«Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν» και αφού δεν μαγείρεψαν και τώρα πεινάνε, τότε αναγκαστικά θα πούμε «ποτέ δεν είναι αργά» να αρχίσουν να «μαγειρεύουν». Και λέμε «αναγκαστικά» γιατί άφησαν να φτάσουμε στο παρά πέντε, αλλά πρέπει έστω και τώρα να «ξεκινήσουν».

Υπάρχουν πολλά ζητήματα που βρίσκονται στο «χείλος του γκρεμού», όπως τα σκουπίδια, η άναρχη ανάπτυξη και άλλα, αλλά σήμερα θα ασχοληθούμε με ένα που «έχει πέσει» στον γκρεμό και προσπαθούμε να το ανασύρουμε. Είναι αυτό που μας «βασανίζει» δεκαετίες, το «περίφημο» κυκλοφοριακό.

Ένα σχόλιο αναγκαίο στην αρχή είναι το εξής: «Μην παραμυθιαζόμαστε ότι οι συναντήσεις, οι συσκέψεις, οι συζητήσεις παραμονές της θερινής περιόδου θεωρούνται σοβαρή αντιμετώπιση του φαινομένου».

Στάχτη στα μάτια των ιθαγενών είναι, για να μην τους κατηγορούν ότι δεν κάνουν τίποτα. Όπως επίσης και τα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ακόμη κι αν δεν μείνουν στα χαρτιά) δεν θα επιφέρουν σημαντικές βελτιώσεις.

Προεκλογικά κι επικοινωνιακά θα «παραχθεί» αρκετό σανό, αλλά οι πολίτες έχουν πια αντιληφθεί το «δούλεμα» εκ μέρους της δημοτικής αρχής.

Αυτά που έπρεπε να «ξεκινήσουν» το 2014 και θα είχαν «εφαρμογή» σήμερα, ας σχεδιαστούν το 2023 από την επόμενη δημοτική αρχή, για να λειτουργήσουν μετά από… (εξαρτάται από την δημοτική αρχή…).

Λοιπόν με λίγα λόγια. Ελεγχόμενη στάθμευση σε όλο το παραλιακό μέτωπο. Το ξεκίνησε ο Παναγιώτης Ιορδάνης σε μικρή κλίμακα, λειτούργησε και βελτίωσε την κατάσταση, το «διέλυσαν» οι τωρινοί.

Ένα μεγάλο λάθος, εδώ και είκοσι χρόνια, είναι η μη πρόβλεψη αγοράς υποχρεωτικών χώρων στάθμευσης, με αποτέλεσμα την παράδοση των πόλεων στα σταθμευμένα οχήματα.

Αγορά λοιπόν (έναρξη διαδικασιών), έστω και τώρα, οικοπέδων περιφερειακά Παροικιάς και Νάουσας -ίσως και αλλού- και σύνδεσή τους με συχνά δρομολόγια ΚΤΕΛ για να «κατεβαίνουν» επισκέπτες και μόνιμοι κάτοικοι στο κέντρο.

Πληρωμή απ’ όλα τα οχήματα μέσω κάρτας ή άλλης προηγμένης τεχνολογίας για στάθμευση στα πάρκινγκ. Πενήντα ευρώ (τον χρόνο) για δημότες Πάρου, τιμές ελεγχόμενης για επισκέπτες.

Δημιουργία από Δήμο Πάρου ή ΚΔΕΠΑΠ «κοινωνικής συνεταιριστικής επιχείρησης (ΚΟΙΝΣΕΠ) και πρόσληψη είκοσι περίπου εργαζομένων για λειτουργία, έλεγχο, συντήρηση των πάρκινγκ και του όλου έργου. Οι εισπράξεις που θα έχει ο Δήμος επαρκούν και για τις προσλήψεις και για τις «σταδιακές» αγορές χωραφιών και για την επιπλέον πληρωμή του ΚΤΕΛ.

Ο τζάμπας πρέπει να «πεθάνει», έτσι κι αλλιώς η νομοθεσία επιβάλει την «χρέωση» αυτών των υπηρεσιών και φυσικά την ανταποδοτικότητα. Έτσι όλα ξαναγυρίζουν στους πολίτες και στην ποιότητα ζωής που είναι το ζητούμενο.

Το μεγάλο όμως βήμα θα πρέπει να είναι μια σοβαρή προσπάθεια που θα ξεκινήσει μέσα στον χειμώνα, με όλους τους «εμπλεκόμενους» στο ζήτημα και τους πολίτες. Μια διαβούλευση που θα κρατήσει 1-2 μήνες, θα αναλύσει την παρούσα κατάσταση, θα χρησιμοποιήσει την εμπειρία του παρελθόντος, θα δει τις μελέτες που υπάρχουν και θα «προχωρήσει».

Το «προχωρήσει» σημαίνει ρεαλιστικές λύσεις και «σπάμε αυγά». Θαύματα δεν γίνονται, αλλά μπορεί να υπάρξει σημαντική βελτίωση.

Αλλά χρειάζεται να «δηλωθεί» μια ισχυρή βούληση από τους διοικούντες. Μέχρι στιγμής δεν το είδαμε… Κι ούτε θα το δούμε από την παρούσα δημοτική αρχή.

Εμπρός λοιπόν… ας ξεκινήσουμε…

Αθανάσιος Μαρινόπουλος

deya-parou

bluestarferries

jmconstructions