Διαμαρτυρία πλοιάρχων για την κατάσταση στο λιμάνι της Παροικιάς

421

Με επιστολή του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, Παναγιώτης Γιγής, επισημαίνει ότι αν δεν ληφθούν μέτρα για να εφαρμοστούν οι κανονισμοί σε όλα τα λιμάνια της χώρας, τότε κινδυνεύουμε με τραγικές συνέπειες.

Ειδικότερα, με αφορμή ανάλογων επιστολών των εταιρειών Blue Star Ferries και Golden Star Ferries, που απέστειλαν προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ, Παναγιώτης Γιγής, τονίζει επίσης: «παρατηρείται απαράδεκτη και ανεπίτρεπτη για τη ναυσιπλοΐα καταστάσεις που επικρατούν στον λιμένα της Πάρου, εξαιτίας της άναρχης και ανεξέλεγκτης παραμονής και κυκλοφορίας κάθε τουριστικού είδους σκαφών στον όρμο της Παροικιάς και είναι αυτονόητο, οι τεράστιες ευθύνες των Οργάνων της πολιτείας στον τομέα αυτόν».

«Με τη παρούσα επιστολή θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας, για διάφορα γεγονότα τα οποία παρατηρούνται στο λιμάνι της Πάρου, τις ώρες κατάπλου των πλοίων. Εκτός της ύπαρξης διαφόρων τουριστικών σκαφών στην περιοχή χειρισμών των πλοίων, τελευταία εμφανίστηκε να πλέει πλησίον του προβλήτα Kαγιάκ, για του λόγου το αληθές σας επισυνάπτω σχετικές φωτό. Αναγνωρίζοντας τις συνθήκες και τις δυσκολίες εκτέλεσης του έργου σας, παρακαλούμε όπως δώσετε την αρμόζουσα προσοχή ώστε να αποτραπούν παρόμοιες καταστάσεις, πριν συμβεί κάποιο ατύχημα».

Από την Golden Star Ferries, την επιστολή υπογράφει ο Ηλίας Γρηγοράτος, επισημαίνονται τα εξής:

«Επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε ότι η άνευ θαλασσίων ορίων κυκλοφορία Τουριστικών και σκαφών αναψυχής εντός του όρμου Παροικιάς, ο παρεμποδιστικός διάπλους τους από τις προβλήτες πρόσδεσης των πλοίων της γραμμής κατά την διαδικασία αφιξοαναχώρησής τους, η απροειδοποίητη (τουλάχιστον για τα Ακτοπλοϊκά πλοία) και άναρχη πλεύση τους εντός της λιμενολεκάνης όπου διεξάγονται οι χειρισμοί πρόσδεσης των πλοίων και η συνήθης αγνόηση των κλήσεων μέσω VHF που κάνουν οι Πλοίαρχοι στην προσπάθειά τους να συνεννοηθούν με τους κυβερνήτες των προαναφερόμενων σκαφών, εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την πρόκληση ατυχήματος.
Για την ευταξία του λιμένος η οποία σφόδρα θα βοηθήσει στην αποφυγή δυσάρεστου περιστατικού ή ατυχήματος, θα πρέπει να θεσμοθετηθούν κανόνες για την κυκλοφορία αυτών των σκαφών εντός του όρμου Παροικιάς. Επίσης θα πρέπει να εξεταστεί η περίπτωση οριοθέτησης αγκυροβολίου και διαύλου για την διέλευσή τους στη βόρεια πλευρά του όρμου Παροικιάς ο οποίος θα απομακρύνει τα σκάφη αυτά από τα ακτοπλοϊκά πλοία και τον θαλάσσιο χώρο που χρειάζονται για να εκτελέσουν τους ελιγμούς πρόσδεσης και απόδεσης».

FLEXCAR

bluestarferries