότητα της παράταξης μας αποτελεί η ασφάλεια και συγκεκριμένα η αύξηση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας κατά τη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών και η ενίσχυση της ελκυστικότητας και της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος, πάντα στο πλαίσιο εξυπηρέτησης του πολίτη. Εκεί μέσα εντάσσονται εξάλλου η βελτίωση της οδοποιίας και η θωράκιση της ασφάλειας των δρόμων. Ωστόσο, οι οδικές υποδομές έχουν εξ’ ορισμού συγκεκριμένα όρια παρεμβάσεων. Ειδικότερα, πρέπει να έχουμε υπόψιν ότι το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Πάρου δεν επιτρέπει ασφαλτόστρωση ή τσιμεντόστρωση εντός ενός οικισμού. Το μόνο που μπορεί να πραγματοποιηθεί σε αυτή την περίπτωση, είναι να διορθωθούν  και να ενισχυθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι προϋπάρχουσες δομές. Γι’ αυτό και η Δημοτική μας Αρχή βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους αρμοδίους φορείς, πιέζοντας συνεχώς για καλύτερες λύσεις και για περισσότερες οικονομικές ενισχύσεις προς αυτήν την κατεύθυνση».

Κώστας Μπιζάς:

«Χαίρομαι για την ευκαιρία που μου δίνεται μέσω της Φωνής της Πάρου για να μιλήσουμε δημόσια για μία ακόμη φορά για τα ζητήματα του οδικού δικτύου. Σήμερα, σε αυτή την συζήτηση συμμετέχω με διπλή ιδιότητα. Ως εν ενεργεία Έπαρχος και ως υποψήφιος Δήμαρχος Πάρου. Το τονίζω αυτό γιατί πιστεύω πως σε κάθε συζήτηση, τα δημόσια πρόσωπα που συμμετέχουν σε αυτήν οφείλουν να το κάνουν χωρίς να αφήνουν γωνίες σκοτεινές στην εικόνα τους, στον λόγο τους, στα επιχειρήματα τους.
Θα ξεκινήσω από το γεγονός ότι ως Περιφέρεια Ν. Αιγαίου παραλάβαμε ένα Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο, στο σύνολο των νησιών μας, μήκους 1.800 χιλιομέτρων το οποίο ήταν σε κατάσταση που δεν άντεχε καμία κριτική ή αξιολόγηση. Στις Κυκλάδες, το σύνολο του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου, οποτεδήποτε αυτό κατασκευάστηκε, είναι εκτός σημερινών προδιαγραφών. Χαρακτηριστικά, θα σας αναφέρω ότι η πρώτη φορά στην ιστορία των Κυκλάδων που έπεσε άσφαλτος κλειστού τύπου στο οδικό τους δίκτυο, αυτό έγινε από την σημερινή Περιφερειακή Αρχή.
Μια ακόμα χρήσιμη παρατήρηση: όταν μιλάμε για οδικό δίκτυο στα νησιά μας, η συζήτηση στρέφεται, συχνά εντέχνως και με σκοπιμότητα, αποκλειστικά και μόνο στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Περιφέρειας που είναι και το δραματικά μικρότερο σε μήκος σε κάθε νησί, ενώ σε ότι αφορά το δημοτικό οδικό δίκτυο η δημόσια συζήτηση σπάνια ανοίγει. Ξέρετε γιατί γίνεται αυτό; Γιατί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου λειτουργεί κοιτώντας τα του οίκου της και δεν προσπαθεί να αποφύγει την συζήτηση για τα δικά της ζητήματα πετώντας την μπάλα σε άλλο γήπεδο. Στο νησί μας, στην Πάρο, από τα 1.160 χλμ του συνολικού οδικού του νησιού μόνο τα 60 είναι αρμοδιότητας της Περιφέρειας, αλλά όλως περιέργως ο δημόσιος διάλογος αφορά μόνο τα 60 από τα 1.160 χλμ!!!
Με την χώρα σε απανωτές κρίσεις, από την δημοσιονομική στην πανδημία και την ενεργειακή, έχουμε, ως Περιφέρεια, εξασφαλίσει τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό στην ιστορία των νησιών για έργα βελτίωσης της ασφάλειας του οδικού δικτύου. Προϋπολογισμός πολλαπλάσιος αυτού που είχε οποτεδήποτε διατεθεί και έργα που δημοπρατήθηκαν εγκαίρως και αμέσως μόλις εξασφαλίστηκαν οι σχετικοί πόροι για την υλοποίηση τους. Ήταν το 2020, όταν μέσα στην πανδημία ολοκληρώσαμε τις τεχνικές μελέτες και στο τέλος του 2020 εξασφαλίσαμε τους απαραίτητους πόρους οπότε και δημοπρατήσαμε για την Πάρο ένα έργο οδικών παρεμβάσεων που αγγίζει τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Αυτός ο διαγωνισμός ταλαιπωρήθηκε από δικαστική διαμάχη μεταξύ των διαγωνιζομένων εταιρειών και η τελεσίδικη απόφαση εκδόθηκε μόλις πρόσφατα, οπότε και μπορέσαμε να προχωρήσουμε την διαδικασία.
Στο διάστημα που ο διαγωνισμός ήταν στο στάδιο της δικαστικής διαμάχης των διαγωνιζομένων εταιρειών δεχθήκαμε πλήθος επιθέσεων και αυτό ήταν που τραυμάτισε καθοριστικά την σχέση με τον Δήμαρχο Πάρου, αφού είναι απολύτως υποκριτικό και πολιτικά ανέντιμο να επιτίθεσαι σε κάποιο πρόσωπο ή φορέα που λειτουργεί μέσα στο νομικό περιβάλλον της χώρας του. Ήταν ακόμα πιο απαράδεκτο από κάθε άποψη ότι το τμήμα του επαρχιακού οδικού δικτύου που είχε και εξακολουθεί να έχει την μεγαλύτερη ανάγκη παρέμβασης είναι αυτό στο οποίο το οδόστρωμα έχει υποστεί τραύματα από παρεμβάσεις του Δήμου που έγιναν με αφορμή έργα δικτύων.
Αυτό το γεγονός όμως πρέπει να σας πω ότι έφερε και ένα εξαιρετικά θετικό αποτέλεσμα. Αποτέλεσε την αφορμή, ή την σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της αγανάκτησης, και οδηγηθήκαμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο στην λήψη απόφασης που βάζει στην σωστή βάση πλέον την ευθύνη του οποιουδήποτε τρίτου παρεμβαίνει στο οδικό δίκτυο ευθύνης της Περιφέρειας.
Κλείνοντας, επαναλαμβάνω ότι η ασφάλεια του οδικού δικτύου αποτέλεσε για εμάς προτεραιότητα και έτσι σχεδιάστηκαν και δημοπρατήθηκαν έργα βελτίωσης της ασφάλειας με εκατοντάδες σημειακές παρεμβάσεις όπως διαγραμμίσεις, νέα σήμανση, στηθαία ασφαλείας, ασφαλτοστρώσεις, μάτια της γάτας και φυσικά ηλεκτροφωτισμός. Μόλις τον προηγούμενο μήνα ολοκληρώθηκε ο φωτισμός όλου του επαρχιακού οδικού δικτύου και βλέπω με χαρά την διαφορά στους δρόμους μας κατά τις νυκτερινές ώρες, όπως πολύ σύντομα θα ξεκινήσει και ο νέος τάπητας στα πλέον βασανισμένα τμήματα του δικτύου από Παροικία προς αεροδρόμιο – Αγκαιριά – Μάρπησσα – Αρχίλοχο – Λεύκες – Κώστο – Παροικία, η τεχνική παρέμβαση στο γεφύρι των Μαρμάρων και ο νέος τάπητας στο σύνολο του μήκους του δρόμου από Παροικία προς Νάουσα
».

Κώστας Ροκονίδας:

«Τα προβλήματα έχουν να κάνουν με την κατάσταση του οδικού δικτύου από την μια, αλλά και με το κυκλοφοριακό από την άλλη. Η εικόνα του Πάσχα αποτελεί τον προπομπό του χάους που θα επικρατήσει το καλοκαίρι, αν πάρει κανείς υπόψη του ότι:

  • Επαρχιακό και δημοτικό οδικό δίκτυο εξακολουθούν να έχουν λακούβες – παγίδες, επικίνδυνες για τη σωματική ακεραιότητα οδηγών, δικύκλων ιδιαίτερα.
  • Αναμένεται μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από πέρσι.
  • Έχουμε αύξηση του αριθμού των ενοικιαζομένων οχημάτων των υπαρχουσών εταιριών αλλά και νέες εταιρίες στο χώρο της ενοικίασης.
  • Δεν έχει υπάρξει κανένα έργο υποδομής σχετικά με την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού.
  • Οι χώροι στάθμευσης παραμένουν οι ίδιοι σε σχέση με το παρελθόν σε όλους τους οικισμούς.
  • Κανένα μέτρο δεν έχει παρθεί που να βελτιώνει την κατάσταση της κυκλοφορίας των οχημάτων στον οικιστικό ιστό της πρωτεύουσας και των χωριών, όπως ελεγχόμενη στάθμευση, διαγραμμίσεις χώρων στάθμευσης, κανονιστικές, τοποθέτηση φανών κυκλοφορίας στη διασταύρωση του περιφερειακού της Παροικιάς.

Ελπίζουμε, όντας προεκλογική χρονιά, ο Δήμος να προχωρήσει στην αξιοποίηση των 850.000 ευρώ που εξασφαλίστηκαν για έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και η Περιφέρεια να προχωρήσει στις απαραίτητες συντηρήσεις του επαρχιακού οδικού δικτύου μετά την δικαστική απεμπλοκή της σχετικής εργολαβίας. Σε κάθε περίπτωση βέβαια και ο Δήμος και η Περιφέρεια μέσω μιας εργολαβίας θα μπορούσαν να αποκαταστήσουν τις λακούβες ιδιαίτερα εκείνες που ήταν και είναι επικίνδυνες για την σωματική ακεραιότητα των ανθρώπων.
Δυστυχώς παρά τα «κονταροκτυπήματα» που έχουν να κάνουν με τις αλληλοσυγκρουόμενες φιλοδοξίες Δημάρχου και Επάρχου προς “λαϊκή κατανάλωση”, και για τους δύο, η καθημερινότητα και η ασφάλεια των ανθρώπων στη πράξη περνά σε δεύτερη μοίρα.  Αυτό αποδεικνύει η στάση τους στα προβλήματα.
Οι δικές μας προτάσεις και οι πρωτοβουλίες μας έχουν διατυπωθεί σε βάθος τετραετίας. Έχουν καταγραφεί διαχρονικά τόσο στο Δημοτικό συμβούλιο, όσο και με τις προτάσεις και παρεμβάσεις μας στις Δημοτικές Κοινότητες:

  • Στη συζήτηση και τις σχετικές αποφάσεις για το ΣΒΑΚ, που δυστυχώς “βαδίζει” με ρυθμούς χελώνας.
  • Στην προσωρινή εγκατάσταση έξυπνων φαναριών για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στη διασταύρωση του περιφερειακού της Παροικιάς.
  • Στην πρόταση για επανασχεδιασμό και διεύρυνση της Δημοτικής Συγκοινωνίας.
  • Στη συμβολή μας για την εξασφάλιση του νέου χώρου στάθμευσης στη Νάουσα, στη δωρεάν παραχώρηση για στάθμευση του ακινήτου Παπαευγενίου.
  • Στη πρόταση για κανονιστική στη Παροικιά από το Λιμάνι μέχρι τα Λιβάδια.
  • Στις συνεχείς πιέσεις για την ελεγχόμενη στάθμευση που με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής δεν λειτουργεί εδώ και τρία χρόνια.
  • Στην ορθή αξιοποίηση του χώρου στάθμευσης στις “Φυστικές”.
  • Στα μέτρα επίλυσης του κυκλοφορικού την καλοκαιρινή περίοδο στις Λεύκες και στην εξεύρεση χώρων στάθμευσης στο χωριό, όπως και στον Πρόδρομο.
    Σε συγκεκριμένες προτάσεις  για χώρους στάθμευσης  και την κυκλοφορία οχημάτων στην Αλυκή, κλπ».

Το δημοτικό συμβούλιο με ομόφωνη απόφασή του ζήτησε από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου να εντάξει στην αναμόρφωση του τεχνικού προγράμματος τις μελέτες για μία σειρά παρεμβάσεων στο περιφερειακό οδικό δίκτυο. Ποια πληροφόρηση έχετε σχετικά με την πρόοδο αυτού του αιτήματος;

Μάρκος Κωβαίος:

«Το επαρχιακό οδικό δίκτυο θέλει πλήρη εκσυγχρονισμό και επέκταση, χωρίς αμφιβολία. Το θέμα έφερε στο Δημοτικό Συμβούλιο η Λαϊκή Συσπείρωση και αφορούσε σε συγκεκριμένο κεντρικό οδικό άξονα, ενώ στη συνέχεια εμείς προτείναμε την επέκταση σε όλους τους δρόμους που επιτρέπει το ΓΠΣ, για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε καθολικά στις αυξημένες κυκλοφοριακές απαιτήσεις του νησιού μας. Επιπλέον, ως Δήμος Πάρου κάναμε το χρέος μας λαμβάνοντας στο Δημοτικό Συμβούλιο την απόφαση να ενταχθούν στην αναμόρφωση του τεχνικού προγράμματος της Περιφέρειας για το έτος 2023 επιπλέον μελέτες για μία σειρά παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο, οι οποίες θεωρούμε θα αλλάξουν προς το καλύτερο δυνατό τη μορφολογία του, όπως την δημιουργία κόμβων, κάνοντας το πιο φιλικό και ασφαλές προς τους πολίτες και με προοπτική να καλύψει τωρινές αλλά και μελλοντικές ανάγκες.
Συγκεκριμένα, ζητείται, πρώτον η επέκταση του επαρχιακού οδικού δικτύου και των περιφερειακών οδών ώστε να διευκολύνεται η αυξημένη κίνηση, με βάση πάντα τους περιορισμούς που θέτει ο Γενικός Πολεοδομικός Σχεδιασμός. Και δεύτερον, η συντήρηση του υπάρχοντος κεντρικού επαρχιακού δικτύου.
Από εκεί και πέρα ωστόσο, όπως γνωρίζετε, η αποκατάσταση του επαρχιακού δικτύου, σταμάτησε λόγω της δικαστικής διαμάχης που ξέσπασε μεταξύ των διαγωνιζομένων εταιρειών τον Σεπτέμβριο του 2021. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε στη φάση αυτή, είναι  να περιμένουμε τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, ελπίζοντας να ξεκινήσει η υλοποίηση τους εντός του 2023 και σε κάθε περίπτωση οποτεδήποτε ολοκληρωθεί η σχετική διαγωνιστική διαδικασία. Οφείλουμε πάντως να αναγνωρίσουμε εδώ, ότι ο φωτισμός σύγχρονης τεχνολογίας LED που τοποθετήθηκε πρόσφατα από την Περιφέρεια στο επαρχιακό δίκτυο, παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια στους οδηγούς
».

Κώστας Μπιζάς:

«Ο Δήμος Πάρου ως προς αυτό το ζήτημα εμφανίζει μια ερμαφρόδιτη και διπλή προσωπικότητα. Από την μία διαφημίζει την απαίτηση του να έχει τον πρώτο, κύριο και τελευταίο λόγο στα ζητήματα που ρυθμίζουν τα της ζωής στο νησί και από την άλλη πετάει από πάνω του όσα θέματα έχουν πολιτικό κόστος στην υλοποίηση του. Πιστεύω ότι μεταξύ του Α’ και Β’ βαθμού της αυτοδιοίκησης θα πρέπει να υπάρχουν σχέσεις συνεργασίας και συναλληλίας.
Ο Δήμος πρέπει να χαράξει τους δρόμους που αιτείται, να προχωρήσει σε επίπεδο  προμελέτης και κατόπιν να απευθυνθεί στην Περιφέρεια και στο Υπουργείο Υποδομών για χρηματοδότηση ή αν θέλετε για οριστικές μελέτες που έχουν μεγάλο κόστος και βέβαια για χρηματοδότηση. Αλλά, την χάραξη γιατί την βγάζει από πάνω του, γιατί δεν την ξεκίνησε ήδη μόνος του σε επίπεδο, επαναλαμβάνω, τουλάχιστον προμελέτης; Αυτό δεν έπρεπε να το απεμπολήσει με τίποτα. Οποιαδήποτε άλλη ενέργεια είναι για  προεκλογικό εντυπωσιασμό και δεν έχει κανένα αποτέλεσμα. Καλλιεργεί απλά αυταπάτες στον κόσμο.
Είναι προφανές ότι εφόσον θα είμαστε νέα δημοτική αρχή από την 1/1/24 θα συνεργαστούμε με ειλικρίνεια και εντιμότητα με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για τον σχεδιασμό των απαραίτητων έργων που αφορούν το οδικό δίκτυο τόσο σε αυτό -περίπου 1.100 χλμ.- στο οποίο έχει αρμοδιότητα συντήρησης ο Δήμος, αλλά και σε αυτό -61 χλμ.- στο οποίο έχει αρμοδιότητα η Περιφέρεια. Συγχρόνως θα εργαστούμε για την υλοποίηση των μελετών που πρέπει να εκπονηθούν καθώς και για την εξασφάλιση των αναγκαίων χρηματοδοτήσεων. Θα αξιοποιήσουμε με τεκμηριωμένες προτάσεις και εισηγήσεις το ήδη δημοπρατημένο ΕΠΣ της Πάρου -θα αποτελέσει  ουσιαστικά την αναθεώρηση του υπάρχοντος ΓΠΣ- ώστε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας για την ανάπτυξη του νησιού μας με σχέδιο και βιώσιμη προοπτική.
Επίσης είναι σαφές ότι εμείς ως νέα δημοτική αρχή δεν θ’ αφήνουμε “ακάλυπτες” τις “λακκούβες” στους δρόμους αρμοδιότητας της Περιφέρειας, όπως κάνει η σημερινή δημοτική αρχή σε αντίθεση με προηγούμενες δημοτικές αρχές που διόρθωναν άμεσα τα σχετικά προβλήματα και δεν στοχοποιούσαν τους συναδέλφους τους στον Β’ βαθμό αφού είναι γνωστό ότι η Περιφέρεια δεν διαθέτει ούτε εργάτες, ούτε μηχανήματα για άμεση αποκατάσταση. Με τέτοιες πρακτικές δεν καλλιεργείται η συνεργασία
».

Κώστας Ροκονίδας:

«Να θυμίσουμε ότι η απόφαση στην οποία αναφέρεστε είναι αποτέλεσμα του θέματος που εμείς φέραμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, με κύριο αίτημα την ένταξη στο Τεχνικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας νέου επαρχιακού οδικού άξονα που θα συνδέει, με παράκαμψη της Παροικιάς, τον άξονα Αγκαιριάς – Πούντας με αυτόν της Νάουσας – Λευκών.
Την Δευτέρα (24/4) το Περιφερειακό Συμβούλιο μεταξύ άλλων συζήτησε την 5η αναμόρφωση του τεχνικού προγράμματος Κυκλάδων, στο οποίο δεν συμπεριλαμβάνονταν η συγκεκριμένη απόφαση. Η Περιφερειακή Σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Ν. Αιγαίου, Ηλ. Ροκονίδα, υπέβαλλε σχετική ερώτηση προς τον Περιφερειάρχη, κ. Γ. Χατζημάρκο. Δεν σχολιάζω την απαξιωτική αναφορά του Περιφερειάρχη για τον Δήμο Πάρου, η οποία προφανώς έχει να κάνει με το επίπεδο των σχέσεων του με την Δημοτική Αρχή. Θα σχολιάσω όμως ότι ενώ γνωρίζει το αίτημα εδώ και δυο μήνες δεν έχει καν απαντήσει. Αντίθετα απαντώντας στην ερώτηση θέλησε να προσάψει σε μας προεκλογική σκοπιμότητα, ενώ το δικό μας σκεπτικό ήταν ότι ο προϋπολογισμός ακόμα και της μελέτης ενός τέτοιου έργου για τον Δήμο είναι μεγάλος. Δεν είμαστε εμείς που θα διαγράψουμε τις ευθύνες της Δημοτικής Αρχής για την απραξία της εδώ και χρόνια για τον λεγόμενο δεύτερο περιφερειακό, όπως και τα άλλα προβλήματα εκσυγχρονισμού του επαρχιακού οδικού δικτύου.
Από την άλλη όμως δεν θα αποδεχθούμε και την λογική της Περιφερειακής Αρχής που θεωρεί ως “αγκάθι” με “πολιτικό κόστος” τη χάραξη ενός τέτοιου νέου οδικού άξονα και ζητάει προμελέτη από μέρους του Δήμου για να μην χρεωθεί αυτό το “κόστος”. Δεν μπορούμε επίσης  να αφήσουμε ασχολίαστο το γεγονός, της πλήρους αφωνίας του Επάρχου Πάρου και υποψήφιου Δημάρχου, Κ. Μπιζά, για το θέμα αυτό. Ένα θέμα κυρίαρχο για την επίλυση του κυκλοφοριακού της Παροικιάς
».

Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα μέτρα που πρέπει άμεσα να αποφασισθούν για το οδικό δίκτυο ενόψει της καλοκαιρινής – τουριστικής περιόδου;

Μάρκος Κωβαίος:

«Αρχικά, να υπενθυμίσουμε ότι η διοίκηση μας κατάφερε να εξασφαλίσει χρήματα ύψους περίπου 1,5 εκατ. ευρώ για πολύ σημαντικά έργα στο επίπεδο αναμόρφωσης του δημοτικού αγροτικού οδικού δικτύου, τα οποία μάλιστα αναμένεται να ξεκινήσουν ενόψει της καλοκαιρινής – τουριστικής περιόδου.
Πιο συγκεκριμένα, από αυτά, ένα πολύ σημαντικό κονδύλι ύψους 850.000 ευρώ προέρχεται από το Υπουργείο Υποδομών, και αφορά εργασίες αποκατάστασης και συντήρησης του οδικού δικτύου του Δήμου, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν τον άλλο μήνα. Την ίδια στιγμή, έχουμε δεσμεύσει επιπλέον 500.000 ευρώ από τον προϋπολογισμό του Δήμου, που θα διατεθούν για ασφαλτοστρώσεις και βελτιώσεις του οδικού δικτύου της Πάρου, όπου φυσικά μας επιτρέπεται από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του νησιού με βάση όσα αναφέρθηκαν παραπάνω. Ενώ τέλος, έχουμε δεσμεύσει και άλλες 100.000 ευρώ που πρόκειται να κατευθυνθούν για συντήρηση των τσιμεντοστρωμένων δρόμων
».

Κώστας Μπιζάς:

«Ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου τα επιπλέον μέτρα που πρέπει να ληφθούν, εκτός από αυτά που σας ανέφερα και είτε υλοποιήθηκαν ήδη όπως ο ηλεκτροφωτισμός, είτε ξεκινούν άμεσα όπως οι νέοι τάπητες σε κρίσιμα τμήματα του επαρχιακού οδικού δικτύου, αφορούν σε δύο επίπεδα: χώροι στάθμευσης και αστυνόμευση.
Χώροι στάθμευσης και αστυνόμευση ελπίζω να είναι αντιληπτό ότι δεν αφορούν την Περιφέρεια, αλλά τον Δήμο Πάρου και το Τμήμα Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας αντίστοιχα. Βέβαια με λύπη μου δηλώνω πως δεν θα εκπλαγώ καθόλου αν και για αυτά ανακαλυφθεί ή κατασκευαστεί, όπως στο παρελθόν, κατηγορητήριο κατά της Περιφέρειας. Αυτό που όλοι πρέπει να κατανοήσουμε είναι πως οι πολίτες καταλαβαίνουν ακόμα και όταν δεν εκφράζονται δημόσια. Οι πολίτες καταλαβαίνουν
».

Κώστας Ροκονίδας:

«Δυστυχώς ο Δήμαρχος και η “κουρασμένη” πλειοψηφία του βρίσκονται σε παρατεταμένο “προεκλογικό Νιρβάνα” με αποτέλεσμα ούτε τις ελάχιστες παρεμβάσεις που θα βελτίωναν την κατάσταση στο κυκλοφοριακό, να είναι σε θέση να υλοποιήσουν. Εξάλλου με δεδομένο ότι είμαστε σε απόσταση αναπνοής από τη θερινή περίοδο, ο υπολειπόμενος χρόνος για παρεμβάσεις είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος. Ας ελπίσουμε οι προβλεπόμενες ασφαλτοστρώσεις στο δημοτικό και το επαρχιακό οδικό δίκτυο να γίνουν όσο το δυνατόν νωρίτερα, όπως και η αποκατάσταση του οδοστρώματος στο επαρχιακό οδικό δίκτυο από τα έργα της αποχέτευσης Κώστου – Λευκών».

deya-parou

bluestarferries

jmconstructions