Την αναπροσαρμογή και ίσως μετονομασία του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου εντός του 2024, ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις των νησιωτών και μάλιστα ανά νησί, εξήγγειλε από τη Χίο ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Κουτουλάκης αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις των πληρωμών λέγοντας ότι για τις επιχειρήσεις εκκρεμεί το δεύτερο εξάμηνο του 2022, ενώ αναγνώρισε ότι υπάρχει σημαντικό πρόβλημα στην πληρωμή των επιβατών. Σε κάθε περίπτωση -όπως δήλωσε- οι νησιώτες δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν καθώς το κράτος πληρώνει πάντα τις ανειλημμένες υποχρεώσεις του, έστω και με καθυστέρηση, ενώ διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει κανένα σενάριο κατάργησής του, αλλά αναπροσαρμογής του, η οποία αναμένεται να γίνει μέσα στο 2024.

Ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής, σε σχετική δήλωσή του στην εφημερίδα «Πολίτης Χίου», ανέφερε:

«Αναφορικά με την επιστολή του Επιμελητηρίου Χίου να πω ότι οι επιχειρήσεις, έχουν πληρωθεί το α’ εξαμήνου 2022, οι αιτήσεις του β’ εξαμήνου ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί. Υπάρχει μια σταθερή ροή. Εκείνο που όντως υπάρχει μεγάλο διάστημα στο οποίο έχει περιέλθει, είναι για τις μετακινήσεις των επιβατών, ενέργειες που κάνει η πολιτική ηγεσία, ο υπουργός και ο υφυπουργός για να έχουμε τις σχετικές πιστώσεις ώστε να μπορέσουμε να έχουμε μια σταθερή ροή. Σε κάθε περίπτωση, ανειλημμένες υποχρεώσεις του κράτους πάντα πληρώνονται. Επομένως, οι νησιώτες δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε σε σχέση με την απόδοση των οφειλόμενων πόρων γι’ αυτούς. Κανένα μέτρο δεν καταργείται, μπορεί να προσαρμόζεται, να εξορθολογίζεται. Έχουμε ήδη διαπιστώσει και κακή χρήση του μέτρου και με διασταυρώσεις που γίνονται από την ΑΑΔΕ, θα προκύψουν πολύ χρήσιμα συμπεράσματα, αλλά σε κάθε περίπτωση το Μεταφορικό Ισοδύναμο -είτε λέγεται έτσι, είτε κάπως αλλιώς- θα έχει στόχευση στους νησιώτες προσαρμοζόμενο για να καλύψει τις ανάγκες. Κάθε νησί, είναι διαφορετικό και έχει άλλες ανάγκες. Αυτό ήρθε η εποχή να το αναγνωρίσουμε και στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Νομίζω ότι το 2024 θα μπορούμε να δούμε ένα πιο στοχευμένο μέτρο, αλλά όχι την κατάργησή του».