Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
- Advertisement -spot_img

Η στρατηγική των «δύο κόσμων» και του «σκληρού ροκ», δεν αρκούν | Του Θ. Παπαμιχαήλ

Τα πεζά καθημερινά πράγματα είναι αυτά, που θα αποτελέσουν το πρωταρχικό κριτήριο επιλογής των πολιτών, στην ερχόμενη εκλογική αναμέτρηση των εθνικών εκλογών.

Στο εκλογικό αποτέλεσμα θα παίξει μικρό η μεγάλο ρόλο και πάλι, η αποστροφή που προκαλεί ο θεωρούμενος υπεύθυνος της κρίσης παρά ο έρωτας για τον διάδοχο του, στην ηλεκτρική καρέκλα της εξουσίας.

Το γεγονός ότι το αποτέλεσμα της κάλπης αφορά το αύριο της ζωής και των παιδιών μας. δεν αποτελεί ανασχετικό παράγοντα της εκτόνωσης, θυμού και νεύρων, για πολλούς ψηφοφόρους. Η ενόχληση για την οικονομική δυσκολία σβήνει όλα τα άλλα θέματα που μπορεί να θεωρηθούν υπεύθυνα, πέραν των αρμοδίων, όπως η διεξαγωγή του πολέμου, η ενεργειακή κρίση, η πανδημία, το πρόβλημα του πληθωρισμού και άλλα. Πολλές φορές οι πολίτες βλέπουν αυτό που θέλουν να δουν η τους δείχνουν και όχι αυτό που πραγματικά συμβαίνει.

Όμως τελευταία, ένα σημαντικό κομμάτι των σκεπτόμενων ψηφοφόρων, κατανοεί ότι τα προβλήματα που ταλανίζουν τις κοινωνίες είναι πολύπλοκα και δεν υπάρχουν εύκολες και μαγικές λύσεις. Να δούμε αν θα το θυμηθεί στην κάλπη!

Από την άλλη πλευρά υπάρχει και ένα άλλο ποσοστό πολιτών, που θα σαγηνευτεί και πάλι από τον άκριτο λόγο των λαϊκιστών, που επενδύουν στη στρατηγική του «σκληρού ροκ» όσο οδεύουμε προς τις κάλπες.

Ένα «σκληρό ροκ» που θα συνοψίζεται σε δύο σκέλη. Το ένα των υποκλοπών και το έτερο της ακρίβειας, με συνοδευτικά τη διάλυση των θεσμών και της υγείας, της σήψης και παρακμής της δημοκρατίας στο σύνολο της.

Το σύνολο της αντιπολίτευσης με ρητορικές υπερβολές των στελεχών της, με τοξικότητα, με υψηλούς τόνους στην επικοινωνία και μέσα σε ένα πολιτικό κλίμα έντασης και εχθροπάθειας, θα προσπαθήσει να συμπυκνώσει όλη τη στρατηγική «εξόδου» για το κυβερνητικό κόμμα, με το σύνθημα «Φύγετε»!

Με την προεκλογική στρατηγική του «σκληρού ροκ», ίσως να πείσουν αρκετούς από τους «στρατευμένους» ψηφοφόρους τους, όμως δεν φαίνεται να μπορούν να πείσουν τους μετριοπαθείς, τους ανένταχτους ψηφοφόρους όπως φαίνεται και από τις μέχρι τώρα δημοσκοπήσεις. Τους πολίτες που δεν τους αρέσει ο θόρυβος και οι κοινωνικές αρρυθμίες.

Η στρατηγική της ψήφου διαμαρτυρίας, οργής και θυμού με παράλληλη αποστολή μηνύματος, σε μια εποχή με παγκόσμιες τρομακτικές δυσκολίες , είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί αποτελεσματική.

Με πολύ απλά λόγια, για όσους γνωρίζουν από πολιτική επικοινωνία, η επιλογή των πολιτών θα εξαρτηθεί από τις ρεαλιστικές λύσεις που θα προτείνουν τα πολιτικά κόμματα στα οξυμένα προβλήματα. Τα «αντί» μέτωπα που διχάζουν τους πολίτες, τους κούρασαν και δεν αρκούν να δώσουν την προεκλογική νίκη.

Η κρίση και η ενεργειακή ακρίβεια, παίζουν σπουδαιότερο ρόλο στα μεσαία και λαϊκά στρώματα από τις παρακολουθήσεις, τη διαφθορά, τον κίνδυνο του δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Ας το λάβουν σοβαρά υπόψη τους οι έχοντες την ευθύνη χάραξης της προεκλογικής στρατηγικής των πολιτικών κομμάτων.

Θανάσης Παπαμιχαήλ – Επικοινωνιολόγος

- Advertisement -spot_img

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

- Διαφήμιση -spot_img
- Διαφήμιση -spot_img